Έγγραφη ενημέρωση του Μ. Χρυσοχοΐδη σε παρέμβαση του Λευτέρη Αυγενάκη
Ειδικότερα, κατόπιν κοινοβουλευτικής παρέμβασης του Βουλευτή Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρη Αυγενάκη, ο αρμόδιος Υπουργός, κ. Μ. Χρυσοχοΐδης, και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, κ. Σ. Κομνηνός, ενημερώνουν εγγράφως ότι, προγραμματίζονται νέες δράσεις για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για συγχρηματοδότηση είτε από το ΕΣΠΑ είτε από το ΕΤΕΑΝ. Ειδικότερα:
– «Δράση ενίσχυσης επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας και της αλυσίδας εξυπηρέτησης των ΜΜΕ
Η προτεινόμενη δράση θα αφορά στην ενίσχυση ή δανειοδότηση μέσω του ΕΤΕΑΝ επιχειρήσεων για τον εξορθολογισμό και τον εκσυγχρονισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας, την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη/καταναλωτή και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας.
Οι επεμβάσεις του προγράμματος γίνονται στο σύνολο των παραμέτρων της εφοδιαστικής αλυσίδας: τροφοδοσία, αποθήκευση, φυσική διανομή, εξυπηρέτηση πελάτη αλλά και στις οριζόντιες δράσεις που διέπουν όλα τα κυκλώματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι επιχειρήσεις που σχεδιάζεται να ενισχυθούν είναι εμπορικές, μεταποιητικές ή επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας και λειτουργούν είτε ως ενδιάμεσοι κρίκοι εφοδιαστικής αλυσίδας και της αλυσίδας εξυπηρέτησης, χονδρεμπορικές επιχειρήσεις, 3rd party επιχειρήσεις, επιχειρήσεις παροχής εφοδιαστικής αλυσίδας, μεταφορικές επιχειρήσεις, ειδικοί συνεργάτες καθώς και επιχειρήσεις τελικής διανομής.
– Ανάπτυξη συνεργιών και επέκταση των δικτυώσεων βιομηχανίας – εμπορίου – υπηρεσιών (clustering).
Η ενίσχυση ή δανειοδότηση μέσω ΕΤΕΑΝ των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων του εμπορικού τομέα και των υπηρεσιών για σύσταση δικτύων αγορών ή και πωλήσεων εντός και εκτός Ελλάδας με οριζόντιες ή και κάθετες διασυνδέσεις μέσω τυποποίησης διαδικασιών και υπηρεσιών κάθε μέρους του δικτύου, δημιουργίας σύγχρονων υποδομών δικτύου και εφοδιαστικής αλυσίδας και χρήσης τεχνολογιών αιχμής.
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η δημιουργία πολυσύνθετων επιχειρηματικών μοντέλων που ουσιαστικά αφορούν στη «σύμπραξη» επιχειρήσεων είτε σε οριζόντιο είτε σε κατακόρυφο άξονα, προκειμένου να αποκτηθεί πρόσβαση σε πόρους στους οποίους δεν θα μπορούσε η κάθε επιχείρηση ξεχωριστά να αποκτήσει. Οι πόροι αυτοί μπορούν να αφορούν σε τεχνογνωσία, υποδομές, ανθρώπινο δυναμικό, προμηθευτές υπηρεσίες κοκ.
– Δράση ενίσχυσης ΜΜΕ για επενδυτικά σχέδια συνδεδεμένα με το Εμπορικό Σήμα Ποιότητας.
Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει το σχεδιασμό ενός προτύπου σήματος και την ενίσχυση ή δανειοδότηση μέσω ΕΤΕΑΝ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την υλοποίηση των προϋποθέσεων του προτύπου και την απόκτηση πιστοποίησης. Η θεσμοθέτηση ενός εμπορικού σήματος που θα απευθύνεται σε επιχειρήσεις του εμπορικού τομέα που εμπορεύονται προϊόντα ποιοτικά, έχουν υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, έχουν ποιοτικές διαδικασίες λειτουργίας και ταυτόχρονα έχουν υιοθετήσει οικολογικές πρακτικές. Λέγοντας σήμα εμπορικής ποιότητας νοείται ότι ο πελάτης θα αναγνωρίζει την ποιότητα όχι μόνο μέσω του διακριτικού σήματος αλλά κυρίως θα την αντιλαμβάνεται άμεσα μέσω των βελτιωμένων παροχών και των πρακτικών της επιχείρησης.
