Το Σωματείο Επισιτισμού Ν. Χανίων καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου στον κόμβο του Γαλατά, καταγγέλλοντας την τραγική απώλεια ζωής νέων εργαζομένων στον τουρισμό. Το Σωματείο επισημαίνει ότι το δυστύχημα δεν ήταν απλώς ένα ατύχημα, αλλά αποτέλεσμα της κακής κατάστασης του οδικού δικτύου, των εξαντλητικών ωραρίων εργασίας και της έλλειψης μέτρων ασφαλείας.
Οι εργαζόμενοι στον τουρισμό, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, αναγκάζονται να εργάζονται υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, καλύπτοντας πολλές ώρες υπερωρίας και χωρίς επαρκή ασφάλιση. Το Σωματείο ζητά την ανάληψη ευθυνών από την κυβέρνηση και τις τοπικές αρχές, την άμεση βελτίωση του οδικού δικτύου και την εφαρμογή μέτρων που θα προστατεύσουν την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων στον τουρισμό.
Πιο αναλυτικά, στο κάλεσμα αναφέρονται τα εξής:
Το Σωματείο Επισιτισμού Ν. Χανίων καλεί σε συμβολική κινητοποίηση την Κυριακή 22/9 και ώρα 17:30 το απόγευμα στον κόμβο του Γαλατά.
Έχουν περάσει 40 μέρες μετά, και ακόμα δεν υπάρχει απάντηση από τους αρμόδιους φορείς για τις ενέργειες που έχουν γίνει για να χαρακτηριστεί το δυστύχημα εργατικό. Οι καταγγελίες που φτάνουν στο Σωματείο δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι δούλευαν από το μεσημέρι της προηγούμενης ημέρας και σχόλασαν το πρωί του Σαββάτου. Δεν θα σταματήσουμε να απαιτούμε έτσι ώστε να γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις για να αναγνωριστεί το δυστύχημα ως εργατικό και να αποδοθούν ευθύνες όπου χρειάζεται για τις ατέλειωτες ώρες και συνθήκες εργασίας.
Το Σωματείο Επισιτισμού Ν. Χανίων καταγγέλλει την πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ, όλων των κυβερνήσεων που πέρασαν διαχρονικά αλλά και των τοπικών αρχών που έχουν την ευθύνη για την άθλια κατάσταση που βρίσκεται τόσο ο ΒΟΑΚ, αλλά και το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, με συνέπεια εδώ και δεκαετίες να θρηνούμε τον χαμό νέων παιδιών στην άσφαλτο της Κρήτης. Ακόμα και ο νέος ΒΟΑΚ, σχεδιάζεται με βάση τις απαιτήσεις και τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Η κατασκευή, η διαχείριση και η λειτουργία του, θα πληρωθεί ακριβά από τον ίδιο τον λαό, με τις κρατικές ενισχύσεις που θα κατευθυνθούν στους κατασκευαστικούς ομίλους και τα διόδια που θα επιβληθούν.
Για το συγκεκριμένο τραγικό περιστατικό οι ευθύνες είναι ακόμα μεγαλύτερες αφού οι νέοι συνάδελφοι επέστρεφαν μετά από την εργασία τους σε κέντρο δεξιώσεων. Είναι φανερό ότι πρόκειται για ένα ακόμα εργατικό δυστύχημα και τα αίτια δεν πρέπει να αναζητηθούν μόνο στην κακιά στιγμή ή στην κακή κατάσταση του οδικού δικτύου. Πλέον διαφαίνονται ξεκάθαρα οι ευθύνες τόσο της σημερινής κυβέρνησης αλλά και όλων των προηγούμενων, για την συνεχή υποστελέχωση, την απαξίωση των ελεγκτικών μηχανισμών , το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων ,του σταθερού χρόνου εργασίας.
Το “θαύμα” του τουρισμού που κάθε χρόνο σπάει τα ρεκόρ κερδοφορίας βασίζεται σε αμέτρητες ώρες εργασίας, με εντατικούς ρυθμούς, καλύπτοντας δύο και τρία πόστα, πολλές φορές χωρίς ρεπό, ασφάλιση , πληρωμή των υπερωριών. Αυτά είναι τα αποτελέσματα του αντεργατικού θεσμικού πλαισίου που διαμόρφωσαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, με την ουσιαστική κατάργηση του 5μερου, του 8ωρου, το τσάκισμα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την υποβάθμιση των ελεγκτικών μηχανισμών, την επιβολή μιας πραγματικής εργασιακής ζούγκλας στους χώρους δουλειάς. Οι εποχιακά εργαζόμενοι δουλεύουν όσο χρειαστεί για να καλύψουν μέσα στην σαιζόν τα έξοδα μιας ολόκληρης χρονιάς καθώς τον χειμώνα τους περιμένει το πενιχρό ταμείο ανεργίας, με την ακρίβεια να τσακίζει το εισόδημα τους. Αποτελεί πρόκληση ακόαμ μέχρι και σήμερα να ρίχνεται το φταίξιμο αποκλειστικά στην ατομική ευθύνη του οδηγού ή στην νοοτροπία των οδηγών στην Κρήτη, την ίδια ώρα που χιλιάδες εργαζόμενοι επιστρέφουν σπίτι τους εξαντλημένοι μετά από ατελείωτες ώρες δουλειάς, παίζοντας την ζωή τους κορώνα γράμματα, σε ένα δρόμο που δεν πληρεί κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας της ανθρώπινης ζωής εδώ και 50 χρόνια.
Δεν μπορούμε άλλο να περιμένουμε λύσεις από αυτούς που μας έχουν κάνει λάστιχο τα ωράρια εργασίας κάθε σεζόν, μας έχουν βάλει να δουλεύουμε ήλιο με ήλιο χωρίς καμία ασφάλιση και χωρίς να τηρούνται οι Κλαδικές Συμβάσεις Εργασίας αλλά και χωρίς να έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες υποδομές για την ασφαλής μεταφορά μα από και προς τους χώρους εργασίας.
Η μόνη λύση είναι η οργάνωση στο Σωματείο και ο αγώνας για σύγχρονα δικαιώματα που να καλύπτουν τις ανάγκες μας στο σήμερα αλλά και ο αγώνας για σύγχρονες υποδομές που θα διασφαλίζουν την ασφαλή μεταφορά μας στον χώρο εργασίας μας.
Διεκδικούμε:
Το "Μουσείο Τυπογραφίας Γιάννη & Ελένης Γαρεδάκη", στο Βιοτεχνικό Πάρκο Χανίων, επισκέφθηκε ο Γενικός Γραμματέας…
«Αγοράστε ό,τι μπορείτε». Με αυτή τη φράση οι κρυπτο-ευαγγελιστές παραινούν τους -κυρίως retail- επενδυτές να…
Όλα δείχνουν πως το πάρτι των κρυπτονομισμάτων ξαναρχίζει. Το Bitcoin ανεβαίνει κατακόρυφα και οι "μεγάλοι παίκτες"…
Η μείωση και γήρανση του πληθυσμού της χώρας αποτελούν μείζον εθνικό πρόβλημα, καθώς η διαφορά μεταξύ γεννήσεων…
Κοντά στην εκλογή από την πρώτη Κυριακή των εκλογών για την ανάδειξη ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ…
Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…
This website uses cookies.