ΤΟΠΙΚΑ

Κώστας Καραμανλής για αποζημιώσεις πλημμυροπαθών Κρήτης και αναβάθμιση οδικού δικτύου

Στις αποζημιώσεις των πληγέντων από τις πλημμύρες του περασμένου Οκτωβρίου – Νοεμβρίου στην Κρήτη, αλλά και στην υλοποίηση του έργου αναβάθμισης του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Σχετικά με τις αποζημιώσεις των πληγέντων στην Κρήτη ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι τα πλημμυρικά γεγονότα πραγματοποιήθηκαν Οκτώβριο- Νοέμβριο του 2020 (πλημμύρες και χαλαζοπτώσεις Οκτωβρίου – πλημμύρες Νοεμβρίου)  και οι αυτοψίες από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου ολοκληρώθηκαν σε χρόνο ρεκόρ μέχρι τις 23 Νοεμβρίου. Ανέφερε ότι εξετάσθηκαν συνολικά 874 κτήρια στο Ηράκλειο, το Ρέθυμνο και το Λασίθι.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι στη συνέχεια οι Δήμοι θα έπρεπε να στείλουν τα σχετικά έγγραφα στην Περιφέρεια Κρήτης και εκείνη με τη σειρά της να τα αποστείλει προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να προωθηθεί το σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών. Τόνισε όμως ότι η διαδικασία αυτή από την Περιφέρεια και τους Δήμους ολοκληρώθηκε σχεδόν έξι μήνες μετά, και στις 31 Μαρτίου προωθήθηκαν και τα τελευταία στοιχεία από την Περιφέρεια στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Επισήμανε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ήδη προβλέψει και συντάξει το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών, η οποία και δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο. Τον Ιούνιο δημοσιεύθηκε και η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για τα κτήρια που επλήγησαν σε Ηράκλειο και Χανιά, και τον Ιούλιο η Υπουργική Απόφαση για τις προθεσμίες και τη διαδικασία χορήγησης στεγαστικής συνδρομής για ανακατασκευή, αποπεράτωση και επισκευή των κτηρίων.

«Που ακριβώς έχει καθυστερήσει η Κυβέρνηση, όταν Περιφέρεια και Δήμοι έκαναν πάνω από πέντε μήνες να οριοθετήσουν τις περιοχές;» διερωτήθηκε συνεπώς ο κ. Καραμανλής.

Επισήμανε δε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εν τω μεταξύ ανανεώσει τις συμβάσεις του προσωπικού, που υπηρετεί στον Τομέα Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Χανίων. Και αυτό προκειμένου να ελέγχονται ταχύτατα ως προς την πληρότητα οι αιτήσεις που υποβάλλονται και να γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε άμεσα να εκδοθούν οι σχετικές άδειες επισκευής και εγκρίσεις στεγαστικής συνδρομής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί 51 αιτήσεις για έκδοση άδειας επισκευής και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής, οι οποίες και θα ικανοποιηθούν άμεσα, καθώς ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία.

Στο ερώτημα γιατί δεν ακολουθήθηκε και στην περίπτωση της Κρήτης η διαδικασία που είχε εφαρμοστεί για την αποζημίωση των πληγέντων από τον «Ιανό», εξήγησε ότι αυτή η διαδικασία αφορά εξαιρετικές περιπτώσεις. Σημείωσε όμως ότι ενδεχομένως πρέπει αντί να νομοθετείται η εφάπαξ συνδρομή για ειδικές περιπτώσεις, να υπάρξει ένα γενικό πλαίσιο.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι έχουν ήδη ενταχθεί  από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έργα ύψους 25 εκατομμυρίων  ευρώ, προκειμένου να διατεθούν   στους πληγέντες Δήμους για την αποκατάσταση υποδομών, μεταξύ των οποίων και έργα ύδρευσης – αποχέτευσης, καθώς και αντιπλημμυρικά.

