Categories: ΘΕΣΕΙΣ

ΛΟΓΟΣ ΚΥΡΙΟΥ: Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Α’ Οικουμενικής Συνόδου (Ιωάννη 17, 1-13)

«Πάτερ ελήλυθεν η ώρα, δόξασόν σου τον υιόν ίνα και υιός σε δοξάσει»

Να πούμε απαρχής ότι η ώρα, οι χρόνοι και οι καιροί αφορούν τον κόσμο και τον άνθρωπο. Για το Θεό δε μετρούν οι ώρες. Ο Θεός βρίσκεται πάνω από τους χρόνους και τους καιρούς. Και ακόμα να πούμε ότι η δόξα του Θεού είναι η συντριβή των δυνάμεων του κακού. Η αιώνια ζωή είναι η ιδιότητα του Θεού που μεταδίδεται σε μας τους ανθρώπους και μπορούμε έτσι να γνωρίζουμε το Θεό. Η δόξα του Χριστού είναι η δόξα του Θεού. Για τούτο ο Θεός δοξάζει το Χριστό κατά την ώρα των παθημάτων με πολλούς τρόπους, π.χ. όταν ήλθαν να τον συλλάβουν χωρίς να το θέλουν γυρίζουν πίσω και πέφτουν στο έδαφος.

Ο Ιούδας μετά από λίγο διακηρύττει την αθωότητα του Ιησού και αυτοκτονεί. Η γυναίκα του Πιλάτου προσπαθεί να αφυπνίσει τη συνείδηση του συζύγου της για την αθωότητά του. Ο ήλιος σκοτίζεται. Εξάλλου πάνω στο σταυρό ο Χριστός συντρίβει το θάνατο. Ο Χριστός δεν επιζητά τη δόξα για τον εαυτό του, αλλά για το Θεό. Για τούτο οφείλουμε, σε κάθε περίσταση να ζητούμε από το Θεό ότι είναι προς δόξαν Θεού όχι για να ικανοποιούμε τη δική μας δοξομανία, τη δική μας μεγαλομανία, το δικό μας εγωκεντρισμό.

Ο Χριστός δοξάζει το Θεό Πατέρα τόσο όσο μεταδίδει την αιώνια ζωή στους πιστούς δηλαδή να κάνει τους ανθρώπους κοινωνούς του Θεού.

Ο Χριστός αγιάζει τη ζωή και φέρνει στο κόσμο την πνευματική ζωή από την οποία φυτρώνει και αναπτύσσεται η αιωνία, μακαρία ζωή του Θεού. Ο Παράδεισος αρχίζει από τούτη τη ζωή και ολοκληρώνεται στη μέλλουσα, οπότε ο Χριστός θα δοξάζει αυτούς. Αυτή είναι η δόξα της αιώνιας ζωής. Η γνώση του αληθινού Θεού. Γνώση όχι επιφανειακή, εγκεφαλική, βιτρίνας, αλλά γνώση βιωματική: «Γνώντες Θεόν μάλλον δε γνωσθέντες υπό του Θεού» (Ι. Δαμασκηνός).

Αυτή η γνώση της συμβίωσής μας με το Θεό είναι η αιώνια ζωή που επιζητούμε όλοι μας και παρακαλούμε να αποκτήσουμε.

Η γνώση του Θεού και η γνώση του Ιησού είναι ίδια εφ’ όσον είναι γνώση εν Αγίω Πνεύματι. Δεν μπορούμε με άλλο τρόπο ή με άλλο μέσο να φθάσουμε στη θεογνωσία. Αυτό το επιχειρούν οι αιρετικοί και το αποτέλεσμα το γνωρίζουμε. Είναι η πλάνη, η αποτυχία, η σύγχυση, η δυστυχία, το βάσανο, το κακό, ο θάνατος.

