ΤΟΠΙΚΑ

Μ. Βολουδάκης: Κωλυσιεργεί η FRAPORT στην επένδυση του νέου ραντάρ. Απαραίτητο να προετοιμάσουμε από τώρα την ανάπτυξη του τουρισμού στη μετά-covid εποχή

Στη Βουλή φέρνει ξανά ο βουλευτής Χανίων της Ν.Δ. Μανούσος Βολουδάκης το ζήτημα της καθυστέρησης από πλευράς FRAPORT στην επένδυση του νέου ραντάρ του αεροδρομίου Δασκαλογιάννης.

Υπενθυμίζεται ότι στο παρελθόν (2019) η FRAPORT είχε αιτιολογήσει την καθυστέρηση αναφέροντας ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν της είχαν γνωστοποιήσει τις τεχνικές προδιαγραφές που θα ήταν αποδεκτές από πλευράς ελληνικού δημοσίου.

Ο ισχυρισμός αυτός ήταν αληθής τότε, δεν ισχύει όμως πλέον: Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει δώσει στη FRAPORT τις προδιαγραφές αυτές ήδη από το Φεβρουάριο του 2020. Εντός δηλαδή του χρονοδιαγράμματος που είχε θέσει ο Υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής απαντώντας στη Βουλή σε παλαιότερη ερώτηση του Μ.Βολουδάκη.  Σύμφωνα με το Μ.Βολουδάκη, η ευθύνη της καθυστέρησης βαρύνει πλέον την εταιρεία.

Το γεγονός ότι ο τουρισμός μας υπέστη το πλήγμα της πανδημίας κι ως εκ τούτου δεν τίθεται για φέτος θέμα ανεπάρκειας του υφισταμένου ραντάρ, δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να σχεδιάσουμε τις υποδομές που θα επιτρέψουν αύξηση του τουρισμού στο μέλλον. Η ανάπτυξη του τουρισμού απαιτεί μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

Τονίζει χαρακτηριστικά ο Μ.Βολουδάκης: «…οι βαρύτατες συνέπειες της πανδημίας στην τοπική οικονομία, επιβάλλουν να διασφαλίσουμε ότι δε θα χαθεί ούτε ένα λεπτό στην προετοιμασία της ανάκαμψης του τουρισμού, και ότι δε θα υπάρξει στο μέλλον ούτε μια πτήση που θα χαθεί λόγω αδυναμίας των συστημάτων του αεροδρομίου».

Για αυτούς τους λόγους ο Μ.Βολουδάκης  ζητά από τους συναρμόδιους Υπουργούς να επιβάλλουν τους όρους της σύμβασης.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή

Θέμα: Εγκατάσταση νέου ραντάρ προσέγγισης στο Αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων.

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων στη FRAPORT, η εταιρεία υποχρεούται να επενδύσει σε ένα νέο ραντάρ προσέγγισης και τα σχετικά του συστήματα για το Αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων (Παράρτημα 20, παρ. 6.4.3).

Το νέο αυτό ραντάρ θα επιτρέψει σημαντική αύξηση της δυνατότητας προσγειώσεων στο αεροπλάνο, αυξάνοντας τον αριθμό των αφίξεων σε περιόδους αιχμής. Για αυτό και συμπεριελήφθη ως υποχρέωση της εταιρείας στη σύμβαση.

Ως και το 2019, η εταιρεία διατεινόταν ότι δεν μπορούσε να επενδύσει στο νέο ραντάρ διότι οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν της είχαν προσδιορίσει τις τεχνικές προδιαγραφές που απαιτούσαν. Η καθυστέρηση των αρμοδίων υπηρεσιών το διάστημα 2016-2019 ήταν γεγονός. (Η σύμβαση υπεγράφη Δεκέμβριο του 2015).

Όμως το Φεβρουάριο του 2020, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, μετά από συνεννόηση και με την Πολεμική Αεροπορία, γνωστοποίησε στην εταιρεία τις απαραίτητες προδιαγραφές.

Από τότε, εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, η FRAPORT δεν έχει προχωρήσει στην επένδυση, ούτε έχει γνωστοποιήσει κάποιο σχετικό χρονοδιάγραμμα. Η ευθύνη της καθυστέρησης βαρύνει πλέον καθαρά την εταιρεία.

Ενδεχομένως η FRAPORT περιμένει πρώτα να διαπιστώσει την ανάκαμψη του τουρισμού στη μετά-covid εποχή, και μετά να επενδύσει.  Μια τέτοια λογική όμως είναι και κοντόφθαλμη και αντίθετη προς τις ανάγκες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και προς τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου: οι βαρύτατες συνέπειες της πανδημίας στην τοπική οικονομία, επιβάλλουν να διασφαλίσουμε ότι δε θα χαθεί ούτε ένα λεπτό στην προετοιμασία της ανάκαμψης του τουρισμού, και ότι δε θα υπάρξει ούτε μια πτήση που θα χαθεί λόγω αδυναμίας των συστημάτων του αεροδρομίου. Οι όροι της σύμβασης πρέπει να υλοποιηθούν για να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί.

Ερωτώνται οι Υπουργοί:

  • Θα απαιτήσουν από την παραχωρησιούχο εταιρεία FRAPORT να επισπεύσει τις διαδικασίες της αγοράς και εγκατάστασης του νέου ραντάρ προσέγγισης και όλων των σχετικών συστημάτων και να υποβάλλει σχετικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης;
"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Επίσκεψη της Σέβης Βολουδάκη σε δομές στήριξης παιδιών, νέων και ΑμεΑ στα Χανιά

Δομές στήριξης παιδιών, νέων και ΑμεΑ στα Χανιά,  επισκέφθηκε σήμερα η βουλευτής Χανίων, Σέβη Βολουδάκη.…

53 mins ago

Καταγγέλουν τριτοκοσμικές συνθήκες και δεν μπαίνουν στα κελιά τους στις φυλακές Χανίων

Έντονη αναταραχή επικρατεί στις φυλακές Χανίων, όπου οι κρατούμενοι αρνούνται να επιστρέψουν στα κελιά τους,…

2 hours ago

Κρήτη: Παρέμβαση για τις καθυστερήσεις στα εποχικά επιδόματα από εργαζομένους και συνδικαλιστές

Παρέμβαση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) πραγματοποίησαν εργαζόμενοι και συνδικαλιστές της Δ.Α.Σ.…

3 hours ago

Ένας νέος εκσκαφέας-φορτωτής στον Δήμο Αποκορώνου

Ο Δήμος Αποκορώνου ανακοινώνει την προμήθεια ενός σύγχρονου μηχανήματος έργων, συγκεκριμένα ενός καινούριου εκσκαφέα-φορτωτή ισχύος…

3 hours ago

Χριστουγεννιάτικα δώρα από την Περιφέρεια Κρήτης στις Δομές Κοινωνικής Φροντίδας όλου του νησιού

Η Περιφέρεια Κρήτης  στο πλαίσιο των υπερτοπικών δράσεων του κοινωνικού της προγράμματος, πραγματοποιεί για ακόμη…

3 hours ago

Χανιά: Με φαντασμαγορική εκδήλωση και συναυλία στο ιστορικό Ρολόι του Δημοτικού Κήπου η υποδοχή του 2025

Ο Δήμος Χανίων υποδέχεται το Νέο Έτος 2025 με μια εντυπωσιακή συναυλία, ένα μοναδικό σόου…

3 hours ago

This website uses cookies.