Το μέλλον θα φέρει πρωτεΐνες μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα, πιο υγιεινές και νόστιμες από το κρέας. Αυτό τουλάχιστον υποστήριξε ο Jim Hagemann Snabe μιλώντας στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, ο οποίος είναι Πρόεδρος της Siemens, Μέλος του ΔΣ του C3.ai, Μέλος του ΔΣ του World Economic Forum και Επίκουρος Καθηγητής του Copenhagen Business School.
“Αν ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι σταματήσουν να τρώνε κρέας, αυτό θα έχει μεγάλο αντίκτυπο. Όχι μόνο ως προς το τρέχον σύστημα τροφίμων, αλλά θα ενθαρρύνει ακόμη την καινοτομία στα συστήματα τροφίμων”. Ο ίδιος ανέφερε πως “εμπνεύστηκε” από την 24χρονη κόρη του όταν εκείνη τον ρώτησε με ποιον τρόπο υποστηρίζει πρακτικά τη μείωση εκπομπών άνθρακα, καθώς και πώς μπορεί ακόμη να τρώει προϊόντα κρέατος.
“Έτσι αποφάσισα να σταματήσω να τρώω κρέας”, είπε.
“Αν ένα άτομο σταματούσε να τρώει κρέας για 11 χρόνια, αυτό θα αντιστάθμιζε μόλις μία πτήση προς την Ταϊλάνδη. Αλλά αν δισεκατομμύρια ανθρώπων έπρατταν αναλόγως, αυτό θα προκαλούσε τεράστια αλλαγή”. Στην ομιλία του υποστήριξε ότι ο κόσμος θα έχει πρόσβαση στο μέλλον σε πρωτεΐνες που θα έχουν “ακόμη καλύτερη γεύση” από το κρέας, και θα είναι πιο ωφέλιμες από τα προϊόντα που προσπαθούν να “μιμηθούν” τις ιδιότητες του κοτόπουλου και του βοείου κρέατος.
“Οι τροφές στο μέλλον θα είναι μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα και θα είναι πολύ πιο υγιεινές από το είδος των τροφίμων που τρώμε σήμερα”, είπε. Ως εδώ όλα καλά. Το ζήτημα είναι πως στις δηλώσεις αυτές, υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Η υποκρισία
Την ώρα λοιπόν που ο Hagemann έλεγε τα παραπάνω, η Greenpeace δημοσίευε μια μελέτη που αποτυπώνει το ότι η ελίτ του πλανήτη ταξιδεύει σε όλο τον πλανήτη με ιδιωτικά τζετ. Με ανάλογο τρόπο οι καλεσμένοι έφτασαν στο Νταβός, τον Μάιο του 2022. Συγκεκριμένα, η χρήση ιδιωτικών τζετ κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων στο Νταβός τον Μάιο του 2022 αύξησε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά τέσσερις φορές, με τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση να δέχονται επικρίσεις για την προώθηση της ατζέντας για την κλιματική αλλαγή από τη μία πλευρά, ενώ δεν αναλαμβάνουν καμία δράση για να περιορίσουν τις δικές τους υπερβολικές εκπομπές. Πέραν από ευχολόγια σαν τα παραπάνω.
Η ανάλυση που δημοσιεύθηκε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας από την Greenpeace και την εταιρεία περιβαλλοντικών ερευνών CE Delft, έδειξε ότι υπήρξε σημαντική άνοδος στις πτήσεις με ιδιωτικά τζετ, πολλές από τις οποίες αφορούσαν μικρές αποστάσεις, έτσι ώστε να φτάσουν οι καλεσμένοι στα κεντρικά γραφεία του WEF στο Νταβός της Ελβετίας, κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής. Μάλιστα, 1.040 ιδιωτικά τζετ πέταξαν από και προς τα αεροδρόμια που εξυπηρετούν το Νταβός, κάτι που επαναλήφθηκε τις τελευταίες ημέρες.