Καλό νερό – Τσακώνα 

Σχετικά με την αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα ο κ. Καραμανλής καταρχάς υπενθύμισε ότι το έργο αυτό είχε εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, στο πλαίσιο της οποίας είχαν προχωρήσει και εγκριθεί το 2013 – 2014 οι μελέτες για αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με κεντρικό διαχωριστικό στηθαίο. Σημείωσε όμως ότι μετά την απένταξη υπήρχαν δύο επιλογές: Ή να γίνει δημόσιο έργο ή να κατατμηθεί, όπως είχε γίνει με το Πάτρα – Πύργος επί ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν έκανε το ίδιο εγκληματικό λάθος με το ΣΥΡΙΖΑ και δεν προχώρησε στην κατάτμηση, ενώ εκτίμησε ότι δεν είναι βέβαιο πως θα μπορούσε να γίνει ο αυτοκινητόδρομος ως «κλασικό» δημόσιο έργο, διότι, ένα έργο με τα συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά και φόρτους δεν θα ήταν εύκολο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Επισήμανε ότι αντίθετα η Κυβέρνηση επέλεξε καταρχάς να λύσει το «γόρδιο δεσμό» του Πάτρα – Πύργος και εφόσον, όπως εκτίμησε, σύντομα θα δοθεί και το «πράσινο φως» από την Κομισιόν, θα μπορέσει να ωριμάσει και το έργο του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα, καθώς οι μελέτες του 2013 – 2014 πρέπει να επικαιροποιηθούν.

Διαβεβαίωσε δε ότι αφού κλείσει το «κεφάλαιο» Πάτρα – Πύργος, θα ανοίξει και το κεφάλαιο του δεύτερου έργου, με προτιμητέα λύση αυτή της ένταξης στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς να αποκλείεται η δημοπράτηση του ως δημόσιο έργο, εφόσον πληρούνται οι δείκτες βιωσιμότητας και υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε αναλυτικότερα στο κατασκευαστικό κόστος του έργου, το οποίο κυμαίνεται στα 160 εκατομμύρια ευρώ, συν 30 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των απαλλοτριώσεων.

Εξ ου και κατέληξε ότι με αυτά τα δεδομένα, και γνωρίζοντας τις απαιτήσεις που θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ρεαλιστική προσέγγιση για την υλοποίηση του έργου αφορά στην εξέταση της δυνατότητας επανένταξης του σε σύμβαση παραχώρησης.

Τόνισε δε ότι αφού λυθεί το ζήτημα με το Πάτρα – Πύργος, προτεραιότητα είναι η υλοποίηση αυτού του έργου, το οποίο θα ενισχύσει τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής, αλλά και την οδική ασφάλεια, που αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…

7 hours ago

Κρήτη: Τι λέει ο δικηγόρος του γαμπρού για την ακύρωση του γάμου του επειδή τον έπιασαν με κοκαΐνη

Πολλές εκατοντάδες ήταν οι προσκεκλημένοι που πήγαν το απόγευμα του Σαββάτου στην εκκλησία όπου θα…

7 hours ago

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 15.000 γυναίκες αλλά και πάνω από 5.000 άνδρες έπεσαν θύματα το πρώτο 10μηνο του 2024

Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 σε σχέση με…

7 hours ago

ΣΥΡΙΖΑ: 21.465 ψήφισαν μέχρι τις 12:00 – Χωρίς προβλήματα η εκλογική διαδικασία στα Χανιά – Τα μηνύματα των 4 υποψήφιων προέδρων από την κάλπη

Η διαδικασία εκλογής νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής στα Χανιά.…

7 hours ago

Δ. Κουτσούμπας από Ρέθυμνο: “Σε έναν κόσμο που φλέγεται, οι λαοί πρέπει να είναι οι νικητές!”

Με την συμμετοχή πλήθους κόσμου, εκπροσώπων σωματείων και μαζικών φορέων πραγματοποιείται σήμερα Κυριακή στο «Σπίτι…

7 hours ago

Ομαδικές αγωγές κατά της Booking από Ελληνες ξενοδόχους

Στη διεκδίκηση αποζημιώσεων από τη Booking.com και εν γένει από τις πλατφόρμες κρατήσεων που είναι ευρύτερα γνωστές…

8 hours ago

This website uses cookies.