ΤΟΠΙΚΑ

Μ. Βολουδάκης: Κωλυσιεργεί η FRAPORT στην επένδυση του νέου ραντάρ. Απαραίτητο να προετοιμάσουμε από τώρα την ανάπτυξη του τουρισμού στη μετά-covid εποχή

Στη Βουλή φέρνει ξανά ο βουλευτής Χανίων της Ν.Δ. Μανούσος Βολουδάκης το ζήτημα της καθυστέρησης από πλευράς FRAPORT στην επένδυση του νέου ραντάρ του αεροδρομίου Δασκαλογιάννης.

Υπενθυμίζεται ότι στο παρελθόν (2019) η FRAPORT είχε αιτιολογήσει την καθυστέρηση αναφέροντας ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν της είχαν γνωστοποιήσει τις τεχνικές προδιαγραφές που θα ήταν αποδεκτές από πλευράς ελληνικού δημοσίου.

Ο ισχυρισμός αυτός ήταν αληθής τότε, δεν ισχύει όμως πλέον: Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει δώσει στη FRAPORT τις προδιαγραφές αυτές ήδη από το Φεβρουάριο του 2020. Εντός δηλαδή του χρονοδιαγράμματος που είχε θέσει ο Υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής απαντώντας στη Βουλή σε παλαιότερη ερώτηση του Μ.Βολουδάκη.  Σύμφωνα με το Μ.Βολουδάκη, η ευθύνη της καθυστέρησης βαρύνει πλέον την εταιρεία.

Το γεγονός ότι ο τουρισμός μας υπέστη το πλήγμα της πανδημίας κι ως εκ τούτου δεν τίθεται για φέτος θέμα ανεπάρκειας του υφισταμένου ραντάρ, δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να σχεδιάσουμε τις υποδομές που θα επιτρέψουν αύξηση του τουρισμού στο μέλλον. Η ανάπτυξη του τουρισμού απαιτεί μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

Τονίζει χαρακτηριστικά ο Μ.Βολουδάκης: «…οι βαρύτατες συνέπειες της πανδημίας στην τοπική οικονομία, επιβάλλουν να διασφαλίσουμε ότι δε θα χαθεί ούτε ένα λεπτό στην προετοιμασία της ανάκαμψης του τουρισμού, και ότι δε θα υπάρξει στο μέλλον ούτε μια πτήση που θα χαθεί λόγω αδυναμίας των συστημάτων του αεροδρομίου».

Για αυτούς τους λόγους ο Μ.Βολουδάκης  ζητά από τους συναρμόδιους Υπουργούς να επιβάλλουν τους όρους της σύμβασης.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή

Θέμα: Εγκατάσταση νέου ραντάρ προσέγγισης στο Αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων.

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων στη FRAPORT, η εταιρεία υποχρεούται να επενδύσει σε ένα νέο ραντάρ προσέγγισης και τα σχετικά του συστήματα για το Αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων (Παράρτημα 20, παρ. 6.4.3).

Το νέο αυτό ραντάρ θα επιτρέψει σημαντική αύξηση της δυνατότητας προσγειώσεων στο αεροπλάνο, αυξάνοντας τον αριθμό των αφίξεων σε περιόδους αιχμής. Για αυτό και συμπεριελήφθη ως υποχρέωση της εταιρείας στη σύμβαση.

Ως και το 2019, η εταιρεία διατεινόταν ότι δεν μπορούσε να επενδύσει στο νέο ραντάρ διότι οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν της είχαν προσδιορίσει τις τεχνικές προδιαγραφές που απαιτούσαν. Η καθυστέρηση των αρμοδίων υπηρεσιών το διάστημα 2016-2019 ήταν γεγονός. (Η σύμβαση υπεγράφη Δεκέμβριο του 2015).

Όμως το Φεβρουάριο του 2020, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, μετά από συνεννόηση και με την Πολεμική Αεροπορία, γνωστοποίησε στην εταιρεία τις απαραίτητες προδιαγραφές.

Από τότε, εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, η FRAPORT δεν έχει προχωρήσει στην επένδυση, ούτε έχει γνωστοποιήσει κάποιο σχετικό χρονοδιάγραμμα. Η ευθύνη της καθυστέρησης βαρύνει πλέον καθαρά την εταιρεία.

Ενδεχομένως η FRAPORT περιμένει πρώτα να διαπιστώσει την ανάκαμψη του τουρισμού στη μετά-covid εποχή, και μετά να επενδύσει.  Μια τέτοια λογική όμως είναι και κοντόφθαλμη και αντίθετη προς τις ανάγκες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και προς τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου: οι βαρύτατες συνέπειες της πανδημίας στην τοπική οικονομία, επιβάλλουν να διασφαλίσουμε ότι δε θα χαθεί ούτε ένα λεπτό στην προετοιμασία της ανάκαμψης του τουρισμού, και ότι δε θα υπάρξει ούτε μια πτήση που θα χαθεί λόγω αδυναμίας των συστημάτων του αεροδρομίου. Οι όροι της σύμβασης πρέπει να υλοποιηθούν για να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί.

Ερωτώνται οι Υπουργοί:

  • Θα απαιτήσουν από την παραχωρησιούχο εταιρεία FRAPORT να επισπεύσει τις διαδικασίες της αγοράς και εγκατάστασης του νέου ραντάρ προσέγγισης και όλων των σχετικών συστημάτων και να υποβάλλει σχετικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης;
"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Χανιά: Χτύπησε στρατιωτικούς με το αυτοκίνητό του και τους εγκατέλειψε

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε έξω από το Ναυτικό Νοσοκομείο Χανίων, με θύματα δύο πεζούς που…

2 hours ago

Κρήτη: Με θετικό πρόσημο έκλεισε η σεζόν – Στραμμένα τα βλέμματα στο 2025

Τα 18,8 δισ. ευρώ προσέγγισαν οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στη χώρα μας την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024,…

2 hours ago

Κρήτη: Γυναίκα που δεχόταν σεξουαλική κακοποίηση από τον πατέρα της για 7 χρόνια από τα 11 χρόνια της έγινε δικηγόρος και τον δικάζει

Μια 27χρονη γυναίκα που κατήγγειλε τον πατέρα της για σεξουαλική κακοποίηση όσο εκείνη ήταν μόλις…

2 hours ago

Ισοβαθμία στην 3 η θέση για την ομάδα της ΣΑΧ – ΣΑΜΑΡΙΑ! Χρυσό μετάλλιο για την Όλγα Βολάνη και τον Βασίλη Βολάνη σε Διεθνές Τουρνουά στη Θεσσαλονίκη

Το Διεθνές Τουρνουά Παμπαίδων Θεσσαλονίκης διεξάγεται για 18η χρονιά από την Ένωση Σκακιστικών Σωματείων Θεσσαλονίκης –…

2 hours ago

Βουλή: Κατατέθηκε η ευρωπαϊκή Οδηγία για «επαρκείς κατώτατους μισθούς στην ΕΕ»

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με τίτλο «Ενσωμάτωση…

2 hours ago

«Γέφυρες Συμπερίληψης»: Εκπαιδευτικό σεμινάριο από το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Πλατανιά

Το Κέντρο Κοινότητας του  Δήμου Πλατανιά, σε συνεργασία με την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Διαβάζω για τους…

2 hours ago

This website uses cookies.