Την πρακτική αυτή κατέκρινε και το DiEM25.
Από όλα τα ιδιωτικά αεροσκάφη που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης εβδομάδας της συνάντησης στο Νταβός, το 53% βρέθηκε να είναι πτήσεις μικρών αποστάσεων κάτω των 750 χιλιομέτρων, οι οποίες σύμφωνα με την έκθεση της Greenpeace θα μπορούσαν να έχουν γίνει με αυτοκίνητο ή τρένο. Από αυτές, το 38% ήταν πτήσεις εξαιρετικά μικρών αποστάσεων κάτω των 500 χιλιομέτρων, με τη μικρότερη πτήση να είναι μόλις 21 χιλιόμετρα.
Ο αριθμός των τζετ που έρχονταν και έφευγαν από το Νταβός είχε διπλασιαστεί κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, με αποτέλεσμα την εκπομπή 9.700 τόνων CO2, που ισοδυναμεί περίπου με 350.000 μέσες εκπομπές αυτοκινήτων. Η πλειονότητα αυτών των τζετ αποδίδεται σε ιδιωτικές πτήσεις που πραγματοποίησαν οι συμμετέχοντες για τη συνάντηση του WEF.
“Η Ευρώπη βιώνει τις θερμότερες ημέρες Ιανουαρίου που έχουν καταγραφεί ποτέ και οι κοινότητες σε όλο τον κόσμο παλεύουν με ακραία καιρικά φαινόμενα που επιβαρύνονται από την κλιματική κρίση” ανέφερε σε δήλωσή της την Παρασκευή η ακτιβίστρια της Greenpeace, Klara Maria Schenk.
“Εν τω μεταξύ, οι πλούσιοι και ισχυροί συρρέουν στο Νταβός με εξαιρετικά ρυπογόνα ιδιωτικά τζετ για να συζητήσουν το κλίμα και την ανισότητα πίσω από κλειστές πόρτες”. “Το 80% του παγκόσμιου πληθυσμού που υποφέρει από τις συνέπειες των “κλιματικά επιβλαβών αεροπορικών εκπομπών” δεν έχει καν πετάξει ποτέ”, πρόσθεσε.
Επικαλούμενη την ίδια μελέτη, η οργάνωση ανέφερε πως κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του 2022, έγιναν 16.147 πτήσεις ιδιωτικών τζετ από και προς το αεροδρόμια Schiphol και από και προς αυτό του Ρότερνταμ, με άλλα λόγια περισσότερες από ό,τι ολόκληρο το 2019, προτού εκδηλωθεί η πανδημία.
Με βάση τα χιλιόμετρα ανά επιβάτη, τα ιδιωτικά τζετ είναι το πιο ρυπογόνο μέσο μεταφοράς. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα ιδιωτικά τζετ δεν υπόκεινται ακόμη σε ρύθμιση.
Διαβάστε εδώ πώς μπορείτε να μειώσετε το δικό σας αποτύπωμα άνθρακα.
Στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Χανίων νοσηλεύεται ένας 16χρονος, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά σε…
Ο γάμος αναβλήθηκε, δε ματαιώθηκε μιας και «μόλις τελειώσει η υπόθεση θα παντρευτούμε», λέει η…
Σε πόλεις με κρίσιμη μάζα καταναλωτών, κάτι που μεταφράζεται σε δυνατότητα προσέλκυσης τουλάχιστον 150.000 ανθρώπων,…
Ένα βιβλίο εμπνευσμένο από τη δολοφονία της Καρολάιν έγραψε η έγραψε η δρ. κλινικής ψυχολογίας,…
Απροσδόκητη άνοδο κατέγραψε ο ακροδεξιός Καλίν Γκεοργκέσκου στον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών της Ρουμανίας χθες Κυριακή (24/11), καθώς,…
Την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές του Συλλόγου Επαγγελματιών Εστίασης νομού Χανίων, σύμφωνα με την σχετική…
This website uses cookies.