Νέο κάλεσμα σε κινητοποίηση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από την ΕΛΜΕ Χανίων την Πέμπτη στις 1 το μεσημέρι. Όπως αναφέρει σε σχετικό κείμενο, το Υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να μην εγκρίνει δεκάδες τμήματα στα ΕΠΑΛ με αποτέλεσμα να καταργεί στην πράξη τα μορφωτικά δικαιώματα δεκάδων μαθητών – εργαζόμενων. Την ίδια στιγμή τα κενά εκπαιδευτικών είναι πολύ μεγάλα.
Αναφέρεται σε σχετικό κείμενο:
“Η πολιτική των συγχωνεύσεων – καταργήσεων τμημάτων και ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία της χώρας συνεχίζεται. Το υπουργείο παιδείας εξακολουθεί να μην εγκρίνει -παρά τις τεκμηριωμένες και αιτιολογημένες προτάσεις των σχολείων- δεκάδες τμήματα στα ΕΠΑΛ, καταργεί στην πράξη τα μορφωτικά δικαιώματα, κλείνει την πόρτα του δημόσιου σχολείου για δεκάδες μαθητές – εργαζόμενους.
Στο νομό Χανίων δεν έχουν εγκριθεί και καταργούνται – συγχωνεύονται :
· Εσπερινό ΕΠΑΛ Πλατανιά : Γ Δομικών, Δ Δομικών, Δ Φυσικοθεραπείας , Δ Γεωπονίας.
· ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου :Διοίκησης και Οικονομίας.
· Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων : Γ Ηλεκτρονικών (το κοντινότερο ΕΠΑΛ με αυτή την ειδικότητα βρίσκεται στο Ηράκλειο)
Παράλληλα τα προβλήματα στη λειτουργία των ΕΠΑΛ συνεχίζονται αμείωτα. Συγκεκριμένα στο τομέα υγείας πρόνοιας (Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων) λείπουν 6 καθηγητές ειδικότητας, ενώ στο σύνολο 10! Στο ΕΠΑΛ Κισάμου υπάρχουν αυτή τη στιγμή 6 κενά εκπαιδευτικών. Η ίδια κατάσταση επικρατεί σε όλα τα ΕΠΑΛ με χαμένες ώρες, με μαθήματα που δεν γίνονται ακόμα και για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Η πλήρης εφαρμογή της Υ.Α Φίλη του 2016 για τον ασφυκτικό και αντιπαιδαγωγικό ελάχιστο αριθμό μαθητών, προκειμένου να συγκροτηθούν τμήματα σε τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ και κατευθύνσεων και Ο.Π. στα ΓΕΛ, έχει ως αποτέλεσμα την εξαφάνιση από τον χάρτη εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα και τώρα επεκτείνεται και στα ΓΕΛ.
Ο παραλογισμός των «ολιγομελών» τμημάτων φέτος απογειώθηκε καθώς τα τμήματα σε ότι αφορά τον χαρακτηρισμό τους «κλείδωσαν» τον Ιούλιο, ενώ οι εγγραφές συνεχίζονται για 20 μέρες το Σεπτέμβριο. Είναι φανερό πως η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την έγκριση των ολιγομελών, αν δεν αποτραπεί, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη συρρίκνωση των μικρότερων ΕΠΑΛ και ΓΕΛ και θα οδηγήσει σε λιγότερα και μεγαλύτερα σχολεία, που θα μπορούν να καλύπτουν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών. Η μετακίνηση των μαθητών σε άλλα σχολεία θα συμπαρασύρει και θα μειώσει τα τμήματα γενικής παιδείας. Πρέπει επίσης να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης στους συλλόγους διδασκόντων η γεωγραφική χωροθέτηση των σχολείων.
Η επιστροφή στην «κανονικότητα» όπως διαφημίζει το υπουργείο, σημαίνει κατάργηση των μορφωτικών δικαιωμάτων και αναγκών των μαθητών, υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο το δημόσιο σχολείο, σημαίνει νέα πλεονάσματα εκπαιδευτικών, περικοπή θέσεων αναπληρωτών, καθυστερεί και περιπλέκει τις υπηρεσιακές μεταβολές. Η απαρέγκλιτη τήρηση των δημοσιονομικών κοφτών και των αιματηρών πλεονασμάτων από το Υπουργείο Παιδείας, η ψήφιση της συγχώνευσης σχολείων στα μέτρα της γ΄ αξιολόγησης τον Γενάρη του 2018 βάλλει ευθέως εναντίον της δημόσιας παιδείας ως κοινωνικού αγαθού.
Καμιά αναμονή, τα περιθώρια στενεύουν
Η καθολική αντίδραση εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων είναι η μοναδική διέξοδος, για να ανατραπεί αυτή η πολιτική.