ΤΟΠΙΚΑ

Νέα κόντρα Γκριμάλντι με Attica Group, ΑΝΕΚ στη γραμμή της Κρήτης

Στις γραμμές της Κρήτης μεταφέρει το πεδίο της αντιπαράθεσης με τις ελληνικές ακτοπλοϊκές που άνοιξε στην Αδριατική ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, βασικός μέτοχος της επίσης ελληνικής ναυτιλιακής Μινωικές Γραμμές.

Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή του αυτή την εβδομάδα, λίγες μέρες μετά την απόφασή του, στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, να δρομολογήσει δύο επιπλέον πλοία στις γραμμές από την Ανκόνα στην Ελλάδα, η οποία χαρακτηρίστηκε από κύκλους των ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων ως «κήρυξη πολέμου» στην Αδριατική, θέτει ζήτημα ανταγωνισμού με την κοινοπραξία Attica Group – ΑΝΕΚ στην Κρήτη.

Συγκεκριμένα ο όμιλος Γκριμάλντι αναφέρει πως ενώ η θυγατρική του, Minoan Lines, λειτουργεί επί του παρόντος τρία επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, «η ανταγωνιστική κοινοπραξία (σ.σ. Attica Group – ΑΝΕΚ) συνεχίζει να λειτουργεί με τέσσερα πλοία στις ίδιες γραμμές, αν και γνωρίζει ότι η αγορά, ειδικά για τους επιβάτες, είναι σε βαθιά ύφεση και δεν δικαιολογεί την ανάπτυξη τέτοιου αριθμού πλοίων». «Ο όμιλος Grimaldi ήταν πάντα πεπεισμένος ότι οι διαδρομές Πειραιάς – Κρήτη μπορούν να εξυπηρετηθούν επαρκώς με έξι επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, τρία εκ των οποίων να λειτουργούν από τις Μινωικές Γραμμές, μια εταιρεία που εδρεύει στο Ηράκλειο, και τα υπόλοιπα τρία από άλλους παίκτες», διευκρινίζει.

Στον Πειραιά, οι ανταγωνιστές του ερμηνεύουν αυτές τις επισημάνεις ως έμμεση πλην σαφή προειδοποίηση του ιταλικού ομίλου πως όσο πιέζεται η ελληνική θυγατρική του στην Κρήτη, θα πιέζει στην Αδριατική. Επιπλέον επισημαίνουν πως αυτός πρώτος πρόσθεσε προ καιρού τρίτο πλοίο στην Κρήτη. Υπενθυμίζεται πως το απόγευμα της Παρασκευής ο ιταλικός όμιλος ανακοίνωσε ότι τα δύο πλοία που μέχρι τώρα εξυπηρετούσαν τη διασύνδεση με την Ελλάδα θα γίνουν τέσσερα, με τα μισά να συνδέουν το ιταλικό λιμάνι της Ανκόνα με την Πάτρα και τα άλλα μισά με την Ηγουμενίτσα. Η κίνηση του ισχυρού άνδρα του ιταλικού ομίλου, Εμανουέλε Γκριμάλντι, στην Αδριατική ερμηνεύθηκε ως προσπάθεια περαιτέρω αύξησης των μεριδίων του στην εν λόγω αγορά, όπου κάποτε κυριαρχούσαν ελληνικές ακτοπλοϊκές αλλά σήμερα δεν ελέγχουν περισσότερο από το 40% της κίνησης. Αξίζει να σημειωθεί πως ενώ στις γραμμές του εσωτερικού η κίνηση των οχημάτων και των φορτηγών υποχώρησε κατά 36% το 2020, στην Αδριατική περιορίστηκε κατά μόλις 8%.

