«Η αγορά του λαδιού στην Κρήτη συνεχίζει να βρίσκεται σε ακινησία, πέρα από κάποιες μεμονωμένες πράξεις που πραγματοποιούνται, όπως μας ενημερώνουν Κρήτες αγρότες»
Ερώτηση απευθύνει ο Πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, και Τροφίμων, κ. Μάκη Βορίδη καθώς και στον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα, σχετικά με την στασιμότητα και την επικίνδυνη απραξία στην αγορά ελαιολάδου Κρήτης.
Διαβάστε αναλυτικά την ερώτηση:
«Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,
Η αγορά του λαδιού στην Κρήτη συνεχίζει να βρίσκεται σε ακινησία, πέρα από κάποιες μεμονωμένες πράξεις που πραγματοποιούνται, όπως μας ενημερώνουν Κρήτες αγρότες. Ο κανόνας είναι η απραξία και η αδιαφορία για το μέλλον των ποσοτήτων λαδιού, που είναι, εδώ και μήνες, αποθηκευμένες σε αποθήκες και δεξαμενές αγροτών και εμπόρων.
Όπως επεσήμανε το μέλος του ΔΣ του τοπικού κλαδικού φορέα: «ΕΑΣΗ», Μιχάλης Καμπιτάκης, μιλώντας σε τοπικό Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, παρά τη μεγάλη αύξηση στη ζήτηση και στην τυποποίηση του λαδιού, εν μέσω της περιόδου εντατικής καραντίνας, λόγω του κορωνοϊού, τη στιγμή αυτή, οι τιμές χονδρικής είναι σε επίπεδα χαμηλότερα των περσινών. Σύμφωνα με τον κ. Καμπιτάκη, το ελαιόλαδο είναι πλέον αποθηκευμένο, με τα μηνύματα να είναι δυσοίωνα για το προσεχές μέλλον, μιας και παραγγελίες εσωτερικού δεν παραλαμβάνονται.
Ο κ. Καμπιτάκης έκανε λόγο για κάποιες μεμονωμένες αγοραπωλησίες μεγάλων ποσοτήτων, που άγγιξαν την τιμή των 2,40 ευρώ το κιλό, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν ονειρικές!
Τα μηνύματα για το άμεσο μέλλον του ελαιόλαδου στη μεγαλόνησο δεν είναι ευοίωνα και κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί, τι σηματοδοτεί αυτή η περίοδος για την οικονομική κατάσταση των ελαιοπαραγωγών.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
- Προτίθεσθε να αναλάβετε τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, προκειμένου να στηρίξετε εμπορικά το προϊόν του ελαιόλαδου στην Κρήτη; Αν ναι, ποιες είναι αυτές και πότε θα τις δρομολογήσετε;
- Υπάρχει στο σχεδιασμό σας η προοπτική, τόσο για ενισχύσεις «de minimis» στους παραγωγούς, σε περίπτωση εξακολούθησης της ακινησίας της αγοράς, κατά την επόμενη τρίμηνη περίοδο, όσο και για καμπάνιες προώθησης του ελληνικού ελαιόλαδου στη διεθνή αγορά, ώστε να προωθηθεί η άνοδος των χονδρικών πωλήσεων, ως αντιστάθμισμα στις απώλειες, που έχουν προκληθεί από τη μη λειτουργία των χώρων εστίασης;»