ΤΟΠΙΚΑ

Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης: «Εσκεμμένα αφέθηκε στην τύχη του ο ΒΟΑΚ, ώστε να ωριμάσει το σχέδιο του νέου ΒΟΑΚ με διόδια»

Η πρόσφατη τραγωδία στον ΒΟΑΚ, όπου έχασαν τη ζωή τους τρεις νέοι εργαζόμενοι, έχει συγκλονίσει την Κρήτη. Η «Λαϊκή Συσπείρωση» καταγγέλλει ότι αυτό το δυστύχημα δεν ήταν απλώς ένα ατύχημα, αλλά το αποτέλεσμα της χρόνιας εγκατάλειψης του οδικού δικτύου από τις κυβερνήσεις και τις τοπικές αρχές. Η προτεραιότητα που δίνεται στα κέρδη των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, σε βάρος της ασφάλειας των πολιτών, θεωρείται ως ο βασικός λόγος για αυτήν την τραγική κατάσταση.

Η παράταξη καλεί τον λαό της Κρήτης να δυναμώσει τον αγώνα του για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Ζητά την άμεση βελτίωση του ΒΟΑΚ, την ανάπτυξη των δημόσιων μεταφορών και την υλοποίηση έργων που θα εξυπηρετούν τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών. Η «Λαϊκή Συσπείρωση» υπογραμμίζει ότι η ασφάλεια στις οδούς δεν είναι πολυτέλεια, αλλά δικαίωμα κάθε πολίτη.

Διαβάστε την ανακοίνωση:

Ξεχειλίζει η θλίψη και η οργή όλου του λαού της Κρήτης για το πολύνεκρο δυστύχημα, με τον άδικο χαμό τριών νέων εργαζομένων και τον βαρύτατο τραυματισμό μιας τέταρτης νέας εργαζόμενης. Θλίψη και οργή για πώς είναι δυνατόν να χάνονται ανθρώπινες ζωές με αυτόν τον τραγικό τρόπο.

Πραγματικά δεν υπάρχουν λόγια για να εκφράσουμε τα συλλυπητήριά μας στους συγγενείς των παιδιών, αθώων θυμάτων της πολιτικής του «κόστους – οφέλους» και του «πάμε και όπου βγει»,  που κυριαρχεί σχεδόν παντού, για όλες τις ανάγκες του λαού.

Ξέρουμε πολύ καλά ότι δεν φταίει η κακιά στιγμή. Η απώλεια των τριών νέων εργαζομένων είναι προδιαγεγραμμένο έγκλημα, με βάση την κατάσταση στο οδικό δίκτυο στην Κρήτη,  που βάζει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Για την πλήρη εγκατάλειψη του ΒΟΑΚ,  βήμα το βήμα, μεθοδικά, η κάθε κυβέρνηση έπιανε το νήμα από την προηγούμενη, με υποστηρικτές την περιφέρεια και τις δημοτικές αρχές, που όλοι τους κάνουν πως τώρα ανακαλύπτουν το πρόβλημα και υπόσχονται βελτιώσεις και ημίμετρα.

Εσκεμμένα αφέθηκε στην τύχη του ο ΒΟΑΚ, ώστε να ωριμάσει το σχέδιο του νέου ΒΟΑΚ – αν και όποτε ολοκληρωθεί – με βάση τις επιδιώξεις, τα συμφέροντα και τα κέρδη των ομίλων και  με τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή του κρητικού λαού.

Αφέθηκε στην τύχη του ο ΒΟΑΚ, με συνέπεια δεκάδες τραγικές απώλειες συνανθρώπων μας και τραυματισμούς, όχι για λόγους ανικανότητας ή έλλειψης αποφασιστικότητας της μιας ή της άλλης κυβέρνησης, αλλά  επειδή δεν «χωρούσε» στις προτεραιότητες της καπιταλιστικής ανάπτυξης των προηγούμενων 10ετιών και μέχρι να βρεθεί η κατάλληλη «φόρμουλα» που θα ικανοποιεί τα κατασκευαστικά μεγαθήρια που θα αναλάβουν την κατασκευή και διαχείρισή του (σταθμοί διοδίων, πρόσβαση σε χρηματοδότηση, κλπ).

Και την ίδια στιγμή,  δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ανάπτυξης και βελτίωσης για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, επαρχιακό και αστικό, στο οποίο χάνονται οι περισσότερες ανθρώπινες ζωές και η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη.

Αντίστοιχα, μια σειρά έργα που είναι κρίσιμα στην καθημερινότητα του λαού  και στην προστασία της ζωής δεν είναι στις προτεραιότητες της Περιφέρειας, του κεντρικού κράτους και της ΕΕ ως έργα «μη επιλέξιμα»,  επειδή δεν παράγουν κέρδος για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Πολύ περισσότερο βαραίνουν οι ευθύνες κεντρικού και τοπικού κράτους στο συγκεκριμένο τραγικό συμβάν, αφού πρόκειται για ένα ακόμα εργατικό δυστύχημα, καθώς οι άτυχοι νέοι εργαζόμενοι επέστρεφαν από την εργασία τους σε κέντρο διασκέδασης. Ακόμα διερευνώνται οι συνθήκες εργασίας τους (ωράριο, με τι καθεστώς δούλευε ο 15χρονος(!) που έχασε τη ζωή του κλπ). Το «τουριστικό θαύμα» το οποίο οι κυβερνήσεις, οι δήμοι και η περιφέρεια υπηρετούν,  με το αντεργατικό αντιλαϊκό νομοθετικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει, χτίζεται στις πλάτες των εργαζόμενων, με την εξαντλητική δουλειά με μοναδικό στόχο την αύξηση των κερδών των μεγαλοξενοδόχων.