Στην Αδριατική, όπως προαναφέρθηκε, οι ελληνικές εταιρείες λειτουργούν κοινοπρακτικά, και ειδικότερα η Attica Group μαζί με την ΑΝΕΚ. Κάτι που έκανε πολλούς να πιστεύουν πως η στόχευση Γκριμάλντι είναι διπλή, δηλαδή θέλει αφενός να πιέσει για μεγαλύτερα μερίδια στην Αδριατική και αφετέρου την ΑΝΕΚ να αποχωρήσει από τη Βενετία και ενδεχομένως να διαπραγματευτεί και καλύτερη θέση των Μινωικών Γραμμών, συμφερόντων του, στην Κρήτη. Οπως και επιβεβαιώνεται τώρα, με τη νεότερη ανακοίνωσή του.

Βεβαίως ο ιταλικός όμιλος ισχυρίζεται πως συνολικά ο αριθμός των πλοίων του που αναπτύσσεται πλέον μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας παραμένει ο ίδιος, δηλαδή πέντε επιβατηγά οχηματαγωγά και δύο οχηματαγωγά. Επιπλέον δηλώνει ότι «υπήρξε μείωση της συνολικής χωρητικότητας που προσφέρεται κατά 2.000 μέτρα για τροχαίο φορτίο και κατά 200 καμπίνες μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας».

«Μέσω αυτής της κίνησης, ο όμιλος Grimaldi επιβεβαιώνει τη στρατηγική του να ανταγωνίζεται με σοβαρό και υπεύθυνο τρόπο, μερικές φορές αφαιρώντας τη χωρητικότητα, εάν είναι απαραίτητο, αλλά πάντα στοχεύοντας στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους πελάτες του», προσθέτει. Σε κάθε περίπτωση, καθίσταται σαφές πως ο Ιταλός εφοπλιστής θα πιέσει σε όλα τα μέτωπα τις ελληνικές ακτοπλοϊκές, καθώς αναζητάει ζωτικό χώρο για την περαιτέρω ανάπτυξη της θυγατρικής του, Μινωικές Γραμμές, και διαβλέπει ευκαιρίες για την αύξηση των μεριδίων του ενόψει της ανάκαμψης που αναμένει ο κλάδος μετά την υποχώρηση της πανδημίας.

kathimerini.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

24ωρη απεργία σε όλα τα ΜΜΕ, την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

Οι δημοσιογράφοι σε όλη τη χώρα προχωρούν σε 24ωρη απεργία την Τρίτη 19 Νοεμβρίου, διαμαρτυρόμενοι…

1 day ago

Θα σώσουμε τώρα την οικονομία της Γερμανίας!

Της Βάννας Σφακιανάκη Ως κεραυνός εν αιθρία και σαν να είναι κάτι τόσο φυσιολογικό και…

1 day ago

Χανιά: Συνελήφθη με 1,6 κιλά κάνναβη

Σε μια επιχείρηση κατά των ναρκωτικών, αστυνομικοί του Τμήματος Αστυνομικών Επιχειρήσεων Χανίων συνέλαβαν σήμερα έναν…

1 day ago

Συνελήφθη σπείρα διαρρηκτών στο Ηράκλειο – Λεία άνω των 115.000 ευρώ

Σε ένα σημαντικό πλήγμα για την εγκληματικότητα στην περιοχή, η Αστυνομία Ηρακλείου εξάρθρωσε μια σπείρα…

1 day ago

Η Ένωση Συνδέσμων Κληρικών Κρήτης στηρίζει τον εφημέριο του Αλικιανού

Η Ένωση Συνδέσμων Κληρικών Εκκλησίας Κρήτης εξέδωσε ψήφισμα με το οποίο εκφράζει την ηθική στήριξη…

1 day ago

Η Β. Κορέα στέλνει στη Ρωσία τα πιο ισχυρά κανόνια στον κόσμο

Δεκάδες αυτοκινούμενα, πανίσχυρα πυροβόλα “M1989 Koksan”  έχει στείλει ήδη η Βόρεια Κορέα στη Ρωσία, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν…

1 day ago

This website uses cookies.