Γράφει ο Βαγγέλης Πάλλας,
Δημοσιογράφος – Αναλυτής – Ερευνητής AEJ/IFJ
Ο τουρισμός είναι μια σπουδαίας σημασίας οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή της Μεσογείου, με εξαιρετική συμβολή στην απασχόληση και στην οικονομική μεγέθυνση της περιοχής, παράλληλα με την ανάπτυξη και την κοινωνικοοικονομική της ολοκλήρωση, τόσο στις αγροτικές όσο και στις περιφερειακές και υποανάπτυκτες περιοχές. Επίσης σύμφωνα με στατιστικά ανάμεσα στους 35 πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως συγκαταλέγονται 12 χώρες από την περιοχή της Μεσογείου.
Συνολικά, η περιοχή της Μεσογείου αποτελεί τον πιο δηµοφιλή τουριστικό προορισµό παγκοσµίως, µολονότι υπάρχουν σηµαντικές διαφορές στο εσωτερικό της. Η περιοχή της Μεσογείου υποδέχεται το 30% των τουριστικών αφίξεων και της αντιστοιχεί το 25% του συνολικού εισοδήµατος που απορρέει από τον παγκόσµιο τουρισµό, ενώ ποσοστό 80% των τουριστών προέρχεται από την Ευρώπη, κυρίως από τη Γερµανία. Ο τουρισµός αφενός διαδραµατίζει ζωτικό ρόλο στην οικονοµική ανάπτυξη και την ενσωµάτωση της περιοχής στη διαδικασία της παγκοσμιοποίησης, αφετέρου, όµως, ασκεί σηµαντικές πιέσεις στους φυσικούς πόρους και στο περιβάλλον.
Η Μεσόγειος αποτελεί τον πιο διάσηµο τουριστικό προορισµό παγκοσµίως
Ο διεθνής µαζικός τουρισµός άρχισε να αναπτύσσεται στις παράκτιες και νησιωτικές περιοχές της λεκάνης της Μεσογείου ύστερα από το Δεύτερο Παγκόσµιο Πόλεµο.
Τη δεκαετία του ‘50 ο τουρισµός αναπτύχθηκε σε πολλές περιοχές της Ισπανίας και της Ιταλίας. Τη δεκαετία του ‘60 η τουριστική ανάπτυξη άρχισε να εµφανίζεται σε περιφέρειες της Ελλάδας, της Μάλτας, της Κύπρου και των χώρων της πρώην Γιουγκοσλαβίας, ενώ παράλληλα αυξήθηκε ραγδαία και ο αριθµός των τουριστών.
Από τη δεκαετία του ‘70 ο µαζικός τουρισµός άρχισε να αναπτύσσεται νοτιότερα σε χώρες όπως το Μαρόκο και η Τυνησία. Έτσι η περιοχή της Μεσογείου έγινε παγκοσµίως το πιο δηµοφιλές κέντρο µαζικού τουρισµού.
Αυτή η τουριστική ανάπτυξη στο Μεσογειακό χώρο επέφερε πολλές αλλαγές στην τουριστική πρακτική και πολιτική. Οι εν λόγω αλλαγές αποτέλεσαν θεµατικές σηµαντικού ενδιαφέροντος για την τουριστική ανάπτυξη των παράκτιων και νησιωτικών περιοχών σε όλο τον κόσµο.
Η μεγάλη αλλαγή στις θαλάσσιες μεταφορές ανθρώπων και εμπορευμάτων, μεταξύ των ακτών Ιταλίας, Ισπανίας, Ελλάδος και Β. Αφρικής, πραγματοποιήθηκε από έναν κολοσσό στην ακτοπλοΐα, τον κυρίαρχο στην λεκάνη της Μεσογείου όμιλο «GRIMALDI» που με τα σύγχρονα πλοία του συνδέουν Ελλάδα – Ιταλία – Β. Αφρική, μεταφέροντας εκατοντάδες επιβάτες και εμπορεύματα, συμβάλλοντας στην οικονομική, τουριστική και κοινωνική αναβάθμιση της περιοχής.
Χρησιµοποιώντας η Μεσόγειος την πλεονεκτική της θέση σε σχέση µε τη γεωγραφία και τις µεταφορές, το ήπιο κλίµα της, τη φυσική της οµορφιά και την πολιτιστική της κληρονοµιά, η εν’ λόγω περιοχή έγινε ο κυριότερος τουριστικός προορισµός παγκοσµίως, προσελκύοντας περίπου το 30% των παγκόσµιων αφίξεων (Fokiali 2002) και κατέχοντας το 28% των παγκόσµιων τουριστικών εσόδων (MAP, 1997).