Από το τραγικό αυτό περιστατικό, όπως και μια σειρά άλλα, πάντα «φανερώνεται» το αποκρουστικό πρόσωπο ενός κράτους «φιλικού στις επενδύσεις», ενός κράτους που «καταπολεμά τη γραφειοκρατία και εκσυγχρονίζεται για να βρεθεί κοντά στον πολίτη», ενός κράτους που διαχρονικά αποψιλώνει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και γιατί αποτελούν «δημοσιονομικό κόστος» και για να κάνει τη «ζωή εύκολη στους επιχειρηματίες», ενός κράτους που «ξεπερνά αγκυλώσεις για να υλοποιηθούν μεγάλες επενδύσεις»,  κ.λπ.

Δηλαδή του επιλεκτικά ανίκανου αστικού κράτους,  που είναι εξαιρετικά ικανό να βοηθά την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, όμως είναι παντελώς ανίκανο να προστατέψει την Υγεία, το περιβάλλον και την ίδια την ανθρώπινη ζωή.

Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» Κρήτης απευθύνουμε κάλεσμα στον κρητικό λαό:

Το «όχι πια», η οργή, η αγανάκτηση θα πρέπει να εκφραστεί και με δυνάμωμα του αγώνα και πάλη, διεκδικώντας τα αυτονόητα, δηλαδή την ανάπτυξη και την προστασία της ζωής και της ευημερίας του λαού και όχι τα κέρδη των ομίλων.  Το χρωστάμε στις οικογένειες των θυμάτων, σε όλους τους εργαζόμενους,  τους νέους και τις νέες, που θέλουν να γνωρίζουν ότι θα φτάσουν ασφαλείς στον προορισμό τους.

Απαιτούμε :

  • Αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού δικτύου και κατασκευή νέου σύμφωνα με τις υπάρχουσες και μελλοντικές ανάγκες. Άμεσα μέτρα για την οδική  ασφάλεια στα πιο επικίνδυνα σημεία του ΒΟΑΚ και του υπόλοιπου οδικού δικτύου.
  • ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο ως τη Σητεία, σύγχρονο, ασφαλή, χωρίς πρόσθετη φορολογία, διόδια και παραχωρήσεις σε ιδιώτες, που να εντάσσεται σε έναν συνολικό ολοκληρωμένο – όχι αποσπασματικό – σχεδιασμό, έξω από τη λογική κόστους – οφέλους, για ένα ασφαλές, ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη.
  • Σχεδιασμό και ανάπτυξη των δημόσιων μεταφορών σε όλα τα χωριά και τις πόλεις της Κρήτης.
  • Την αξιοποίηση, εκσυγχρονισμό όλων μέσων μαζικής μεταφοράς (συμπεριλαμβανομένου και των μέσων σταθερής τροχιάς), που θα λύσει πολλά θέματα εύκολης, ασφαλούς, γρήγορης και φθηνής μετακίνησης εργαζομένων και τουριστών.
  • Υποχρέωση των επιχειρηματικών ομίλων στον επισιτισμό, στα ξενοδοχεία, τον τουρισμό και σε άλλους κλάδους για την υποχρεωτική μαζική μεταφορά των εργαζομένων από και προς την εργασία τους.

 

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Stop genocide: Γιγαντιαίο πανό υπέρ Παλαιστίνης στον αγώνα Παναθηναϊκός – Μακάμπι

Ο Παναθηναϊκός υποδέχεται αυτή την ώρα την Μακάμπι για την 9η αγωνιστική της Euroleague, με…

11 hours ago

Ο πατέρας του Κασσελάκη, η βίλα στην Εκάλη και τα 11.000.000 ευρώ: Άμεσα αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ για τον φόρο που έχει καταλογιστεί στον Θεόδωρο Κασσελάκη

Σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται η απόφαση της αυξημένης, επταμελούς σύνθεσης του ΣΤ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά…

12 hours ago

ΣΥΡΙΖΑ: “Κλείδωσε” το debate των υποψήφιων αρχηγών – Η ημερομηνία και οι όροι διεξαγωγής

«Κλείδωσε» τελικά η ημερομηνία για το debate των υποψήφιων αρχηγών (Παύλου Πολάκη, Νικόλα Φαραντούρη, Απόστολου Γκλέτσου και Σωκράτη Φάμελλου) του ΣΥΡΙΖΑ για τις 20…

12 hours ago

Άντονι Μπλίνκεν: Επείγουσα επίσκεψη στις Βρυξέλλες για την υποστήριξη της Ουκρανίας

Το χρόνο να προλάβουν θέλουν οι ΗΠΑ και να δρομολογηθεί η νέα βοήθεια στην Ουκρανία, πριν αναλάβει τον Λευκό…

12 hours ago

Όταν ο Βαρδινογιάννης ζήτησε από τον Ανδρέα να παραιτηθεί και τσακώθηκαν

Αρχές του 1989, σε μια ταραγμένη περίοδο της πολιτικής μας ζωής. Στα γραφεία των εφημερίδων…

14 hours ago

“Μια μέρα στο Γυμνάσιο”

Ο Σύλλογος Φίλων Θεάτρου Χανίων, με τη συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Κρήτης – Περιφερειακής Ενότητας Χανίων και…

14 hours ago

This website uses cookies.