Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Μιχ. Κριτσωτάκης: Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων αντίκειται στο Σύνταγμα της Ελλάδας

Κοινοβουλευτική ερώτηση για το τι διατίθεται να κάνει η κυβέρνηση προκειμένου να ακυρώσει την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, απέστειλε στους αρμόδιους υπουργούς ο εκλεγμένος με το ΣΥΡΙΖΑ βουλευτής Ηρακλείου και νυν βουλευτής Λαϊκής Ενότητας Μιχάλης Κριτσωτάκης.  Συγκεκριμένα στην ερώτηση αναφέρει τα εξής:

Την 27-07-15 29 βουλευτές καταθέσαμε για το συγκεκριμένο θέμα Ερώτηση και ΑΚΕ σχετικά με την εκποίηση των 14 Περιφερειακών Αερολιμένων, η οποία δυστυχώς δεν έχει ακόμα απαντηθεί. Στην εν λόγω παρέμβαση αποδεικνύαμε με τεχνικοοικονομικά στοιχεία και τονίζαμε με ιδιαίτερη έμφαση τα κάτωθι:

Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων. Επομένως δεν υπάρχει καμία πολιτική λογική σε μια τέτοια πράξη που θα επιφέρει – ιδιαίτερα εν καιρώ κρίσης –  τόσο μεγάλη απώλεια δημοσίων εσόδων.

Η νησιωτικότητα κάποιων Περιφερειών της Ελλάδας καθιστά τα αεροδρόμια άκρως αναγκαία για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική συνοχή, την αναπτυξιακή και τουριστική προοπτική των νησιών και την εθνική ασφάλεια.

Η δρομολογούμενη ιδιωτικοποίηση αντίκειται στο Σύνταγμα της Ελλάδας. Τα αεροδρόμια ανήκουν στα ιδιόχρηστα πράγματα και η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης με σαφή προοπτική την παραχώρηση της κυριότητας, υποκρύπτει απαγορευμένη εμπράγματη διάθεση δημόσιας περιουσίας για διάφορους από την θεσμοθέτησή της σκοπούς.

Τα ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να παραμείνουν δημόσια, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μπορούν να διπλασιάσουν την επιχειρησιακή ικανότητα και τα κέρδη τους, άρα και τα δημόσια έσοδα. Μπορούν υπό δημόσιο έλεγχο να εγγυηθούν την εθνική ασφάλεια και την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου προς όφελος όλων.

Αντ΄ αυτού και ενώ για πολλά χρόνια ήταν απόλυτα ξεκάθαρες οι πολιτικές θέσεις του κόμματος που στηρίζει τη σημερινή συγκυβέρνηση, στις 17 Αυγούστου δημοσιεύτηκε το επίμαχο ΦΕΚ [98 Ά], με το οποίο εγκρίνεται η υπογραφή από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ της Σύμβασης Παραχώρησης των Αεροδρομίων στην Fraport AG – Slentel Ltd, δηλαδή στο Γερμανικό Δημόσιο!

Για την απόφαση αυτή, ουδέποτε δόθηκε κάποια πολιτική εξήγηση στις τοπικές κοινωνίες και στις εκατοντάδες αυτοδιοικητικές αρχές και παρατάξεις, κοινωνικούς φορείς και κινήματα πολιτών που παλεύουν για την αποτροπή της εκποίησης των Περιφερειακών Αερολιμένων, αφού διαφαίνεται με σαφήνεια ο αναπτυξιακός μαρασμός και το αρνητικό κοινωνικό – ταξικό πρόσημο που συνοδεύει αυτή την παραχώρηση.

Επειδή, αν ιδιωτικοποιηθούν με αυτούς τους όρους από το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση, θα πρόκειται κυριολεκτικά για υφαρπαγή βασικών περιουσιακών στοιχείων του κράτους έναντι πινακίου φακής και για υποταγή της παραγωγικής διαδικασίας και της κοινωνικής ανάπτυξης της χώρας, στα κερδοσκοπικά συμφέροντα της κοινοπραξίας Fraport AG – Slentel Ltd,

Επειδή οι συνέπειες από την υποθήκευση των κρατικών αναπτυξιακών μας υποδομών θα είναι μη αναστρέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να χρεωθεί το βάρος αυτής της ιστορικής πράξης, με τη δικαιολογία της άσκησης ωμών εκβιασμών από τους δανειστές,

Επειδή, αν ολοκληρωθεί η εν λόγω ιδιωτικοποίηση, θα γίνει ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας και θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού σκανδάλου,

Επειδή οι Κρατικοί Αερολιμένες ανήκουν στο λαό και οφείλουν να παραδοθούν στις επόμενες γενιές ως περιουσία του ελληνικού κράτους,

Επειδή η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι ΔΙΑΦΑΝΗΣ και ΕΛΕΓΚΤΕΑ,

Επειδή η μεγάλη πλειοψηφία των συγκεκριμένων 14 αεροδρομίων είναι άκρως κερδοφόρα και θα προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη στέρηση δημόσιων εσόδων,

Επειδή η σύμβαση «εκχώρησης» είναι αποτέλεσμα των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων και των δεσμεύσεών τους έναντι των δανειστών που η σημερινή κυβέρνηση τηρεί κατά γράμμα,

Επειδή η εκχώρηση τέτοιου εθνικού πλούτου θα επηρεάσει ακόμα περισσότερο αρνητικά τις εργασιακές σχέσεις χωρίς ουσιαστικά μισθολογικά, συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα για εργαζόμενους στις αερομεταφορές, στον τουρισμό, κ.λπ. με τη δημιουργία ειδικών «οικονομικών ζωνών» στα πρότυπα οικονομικών προτεκτοράτων,

Επειδή η αμυντική θωράκιση, η κοινωνική και γεωγραφική συνοχή στα περιφερειακά νησιά παραμένει υψηλή προτεραιότητα για τη χώρα μας,

Επειδή η γεωπολιτική και η αμυντική στρατηγική της πατρίδας μας συνδέεται με την αεροπολιτική στρατηγική, τόσο στον τομέα της εμπορικής εκμετάλλευσης αλλά και την αποτρεπτική της ικανότητα για την χρήση των περιφερειακών αεροδρομίων από τις ένοπλες δυνάμεις σε περιόδους μείζονος εθνικής σημασίας,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :

1. Τι προτίθενται να πράξουν για την άμεση ακύρωση της ιδιωτικοποίησης των Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων;
2. Τι προτίθενται να πράξουν για τη διερεύνηση του πολιτικού και οικονομικού σκανδάλου της εκποίησης των 14 Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων;
3. Προτίθενται να αποδώσουν δικαιοσύνη σε μια τέτοια πράξη που ζημιώνει το ελληνικό δημόσιο και θέτει σε άμεση επισφάλεια την κοινωνική συνοχή της χώρας και την εθνική της ασφάλεια – κυριαρχία;
4. Πώς δικαιολογούν και τεκμηριώνουν στην παρούσα οικονομική συγκυρία, την πρόθεση της ιδιωτικοποίησης των Αεροδρομίων, από τη στιγμή που θα προκύψουν τεράστιες απώλειες στα δημόσια έσοδα;

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

8 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

8 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

8 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

8 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

8 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

8 hours ago

This website uses cookies.