Categories: ΕΛΛΑΔΑ

Μπαράζ παρεμβάσεων Νότη Μαριά στην Ευρωβουλή κατά της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport

Μπαράζ παρεμβάσεων από τον Ανεξάρτητο Ευρωβουλευτή Καθηγητή Νότη Μαριά  χθες (15/02/2017) και σήμερα (16/02/2017) στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο κατά της παραχώρησης των 14 Ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport.

Μιλώντας χθες κατά τη συζήτηση για τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής επισήμανε στην παρευρισκόμενη Ευρωπαία Επίτροπο κα Cretu  ότι «η ημικρατική γερμανική εταιρία Fraport αγόρασε αντί πινακίου φακής 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα. Σύμφωνα με όσα υπέγραψε έπρεπε να καταβάλει 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ αλλά ήδη πήρε προίκα 520 εκατομμύρια ευρώ μια και στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Χανίων έχουν εκτελεστεί έργα ΕΣΠΑ αυτή τη στιγμή τα οποία αξίζουν 520 εκατομμύρια ευρώ. Οι κανονισμοί των Διαρθρωτικών Ταμείων, το ξέρετε πολύ καλά, απαγορεύουν την ιδιωτικοποίηση έργων ΕΣΠΑ τουλάχιστον για 10 χρόνια. Άλλωστε αυτό απαγορεύεται και από το Άρθρο 107 της Συνθήκης περί κρατικών ενισχύσεων. Στη συνέχεια η Fraport ενέταξε το σχέδιό της στο σχέδιο Γιούνκερ όπου θα πάρει μία επένδυση ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ. Στη συνέχεια επιδιώκει δάνεια 300 εκατομμύρια ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από την EBRD και ταυτόχρονα με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Θαυμάστε λοιπόν πως αξιοποιεί μια εταιρία τα Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία και με αέρα κοπανιστό παίρνει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα. Θέλω μια απάντηση στο θέμα αυτό. Θα παραμείνω μέχρι το τέλος της συζήτησης γιατί είναι παράνομο αυτό που γίνεται. Δεν μπορεί έργα ΕΣΠΑ να ιδιωτικοποιούνται».

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που είχε ως αντικείμενο τη στρατηγική για τις αερομεταφορές στην Ευρώπη ο Νότης Μαριάς είπε: «Η νέα στρατηγική για τις αερομεταφορές πρέπει να στοχεύει στην ενίσχυση της βιομηχανίας και του τουρισμού. Αυτό σημαίνει κυρίως μέτρα κατά των μονοπωλιακών καταστάσεων όπως αποτελεί η περίπτωση της Fraport στην οποία παραχωρήθηκαν αντί πινακίου φακής 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα. Και μάλιστα παραχωρήθηκαν με προίκα μια και στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων και Σκοπέλου εκτελούνται έργα ΕΣΠΑ ύψους 520 εκατομμυρίων ευρώ γεγονός που απαγορεύεται από τους κανονισμούς της Ε.Ε.».

Και ο Νότης Μαριάς συνέχισε: «Επισημαίνεται ότι η Fraport εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και αεροδρόμια στα Βαλκάνια. Δεδομένου ότι μέτοχος της Fraport είναι η Lufthansa καθίσταται σαφές ότι η Fraport έχει πλέον μονοπωλιακή θέση στην Ελληνική αγορά μετατρέποντας την Ελλάδα σε γερμανικό τουριστικό προτεκτοράτο».

Και ο Νότης Μαριάς κατέληξε: «Πρόκειται για μία αποικιοκρατικού τύπου παραχώρηση Ελληνικής δημόσιας περιουσίας σε γερμανική κρατική επιχείρηση στο πλαίσιο των μνημονιακών επιταγών. Πρόκειται για παραχώρηση η οποία διαλύει τις εργασιακές σχέσεις και θέτει κρατικές υπηρεσίες στην υπηρεσία της Fraport, όπως δηλαδή συμβαίνει με την Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ. Υποστηρίζω κύριε Πρόεδρε την τροπολογία για την κατάργηση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport».

Επισημαίνεται ότι κατά τη σημερινή ψηφοφορία στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο πιστός στην παραπάνω δέσμευσή του ο Νότης Μαριάς υπερψήφισε την παραπάνω τροπολογία για κατάργηση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, τροπολογία η οποία έλαβε 120 ψήφους υπέρ, και 417 κατά ενώ 4 Ευρωβουλευτές απείχαν.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Η επιμονή των εταιρειών να περιορίζουν την ικανότητα των καταναλωτών να επισκευάζουν τα προϊόντα τους | Βίντεο

Η εταιρεία John Deere, κορυφαίος κατασκευαστής γεωργικών μηχανημάτων, εφαρμόζει πολιτικές που περιορίζουν τους αγρότες από…

10 hours ago

Χρονιά αποφάσεων για τις εξορύξεις στην Κρήτη το 2025

Εντός του 2025, πιθανόν κατά τους πρώτους μήνες του έτους, αναμένεται η απόφαση της αμερικανικής…

11 hours ago

Αρχιτεκτονικό γραφείο στα Χανιά στους φιναλίστ των ελληνικών “Όσκαρ” αρχιτεκτονικής

Στις 27 Ιανουαρίου 2025 στο αμφιθέατρο του Ωδείου Αθηνών θα πραγματοποιηθούν οι απονομές των βραβείων…

11 hours ago

Αθωωτική η απόφαση του τουρκικού δικαστηρίου για την 56χρονη από το Ρέθυμνο

Εκδικάστηκε η υπόθεση της ρεθυμνιώτισας, Αγαθής Μαρκοπούλου, η οποία κατηγορούνταν για κλοπή ενός κινητού τηλεφώνου στην Κωνσταντινούπολη…

11 hours ago

Χερσόνησος: Νεαροί έκλεβαν χρήματα που έβγαζαν παιδιά από τα κάλαντα

Βίαιη φραστική - και όχι μόνο - επίθεση που συνοδεύτηκε από αφαίρεση χρημάτων που προέρχονταν…

11 hours ago

Η Κρήτη στο επίκεντρο της νέας ραγδαίας επιδείνωσης του καιρού

Σημαντική αλλαγή στο σκηνικό του καιρού προβλέπεται για τις επόμενες ημέρες, με την Εθνική Μετεωρολογική…

11 hours ago

This website uses cookies.