Ο Χριστός δεν ήλθε στον κόσμο να ζήσει και να περάσει με άνεση και καλοπέραση αλλά ήλθε «ίνα διέλθει ευεργετών και ίνα πληρώσει πάσαν δικαιοσύνην». Αυτό σε προέκταση, μας αφορά γιατί δείχνει τη δική μας ευθύνη για ότι κάνουμε στη ζωή μας. Αν πράγματι εκπληρώνουμε έργο Θεού ή τα δώσουμε όλα για τη δική μας αποκλειστική ικανοποίηση.

Αν δεχτούμε ότι έχουμε μία αποστολή στη ζωή μας Θεόσδοτη, το ερώτημα για μας είναι πολύ απλό και πολύ ενδιαφέρον: Πόσο θεϊκά ζούμε για να έχουμε ελπίδα ότι θα συνεχίσουμε μαζί Του και στην ουράνια ζωή.

Το άγιο Ευαγγέλιο συνολικά αναφέρεται στην αρχιερατική προσευχή του Ιησού στον κήπο των ελαιών λίγο πριν το πάθος Του και αφορά συνολικά το έργο Του, την αποστολή Του, στον κόσμο και τον άνθρωπο.

Νοιάζεται για όλα εκτός για τον εαυτό Του.

Η μετάβαση προς το Θεό είναι γεγονός χαράς και αγαλλίασης. Ο Χριστός πληροφορεί τους μαθητές Του για την επιστροφή του προς τον Θεό πατέρα Του για να τους καταστήσει της δικής Του χαράς και ζωής.

Ο Άγιος ευαγγελικός λόγος, λόγος πνοής και ζωής, είναι ταυτόχρονα και λόγος χαράς και αγαλλίασης, γιατί ο Θεός είναι η αγάπη μας και είμαστε η αγάπη του και είναι η ζωή μας.

Ο Άγιος ευαγγελικός λόγος συνδέεται και με τους Άγιους Πατέρες που συγκρότησαν την πρώτη οικουμενική σύνοδο και αναγνώρισαν και διακήρυξαν χωρίς καμία επιφύλαξη τη Θεότητα του Ιησού Χριστού «Θεόν εκ Θεού αληθινού, γεννηθέντα ου ποιηθέντα προ πάντων των αιώνων». Για τούτο και η Κυριακή έχει το χαρακτηρισμό: «Η Κυριακή των Πατέρων».

Όλο το άγιο ευαγγελικό ανάγνωσμα της σημερινής Κυριακής είναι ένας ύμνος της Θεότητας του Ιησού ο οποίος πορεύεται στο Σταυρό και το Θάνατο όχι κατά τρόπο δραματικό όπως τα θύματα της αρχαίας τραγωδίας, αλλά «μετά χαράς μεγάλης», γιατί ο δρόμος του Θεού είναι δρόμος χαράς και ζωής, πανηγύρεως και εορτής, δόξας και τιμής, αναγνώρισης και καταξίωσης του ανθρώπου, ως αυτό που είναι από τη δημιουργία του, παιδί του Θεού αγαπημένο.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

32 επιζώντες από τους 67 επιβαίνοντες από το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν

Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…

18 hours ago

Χριστουγεννιάτικη μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα στους Αρμένους Αποκορώνου | Βίντεο

Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…

20 hours ago

Από όλους εμάς στον “Αγώνα της Κρήτης”, ευχές από καρδιάς για Καλά Χριστούγεννα!

Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…

21 hours ago

Χριστούγεννα στην Κρήτη με απρόβλεπτη χιονόπτωση

Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…

21 hours ago

Συνετρίβη αεροσκάφος στο Καζακστάν με 110 επιβάτες – Τουλάχιστον 6 επιζώντες

Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…

21 hours ago

Ραγδαία η μείωση της ιδιοκατοίκησης στην Ελλάδα – Στο 61% πλέον, κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο – Στο 31% για τους νέους με τα ενοίκια στα ύψη

Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…

21 hours ago

This website uses cookies.