Του Κώστα Βαξεβάνη
Στην γνωστή ιστορία-ανέκδοτο, δυό μπαγαπόντηδες και μπεκρήδες, αποφασίζουν να γίνουν οι ίδιοι έμποροι κρασιού. Δανείζονται λοιπόν κάποιο ποσό από τον αφελή του χωριού και αγοράζουν ένα βαρέλι με κρασί το οποίο έχουν αποφασίσει να πουλήσουν. Πάνε στην πλατεία του χωριού με το εμπόρευμα και αφού βάζουν μια ταμπέλα “πωλείται κρασί”, περιμένουν τους πελάτες. Καθώς περνά η ώρα, ο ένας από αυτούς ανακαλύπτει πως έχει πενήντα λεπτά στην τσέπη και λέει στον συνέταιρό του “να σου δώσω πενήντα λεπτά να αγοράσω ένα ποτηράκι κρασί”. Ο συνέταιρος συμφωνεί, παίρνει το πενηντάλεπτο και ο φίλος του πίνει το κρασί. Μετά από λίγο όμως έχοντας ο ίδιος πια το πενηντάλεπτο, το επιστρέφει στον συνέταιρό του για να πιεί αυτός ένα ποτήρι κρασί. Έτσι δίνοντας ο ένας στον άλλο το μοναδικό πενηντάλεπτο, οι δύο μπαγαπόντηδες, πίνουν όλο το κρασί και ρίχνουν έξω την ψευτοεπιχείρηση.
Το παιχνίδι γίνεται με την συμμετοχή της Τράπεζας της Ελλάδας η οποία όταν ρωτήθηκε από εμάς (και τώρα από το REUTERS) αρνήθηκε να δώσει στοιχεία γι αυτή την λειτουργία των Τραπεζών, επικαλούμενη το απόρρητο. Δεν υπάρχει κανένα απόρρητο όταν ροκανίζεται κρατικό χρήμα καταρχήν. Οι επιχειρήσεις, ειδικά αυτές που με την εγγύηση του κράτους χρησιμοποιούν χρήμα πολιτών, πρέπει να είναι διαφανείς. Προφανώς και δεν είναι. Ειναι χαρακτηριστική η περίπτωση της PROTON. Ο Ευάγγελος Βενιζέλος την χρηματοδότησε με 100 εκατομμύρια ενώ ήταν σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα που αποκάλυψε κατάχρηση 800 εκατομμυρίων. Το Γενικό Λογιστήριο του κράτους ενημέρωσε τον Βενιζέλο πως η χρηματοδότηση είναι παράνομη. Ο Βενιζέλος έβρισε τους υπαλλήλους του Λογιστηρίου του Κράτους, έδωσε τα 100 εκατομμύρια στην Τράπεζα και στη συνέχεια έκανε νόμο με τον οποίο απαλλάσεται από κάθε ποινική ευθύνη για την παρανομία του.
Λίγο πριν το REUTERS βγάλει την Τρίτη κατά σειρά έρευνα για τις Τράπεζες, διάφορα sites και βέβαια blogs (απ’ αυτά που είναι πιστόλια που πληρώνονται από επιχειρηματίες και τραπεζίτες) άρχισαν να κάνουν δημοσιεύματα πως το Διεθνές πρακτορείο σκοπεύει να χτυπήσει τις ελληνικές Τράπεζες τις οποίες μάλιστα εκβιάζει. Και πως κάποια ελληνικά sites θα κάνουν το ίδιο εκβιάζοντας να πάρουν διαφήμιση από Τράπεζες. Όλα αυτά για να απαξιωθεί προκαταβολικά η αποκάλυψη. Η αποκάλυψη έγινε, όπως και οι δύο προηγούμενες. Τα sites και τα blogs με τα μπλοκάκια παροχής υπηρεσιών, έτρεξαν να γράψουν αυτοβούλως διαψεύσεις, χωρίς (για μία ακόμη φορά )να έχουν μεταδώσει τι είναι αυτό που διαψεύδεται.