Τρία κράτη της περιοχής, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία, είναι µέσα στους δέκα ισχυρότερους τουριστικούς προορισµούς του πλανήτη, όντας οι χώρες που έχουν το µεγαλύτερο καθαρό εισόδηµα που προέρχεται από το διεθνή τουρισµό.
Η Μεσόγειος υπήρξε για χιλιετίες η θάλασσα που ένωνε τους λαούς. Ήταν και είναι σύμβολο για την συνάντηση λαών, πολιτισμών και θρησκειών.
Με κοινούς στόχους οικονομικούς, ακόμη και πολιτικούς, στοχεύοντας στην ανάπτυξη και αξιοποίηση, του κοινωνικού δυναμικού των χωρών της Μεσογείου. Εδώ πρέπει να επαναλάβω την έντονη παρουσία των ακτοπλοϊκών εταιρειών με πρωταγωνιστή τον όμιλο «GRIMALDI» που με τα σύγχρονα πλοία τους, γίνονται η γέφυρα πολιτισμού, ανάπτυξης και οικονομικής ευημερίας, σε διαφορετικούς πολυπολιτισμικούς λαούς.
Η Μεσόγειος ως σύνολο δεν έχει ακόµα κορεστεί και θα συνεχίσει να αποτελεί κορυφαίο προορισµό για το διεθνή τουρισµό ο οποίος θα συνεχίσει να εξαρτάται από τις συνθήκες πολιτικής και οικονοµικής σταθερότητας, αφού οι επισκέπτες επιλέγουν τις δυνατόν πιο ασφαλείς περιοχές και τις καλύτερα περιβαλλοντικά διατηρηµένες.
Η Μεσόγειος ήταν και είναι μια αξιόλογη πηγή απασχόλησης για εκείνους που ζουν κατά μήκος των ακτών της. αριθμεί 450 λιμάνια και σταθμούς και είναι από τις κυριότερες πλωτές μεταφορικές οδούς, αφού μέσω αυτής διακινείται το ένα τέταρτο του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Μια ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική με την ομπρέλα Ε.Ε. θα είναι η καλύτερη διαχείριση της θάλασσας της Μεσογείου, ώστε να ενσωματωθούν γνώσεις σχετικά με θέματα, όπως η ναυτιλία, η ανάπτυξη, η κλιματική αλλαγή και η συνεργασία όλων των χωρών της λεκάνης.
Πρόσφατα η Ε.Ε. παρουσίασε το πρόγραμμα “Future Med”, που στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των συστημάτων διασύνδεσης λιμένων – ενδοχώρας της Μεσογείου μέσα από δράσεις που επικεντρώνονται σε τρεις στρατηγικούς τομείς: τις εμπορευματικές και τις επιβατικές μεταφορές και τις τουριστικές ροές.
Επισφράγισμα της κυριαρχίας του ομίλου «GRIMALDI» είναι το βραβείο “PROVIGER TOP LOGISTICS” που του απονεμήθηκε το 2016 από την CNH, για την εξαιρετική απόδοσή του, στην μεταφορά αγαθών της CNH Βιομηχανική, σε όλο τον κόσμο. Ο όμιλος έχει αναγνωριστεί για την αξιοπιστία, την συνεργασία την ευελιξία και τις επιδόσεις.
Μέγεθος 3,9 βαθμών της Κλίμακας Ρίχτερ είχε η σεισμική δόνηση που σημειώθηκε την Κυριακή στα…
Σοκ και έντονες αντιδράσεις προκαλεί η καταγγελία για περιστατικό αστυνομικής αυθαιρεσίας εις βάρος της φωτορεπόρτερ…
Ένα ακούσιο αλλά χιουμοριστικό περιστατικό σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν…
Σημαντικό ορόσημο για το εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης αποτελεί η ολοκλήρωση, την περασμένη εβδομάδα της κατασκευής…
Συνελήφθη και δεύτερος αστυνομικός της Βουλής για ενδοοικογενειακή βία. Σύμφωνα με πληροφορίες, το απόγευμα του Σαββάτου, η πρώην σύζυγός του…
Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού εξέδωσε η ΕΜΥ, προειδοποιώντας για κακοκαιρία τη Δευτέρα και την Τρίτη, παραμονή Χριστουγέννων.…
This website uses cookies.