ΤΟΠΙΚΑ

Κ. Καραμανλής: Διόδια στον ΒΟΑΚ με χιλιομετρική χρέωση όπως στην Ολυμπία Οδό

Για τα μεγάλα έργα μεταξύ των οποίων ο ΒΟΑΚ και το βόρειο τμήμα του Ε65 μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στο συνέδριο της Capital Link, αποκαλύπτοντας ότι εντός της εβδομάδας θα σταλεί η σύμβαση για τον Ε65 προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Όπως τόνισε, έπειτα από 10 χρόνια αβεβαιότητας, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) μπαίνει επιτέλους σε τροχιά ολοκλήρωσης, καθώς δόθηκε λύση για το πολύπαθο Βόρειο Τμήμα του, μήκους 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ.

Στις 18 Ιανουαρίου 2021, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέκρινε ως συμβατή με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς τη χρηματοδότηση του Αναδόχου για την κατασκευή του Βορείου Τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία) μήκους 70,5 χιλιομέτρων. Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ και η διάρκεια κατασκευής του θα είναι τρία χρόνια. Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, καθώς και τέσσερις σήραγγες.

Όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής στο συνέδριο της Capital Link, ο Ε65 θα παίξει ιδιαίτερο ρόλο στην απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας. Θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία, μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε, επίσης, ότι προκειμένου να ενταχθεί ένα έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης έπρεπε να είναι ώριμο και να έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ανέφερε ότι η κυβέρνηση πρότεινε προς ένταξη “πράσινα” -δηλαδή φιλικά προς το περιβάλλον- έργα, καθώς και έργα που έχουν να κάνουν με την ψηφιακή μετάβαση, επομένως από υποδομές περιλαμβάνονται φράγματα και αντιπλημμυρικά έργα, αλλά και μία σειρά σιδηροδρομικών έργων. Αναφέρθηκε, επίσης, στο μεγάλο “πακέτο” για τη συντήρηση των γερασμένων υποδομών και για την οδική ασφάλεια, υπενθυμίζοντας το πρόγραμμα για 7.000 παρεμβάσεις στο δευτερογενές οδικό δίκτυο της χώρας, εκεί που γίνονται τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε, επίσης, πως θα “απογειώσουν” τα έργα οι προτάσεις καινοτομίας.

Έφερε δε το παράδειγμα της μεταφοράς του αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης στο Ηράκλειο Κρήτη και της αξιοποίησης του χώρου, ένα έργο που χαρακτήρισε ως ένα “νέο μικρό Ελληνικό”.

Με το μοντέλο των προτάσεων καινοτομίας, που έχει εφαρμοστεί στην Ιταλία, όπως επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, “αντί να καθόμαστε να τσακωνόμαστε τι θα γίνει αυτή η μεγάλη ιδιοκτησία στην παραλιακή της Κρήτης, θα καλέσουμε τον ιδιωτικό τομέα και θα μας κάνει μία κοστολογημένη πρόταση”.

Σημείωσε ότι οι προτάσεις καινοτομίας θα αφορούν μεγάλα έργα προϋπολογισμού άνω των 200 εκατ. ευρώ και υπογράμμισε: “Θα γλιτώνουμε τουλάχιστον δύο με τρία χρόνια μεγάλων καθυστερήσεων και απίστευτων διαβουλεύσεων και θα τελειώνουμε με αυτό το γαϊτανάκι που ρίχνει ο ένας την πολιτική ευθύνη στον άλλον”.

Όσον αφορά τα διόδια, επισήμανε ότι το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης έχει λειτουργήσει, γιατί έτσι επιδοτείται η συντήρηση και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων. Ανέφερε ότι και ένα μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, επομένως θα έχει διόδια.

Τόνισε όμως ότι τα διόδια πρέπει να είναι λελογισμένα και να γίνεται χιλιομετρική χρέωση, όπως ήδη εφαρμόζεται στην Ολυμπία Οδό.

 capital.gr 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Διεθνής Διάκριση για το Φοιτητικό Παράρτημα SPE του Πολυτεχνείου Κρήτης

Το Φοιτητικό Παράρτημα SPE του Πολυτεχνείου Κρήτης διακρίθηκε με το μοναδικό Presidential Award for Outstanding Student Chapter στην κατηγορία  Technical…

5 mins ago

Απάντηση της Πολιτικής Προστασίας Δήμου Κισσάμου στις “σκέψεις για την Κίσσαμο” της Δημοτικής Συμβούλου Ελένης Τσατσαρωνάκης

Με κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα η Πολιτική Προστασία του Δήμου Κισσάμου απαντά σε ανάρτηση…

11 mins ago

Απαγγέλθηκαν κατηγορίες στη Nestle για μολυσμένες πίτσες από τις οποίες πιθανόν να πέθαναν δύο παιδιά

Κατηγορίες απαγγέλθηκαν στη γαλλική θυγατρική της Nestle η οποία κατηγορείται για μια υπόθεση που αφορούσε…

18 mins ago

Δίκη Καραϊβάζ: “Δείτε τη φωτογραφία των δολοφόνων, δείτε κι εμάς”

Συνεχίστηκε την Παρασκευή στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας η δίκη για τη δολοφονία του δημοσιογράφου…

18 mins ago

Βίαιες επιθέσεις κατά υποψηφίων συγκλονίζουν τη Γαλλία, λίγο πριν τις εκλογές

Σύννεφο οργής, τρόμου και ανησυχίας σκεπάζει τη Γαλλία ενόψει του δεύτερου γύρου των εκλογών της Κυριακής.…

19 mins ago

Μετά το διεθνές κράξιμο η Κεραμέως λέει: Δεν είναι 6ήμερη εργασία… απλά δίνεται η δυνατότητα για μία ημέρα επιπλέον εργασίας

Ενώ η τετραήμερη εργασία γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στην Ευρώπη και σε ορισμένες αμερικανικές εταιρείες, η…

26 mins ago

This website uses cookies.