Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Μ.Κριτσωτάκης: «Ανερμάτιστοι οι διθύραμβοι για την συνεισφορά της κρουαζιέρας

Ερώτηση στη Βουλή για τη συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελληνική οικονομία κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλης κριτσωτάκης
Η ερώτηση:
«Ανερμάτιστοι οι διθύραμβοι για την συνεισφορά της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας για την Ευρώπη (CLIA Ευρώπης), η Ελλάδα για το 2013 «διατήρησε την κατάταξη της ως τρίτος κορυφαίος προορισμός στην Ευρώπη, με 4,6 εκατομμύρια επισκέψεις επιβατών το 2013», ενώ ο Πειραιάς κατατάσσεται στην πέμπτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών λιμανιών εκκίνησης (home porting), με 1,3 εκατομύρια επιβάτες.
Παράλληλα, για το 2013, η κρουαζιέρα αναφέρεται ότι συνεισέφερε 574 εκ. ευρώ στην Ελλάδα (7η στην Ευρώπη) και ότι δημιούργησε πάνω από 11.000 θέσεις εργασίας. Σε καμία από τις δύο περιπτώσεις, πάντως, δεν γίνεται λεπτομερέστερη αναφορά – ούτε στην επίπτωση της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία ούτε στις συμβάσεις και στο καθεστώς εργασίας στα κρουαζιερόπλοια.
Την ίδια ώρα, το ίδιο δελτίο τύπου κάνει λόγο για «ρεκόρ όλων των εποχών» στην ευρωπαϊκή κρουαζιέρα (4% ετήσια αύξηση κρουαζιέρας και 22% την τελευταία πενταετία), ενώ ο μεγαλύτερος όγκος της ναυπήγησης κρουαζιεροπλοίων γίνεται στην Ευρώπη, με ραγδαία αύξηση του σχετικού κύκλου εργασιών (σε εξέλιξη συμβάσεις για την κατασκευή 24 νέων κρουαζιεροπλοίων τα επόμενα 3 χρόνια, συνολικής αξίας 12,1 δις ευρώ).
Προ μερικών εβδομάδων, κατέφτασε στο λιμάνι του Πειραιά και ταξίδεψε στα νησιά του Αιγαίου το «Regal Princess», το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, με δυνατότητα φιλοξενίας έως και 3.650 επιβατών. Οι δημοσιογραφικοί κύκλοι υποδέχτηκαν την άφιξη του κρουαζιερόπλοιου εν μέσω διθυράμβων: «αέρας πολυτελείας πλέει στο λιμάνι του Πειραιά», «σπάει όλα τα ρεκόρ αφίξεων ο ελληνικός τουρισμός», «ο Πειραιάς επωφελείται έχοντας αναβαθμίσει τις υποδομές του, τόσο όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πλοίων, όσο και μέσω της δημιουργίας του νέου σταθμού υποδοχής επιβατών» κτλ. Ωστόσο, αυτό που δεν έχει γίνει καθόλου γνωστό είναι τι άφησε στην εθνική ή στην τοπική πειραιώτικη οικονομία η έλευση του μεγαλύτερου κρουαζιεροπλοίου του κόσμου, τη στιγμή που οι μικρές επιχειρήσεις του Πειραιά κλείνουν η μία πίσω από την άλλη.
Επειδή η κρουαζιέρα αποτελεί μια ακόμα μορφή «all inclusive», αυστηρότερης μάλιστα μορφής
Επειδή η κατανάλωση της προϊόντος της κρουαζιέρας σε ελληνικά ύδατα δε συνιστά συνεισφορά στην πραγματική οικονομία της χώρας
Επειδή η αναντιστοιχία αφίξεων – εισπράξεων στην κρουαζιέρα (και γενικά) υποδηλώνει τη διάψευση των κυβερνητικών ισχυρισμών περί «success story» στον τουρισμό
Επειδή η μέτρηση της συνεισφοράς της κρουαζιέρας στον τουρισμό και του τουρισμού στην ελληνική οικονομία γίνεται με την επιλεκτική και αποσπασματική χρήση περιορισμένων ερευνητικών εργαλείων
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
1.    Επιβεβαιώνουν την αναφερόμενη συνεισφορά στο εισερχόμενο τουριστικό εισόδημα; Πώς έχει υπολογιστεί αυτή, πώς κατανεμήθηκε και ποιοι επιχειρηματικοί κλάδοι ευνοήθηκαν;
2.    Επιβεβαιώνουν την αναφερόμενη αύξηση των θέσεων εργασίας; Αν ναι, σε ποιους τομείς αυξήθηκαν, δεδομένου ότι ο αριθμός των άνεργων ναυτεργατών έχει φτάσει επίσημα τις 15.000; Αν όχι, κατά πόσο συνεισφέρει όντως στην δημιουργία θέσεων εργασίας η συγκεκριμένη δραστηριότητα, τη στιγμή που η Ελλάδα δε συμμετέχει στην ναυπήγηση κρουαζιεροπλοίων;
3.    Σε τι ποσοστά υπολογίζεται η «μαύρη» και αδήλωτη εργασία στις τάξεις των Ελλήνων εργαζόμενων στα κρουαζιερόπλοια;
4.    Κατά πόσο αυξήθηκε ο τζίρος των επιχειρήσεων στον Πειραιά και στη χώρα από την έλευση του «Regal Princess»;
5.    Πόσο έχει ευνοηθεί η χώρα από τον κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, τα τελευταία δύο χρόνια που εφαρμόζεται;»

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

ΣΥΡΙΖΑ: Υποψήφιος πρόεδρος ο Γκλέτσος – «Ο Κασσελάκης δεν είχε κάνει ούτε θαλαμοφύλακας και τον βάλαμε στρατηγό»

Την υποψηφιότητα του συνοδευόμενη από 32 υπογραφές κατέθεσε ο Απόστολος Γκλέτσος κατά την διάρκεια της…

6 hours ago

ΠΑΣΟΚ: Ζητείται ελπίς

Του Αργύρη Αργυριάδη Δικηγόρου Οι εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ προκάλεσαν το ζωηρό ενδιαφέρον της κοινωνίας,…

6 hours ago

Τέμπη: Sold out η συναυλία στη μνήμη των θυμάτων

Εξαντλήθηκαν τα εισιτήρια για τη συναυλία της προσεχούς Παρασκευής (11/10) στο Καλλιμάρμαρο που είναι αφιερωμένη στα θύματα της τραγωδίας…

6 hours ago

Τα εκλογικά κέντρα στο νομό Χανίων για τις εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ

Στη δημοσιότητα έδωσε η ΝΕ Χανίων του ΠΑΣΟΚ τα εκλογικά κέντρα που θα μπορούν να…

6 hours ago

Πολάκης: Να ξεφύγουμε από τη μικροπρέπεια των καταγγελιών και να κάνουμε προγραμματικό διάλογο

«Χαίρομαι που ο Στέφανος Κασσελάκης αποφάσισε παρά τις εισηγήσεις που είχε δεχτεί από διάφορους, να…

6 hours ago

Γεωργόπουλος: Ο Κασσελάκης μου ζήτησε να υποθηκεύσω το κτίριο της Κουμουνδούρου

Αποκαλυπτικός ήταν ο πρώην οικονομικός διευθυντής του ΣΥΡΙΖΑ Θύμιος Γεωργόπουλος ο οποίος μιλώντας στο ATTICA…

6 hours ago

This website uses cookies.