Οι περισσότεροι βεβαίως δεν έγραψαν λέξη. Οι διάφοροι αναλυτές περί την Οικονομία που ανησυχούν για να σωθεί η Οικονομία, δεν αφιέρωσαν ούτε ένα ερώτημα για το τι γίνεται με τις ελληνικές Τράπεζες και πώς κινδυνεύει η Οικονομία από αυτές. Όχι, οι δημοσιογράφοι αυτοί και οι εκδότες, δεν είναι κακοί. Είναι απλώς χρηματιζόμενοι από τις διαφημίσεις των Τραπεζών. Δεν κατανοούν την πληρωμή τους αυτή ως χρηματισμό. Θεωρούν πως είναι το μεροκάματο «που ταϊζει χιλιάδες εργαζόμενους». Σε αυτή την χώρα, βλέπετε, όλοι οι κλέφτες και οι άτιμοι τους εργαζόμενους πάντα επικαλούνταν.
Λένε προς πάσα κατεύθυνση μπας και το πιστέψουν και οι ίδιοι, πως όλα αυτά που αποκαλύπτονται, δεν είναι στοιχεία, δεν είναι ρεπορτάζ, δεν επαληθεύονται, αλλά είναι μια προσπάθεια να χτυπηθεί η ελληνική Οικονομία.
Καμιά Οικονομία δεν θα χτυπηθεί αν ειπωθεί η αλήθεια για το πώς κατέρρευσε η Οικονομία. Η μόνη οικονομία που χτυπιέται είναι της τσέπης τους. Τα έχω καλά με τους Τραπεζίτες σημαίνει ότι λειτουργεί μεταξύ μας ένα σύστημα αλληλοεκβιασμού. Κλείνω το στόμα και αυτοί μου γεμίζουν την τσέπη. Κάνω έτσι εκπομπές, δημιουργώ sites, εμφανίζομαι ως ένας δυναμικός και ντόμπρος που καταφέρνει να πετυχαίνει. Η αλήθεια είναι πως απλώς τους εκβιάζω κυριλέ για να με χρηματοδοτούν. Βεβαίως και η σιωπή είναι χρυσός.
Ως Κουτί Πανδώρας και HOT DOC, έχουμε ανακοινώσει πως αρνούμαστε να βάλουμε κρατική διαφήμιση ή διαφήμιση Τραπεζών. Και πιστέψτε με, είχαμε πολλές προσφορές. Πριν μερικές μέρες, διαφημιστικές εταιρίες μας ανακοίνωσαν πως δεν μας ξαναδίνουν διαφήμιση γιατί στην εκπομπή μας για την «Κακή επιστήμη στην υπηρεσία της διαφήμισης» (μπορείτε να τη δείτε εδώ http://www.koutipandoras.gr/?p=19671) λέγαμε την αλήθεια για την εξαπάτηση του καταναλωτικού κοινού. Δεν είμαστε ήρωες. Απλώς θεωρούμε ότι η δημοσιογραφία πρέπει να καθορίζει την διαφήμιση και όχι η διαφήμιση την δημοσιογραφία. Εν ολίγοις, είμαστε δημοσιογράφοι και όχι υπάλληλοι διαφημιζόμενων και διαφημιστικών εταιρειών. Και δεν θα γίνουμε ποτέ τραπεζοκόμοι με ωραία κόμη. Όσο αντέξουμε.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, ο «Σύνδεσμος…
Αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών στην κοινότητα τότε είναι πολύ πιθανό να έρθει μια νέα φονική πανδημία, ενώ…
Σε διπλωματικό συναγερμό βρίσκονται ΝΑΤΟ, ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Τουρκία, μετά την επικίνδυνη κλιμάκωση του…
Το ισραηλινό κράτος-δολοφόνος συνεχίζει τη γενοκτονική του πολιτική σε βάρος του παλαιστινιακού λαού που μέχρι…
Ποια ποινή θα πρέπει να επιβληθεί στον Ντομινίκ Πελικό, τον άνδρα ο οποίος επί περίπου 10…
Είναι γεγονός: Οι νεαροί Millennials (άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1995) και η γενιά…
This website uses cookies.