Categories: ΤΟΠΙΚΑ

«Μύλος» με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια – Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ θυγατρική της Fraport – Οι τρεις ενστάσεις του Γ. Σταθάκη

«Βροχή» τα σενάρια για την τύχη του διαγωνισμού παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στον οποίο επικράτησαν οι Γερμανοί της Fraport. Οι εναλλακτικές και η εμπειρία από τις αρχές ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σενάρια επί σεναρίων κυκλοφορούν τις τελευταίες εβδομάδες σε σχέση με τις αλλαγές που επιθυμεί η κυβέρνηση στους διαγωνισμούς ιδιωτικοποιήσεων, με κορυφαίο παράδειγμα την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε σχήμα υπό τη γερμανική Fraport. Ενώ οι Γερμανοί, στελέχη των οποίων λέγεται πως ήταν την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα, εμφανίζονται σίγουροι για την υπογραφή της σύμβασης καθώς επικράτησαν στο σχετικό διαγωνισμό με εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, στην κυβέρνηση είναι εξίσου αποφασισμένοι για αλλαγή των όρων.

Χθες, ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης επανέλαβε, για πολλοστή φορά, πως δεν υπάρχει περίπτωση να παραχωρηθούν και τα 14 αεροδρόμια σε έναν πλειοδότη, χωρίς να εξηγήσει το μοντέλο που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση.

Ο κ. Φλαμπουράρης υποστήριξε, μάλιστα, πως «ολοκληρωμένος διαγωνισμός» ιδιωτικοποίησης είναι αυτός που ο επενδυτής έχει εγκατασταθεί και προχωρεί σε εργασίες. Ολοι οι άλλοι, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει πλειοδότης ή όχι, έχουν περιθώρια αλλαγών κατά την κυβέρνηση.

Τι ακούγετα για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια; Από την εφαρμογή του μοντέλου του «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου το Δημόσιο κατέχει το 55% και οι ιδιώτες διαχειριστές το υπόλοιπο 45%, μέχρι τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης στο σχήμα και τον περιορισμό της περιόδου παραχώρησης (40 έτη με δυνατότητα δεκαετούς παράτασης, με βάση το διαγωνισμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων).

Ακόμα και το σενάριο διάσπασης των 14 αεροδρομίων σε δύο «πακέτα» των επτά, όπως είχε τη δυνατότητα το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά δεν έπραξε, διαδίδουν ορισμένοι. Προ εβδομάδων είχαν ακουστεί και δηλώσεις περί πιθανής συμμετοχής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Την ίδια στιγμή στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως τυχόν αλλαγή των όρων, ακόμα και σε συμφωνία με τους Γερμανούς, θα προκαλέσει την αντίδραση (με προσφυγές) των δύο άλλων διεκδικητών οι οποίοι κατέθεσαν χαμηλότερες προσφορές.

Οι ίδιοι υποστηρίζουν πως το ΤΑΙΠΕΔ ακολούθησε το χειρότερο δυνατό σενάριο, δένοντας ταυτόχρονα τα χέρια της κυβέρνησης. Ενώ είχε τη δυνατότητα δύο αναδόχων (να παραχωρηθούν τα αεροδρόμια σε δύο ομάδες των επτά) με βάση την προκήρυξη, επέλεξε τη λύση του ενός και μοναδικού πλειοδότη.

Ορισμένοι εγείρουν και ζητήματα εγκρίσεων από τις κοινοτικές αρχές ανταγωνισμού, με βάση και το παράδειγμα της Βρετανίας, αλλά στο συγκεκριμένο σημείο οι γνώμες διίστανται. Οι πλέον ακραίοι υπενθυμίζουν πως μεταξύ των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση των αεροδρομίων ήταν και η Lufthansa Consulting, θυγατρική του γερμανικού αεροπορικού ομίλου που ελέγχει περί το 8% της Fraport!

Τι λέει ο Γιώργος Σταθάκης

Μιλώντας στα «Παραπολιτικά FM», ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκης, διατύπωσε τρεις βασικές ενστάσεις για το – δρομολογημένο από την προηγούμενη κυβέρνηση- σχέδιο ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων:

«Η πρώτη ένσταση είναι ότι πρόκειται για μια 100% ιδιωτικοποίηση. Δεύτερη ένσταση, πολύ ουσιαστική, είναι η διάρκεια. Πενήντα χρόνια είναι πολύ μεγάλη παραχώρηση. Τρίτο πρόβλημα είναι η μονοπωλιακή δομή. Δηλαδή κάνουμε μια ιδιωτικοποίηση η οποία οδηγεί σε ιδιωτικό μονοπώλιο για 50 χρόνια. Και τα τρία δημιουργούν πολύ σοβαρές ενστάσεις, το τρίτο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αν μπορεί να γίνει αποδεκτή μια τέτοια ιδιωτικοποίηση».

Τέλος ο Γ. Σταθάκης είπε πως, εκ των πραγμάτων, οι ιδιωτικοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη τελούν υπό διαπραγμάτευση.

euro2day.gr, stokokkino.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Πέθανε ο δημοσιογράφος Νίκος Ψιλάκης

Έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 69 ετών, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας από το Ηράκλειο Νίκος Ψιλάκης.…

31 mins ago

Ο Σταϊνμάιερ αφού τσέπωσε 2,2 δις ευρώ από τα γερμανικά δάνεια του πρώτου μνημονίου, πήγε και ζήτησε συγχώρεση στην Κάντανο

Έχει και η υποκρισία τα όρια της. Ο Σταϊνμάιερ, ηρθε στο μαρτυρικό τόπο της Καντάνου…

4 hours ago

Όταν οι Γερμανικές Αποζημιώσεις δεν πληρώνονται από τη Γερμανία αλλά από τα λεφτά των Ευρωπαίων

Είναι αυτή η τραγική πραγματικότητα. Η Γερμανία βρίσκει διαρκώς τρόπους να υπεκφεύγει των ευθυνών της…

4 hours ago

Κινητοποίηση έξω από το συνέδριο για το Airbnb: H μαζική τουριστικοποίηση απομακρύνει τις πόλεις από τις ανάγκες των κατοίκων | Φωτός

Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε το συνέδριο για τη βραχυχρόνια μίσθωση που πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης…

7 hours ago

Η Πρωτοβουλία Χανιωτών για το Στρατόπεδο Μαρκόπουλου ζητά «μία κρήνη για τον Μιχάλη»

40 ημέρες συμπληρώθηκαν από τον θάνατο του Μιχάλη Πατσουράκη, ενός ενεργού πολίτη των Χανίων, οικολόγου,…

7 hours ago

3 Νοέμβρη οι εκλογές συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ – Πώς θα ψηφίσετε στα Χανιά

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Χανίων, καλεί τα μέλη του στις Εκλογές Συνέδρων για το επικείμενο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ,…

8 hours ago

This website uses cookies.