ΚΟΣΜΟΣ

Μηχανισμός ασφαλείας σταμάτησε μετωπική σύγκρουση τρένων στη Νορβηγία

Εμπορική αμαξοστοιχία με 25 βαγόνια εκτροχιάστηκε το απόγευμα της Παρασκευής 22/3 στην Άρνα, κοντά στο Μπέργκεν της Νορβηγίας.

Φέρεται να παραβίασε κόκκινο φωτεινό σηματοδότη και εκτροχιάστηκε στη σήραγγα Arnanipa.

Ο μηχανοδηγός τραυματίστηκε ελαφρά και βαγόνια ανετράπησαν, ωστόσο δεν υπήρχαν άλλοι τραυματίες.

Στις 20.26 εστάλη έκτακτη προειδοποίηση για πιθανή διαρροή αερίου ως αποτέλεσμα του σιδηροδρομικού ατυχήματος. Στις 10 το βράδυ αναφέρθηκε πως ο κίνδυνος είχε ξεπεραστεί.

Αμέσως έσπευσε στον τόπο του ατυχήματος η πυροσβεστική για να κόψει το ρεύμα στις γραμμές και να παρέχει τις πρώτες βοήθειες σε όποιον τις χρειαζόταν.

Ακολούθησαν εκπρόσωποι της αστυνομίας, του Εθνικού Συμβουλίου Ερευνών Ατυχημάτων, της Εθνικής Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και της μονάδας έρευνας και ανάλυσης της Bane NOR (κυβερνητική υπηρεσία που είναι υπεύθυνη για την ιδιοκτησία, τη συντήρηση, τη λειτουργία και την ανάπτυξη του νορβηγικού σιδηροδρομικού δικτύου).

«Σε κάθε τέτοια περίπτωση απαιτούνται κάποιες εργασίες καθαρισμού προτού να είναι ασφαλές για εμάς να εισέλθουμε στην περιοχή» είπε η διευθύντρια της Επιτροπής, Ida Hogganvik Grøndahl στην ιστοσελίδα VG «έχουμε συγκεντρώσει τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε, για να καταλάβουμε την πλήρη εικόνα των γεγονότων που οδήγησαν στον εκτροχιασμό. Συνήθως δεν παίζει ρόλο μόνο ένας παράγοντας».

NORWEGIAN ACCIDENT INVESTIGATION BOARD

Η έρευνα ολοκληρώθηκε την Κυριακή 24/3.

Όπως δήλωσε η Grøndahl «γνωρίζουμε ότι το σύστημα εκτροπής -εκ των συστημάτων ασφαλείας του δικτύου- υποχρέωσε την εμπορική αμαξοστοιχία να πάει προς τα δεξιά και να ‘βγει’ από τη γραμμή του, ώστε να αποτραπεί μια πιθανή σύγκρουση με ένα επερχόμενο τρένο».

Μετά την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη ‘έφυγε’ έκτακτη προειδοποίηση σε όλα τα τρένα που κινούνταν στην περιοχή «μέσω της οποίας υποχρεούνται να μειώσουν την ταχύτητα τους».

Tην ώρα του εκτροχιασμού της εμπορικής αμαξοστοιχίας, υπήρχε μια άλλη μέσα στη σήραγγα -ένα τρένο με 200 επιβάτες που είχε φύγει από το Όσλο με προορισμό το Μπέργκεν.

Εάν δεν είχε ειδοποιηθεί για τον εκτροχιασμό, θα έπεφτε με πλήρη ταχύτητα πάνω στο εκτροχιασμένο εμπορικό τρένο.

Ωστόσο, ακινητοποιήθηκε σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου.

Σύμφωνα με μαρτυρίες η πυροσβεστική υπηρεσία δεν γνώριζε την ύπαρξη της επιβατικής αμαξοστοιχίας μέσα στο τούνελ, έως ότου τη δει μπροστά της. Έγινε επιστροφή στον προηγούμενο σταθμό, όπου οι επιβάτες επιβιβάστηκαν σε εναλλακτικά μέσα μεταφοράς.

Από την πρώτη στιγμή, οι υπεύθυνοι του νορβηγικού σιδηρόδρομου απαγόρευσαν την έξοδο των επιβατών, εντός της σήραγγας και τη μετακίνηση τους με τα πόδια.

Η εκπρόσωπος της αστυνομίας Anja Mathiesen είπε στο BT ότι βάσει πλάνου το τρένο θα απομακρυνόταν τη Δευτέρα 25/3. Τη συνέχεια ανέλαβαν οι ερευνητές.

«Η συνολική εικόνα των αποδεικτικών στοιχείων, ο ταχογράφος που περιήλθε στην κατοχή μας (καταγράφει τα στοιχεία από το τρένο) και οι πληροφορίες που εξασφαλίσαμε, μας έκαναν να κινήσουμε τις διαδικασίες έρευνας και να επικεντρωθούμε σε δυο υπόπτους».

Είναι ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας και ένας υπάλληλος που προετοίμασε το τρένο πριν την αναχώρηση.

Στις καταγγελίες που γίνονται είναι πως θα ήταν χρήσιμο εφ εξής να μην υπάρχει μόνος ένας άνθρωπος (μηχανοδηγός) στα πολύ μεγάλα εμπορικά τρένα που μπορούν να μεταφέρουν πράγματα τα οποία να θέσουν σε κίνδυνο και άλλες ζωές.

news247.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

12 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

12 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

12 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

12 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

12 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

12 hours ago

This website uses cookies.