Βασική επιδίωξη είναι το σήμα να αποτελέσει κίνητρο για τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν υψηλό επίπεδο ποιότητας παροχής υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, να υιοθετήσουν οικολογικές εμπορικές πρακτικές και να παρουσιάσουν πλήρη εναρμόνιση με την ισχύουσα εθνική και κοινοτική νομοθεσία. Για την απόκτηση του εμπορικού σήματος ποιότητας οι ΜΜΕ θα ενισχυθούν βάσει των επενδυτικών τους σχεδίων.
– Δράσεις Δημιουργίας Ανοιχτών Εμπορικών Κέντρων (Open Malls):
H δράση αφορά στην οργανωμένη και συστηματική ανάδειξη και προβολή των εμπορικών κέντρων των πόλεων που θα υλοποιείται και θα συντονίζεται από τον εκάστοτε εμπορικό σύλλογο με τη συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων, των ξενοδοχείων, των εστιατορίων, των καφετεριών, των επιχειρήσεων στάθμευσης, των πολιτιστικών ιδρυμάτων, κα. Κύριος στόχος των οργανωμένων ενεργειών είναι η τόνωση της αγοράς των εμπορικών κέντρων των πόλεων, η αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους, καθώς και η επανεδραίωσή τους ως ελκυστικό εμπορικό προορισμό για αγορές, διασκέδαση και κέδρος με απώτερο σκοπό την ενίσχυση των εμπορικών επιχειρήσεων. Η δράση για την τόνωση της αγοράς με τη δημιουργία «Ανοιχτών Εμπορικών Κέντρων» έχει ως στόχο να αναδεικνύει τα εμπορικά κέντρα των πόλεων, αλλά και τις εμπορικές επιχειρήσεις της ευρύτερης εμπορικής περιοχής σε ενιαία κέντρα με δυνατότητες που συνδυάζουν το πολιτιστικό ενδιαφέρον με την ψυχαγωγία, το αγοραστικό όφελος και την ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών.
– Δράσεις ανθρώπινου δυναμικού για την επιμόρφωση επαγγελματιών-επιχειρηματιών – στελεχών επιχειρήσεων στον τομέα εμπορίου:
Επιμόρφωση επαγγελματιών-επιχειρηματιών – στελεχών επιχειρήσεων στον τομέα εμπορίου και παροχής υπηρεσιών σχετικά με:
Α) Τεχνικές παρέμβασης στη λειτουργία της επιχείρησης και αντιμετώπιση της κρίσης και της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας:
– Η λειτουργία της επιχείρησης στο περιβάλλον της οικονομικής κρίσης
– Πράσινη επιχειρηματικότητα
– Κλαδικοί σχηματισμοί – συνενώσεις επιχειρήσεων (clustering)
B) Οργάνωση και λειτουργία μικρής και πολύ μικρής επιχείρησης
– Επιχειρηματικό Σχέδιο
– Υποχρεώσεις έναντι Δημοσίων Φορέων / Οργανισμών και τρίτων
Γ) Διερεύνηση εναλλακτικών προμηθευτών, έξυπνες αγορές και διαπραγμάτευση
Δ) Εφοδιαστική Διαχείριση
Η εταιρεία John Deere, κορυφαίος κατασκευαστής γεωργικών μηχανημάτων, εφαρμόζει πολιτικές που περιορίζουν τους αγρότες από…
Εντός του 2025, πιθανόν κατά τους πρώτους μήνες του έτους, αναμένεται η απόφαση της αμερικανικής…
Στις 27 Ιανουαρίου 2025 στο αμφιθέατρο του Ωδείου Αθηνών θα πραγματοποιηθούν οι απονομές των βραβείων…
Εκδικάστηκε η υπόθεση της ρεθυμνιώτισας, Αγαθής Μαρκοπούλου, η οποία κατηγορούνταν για κλοπή ενός κινητού τηλεφώνου στην Κωνσταντινούπολη…
Βίαιη φραστική - και όχι μόνο - επίθεση που συνοδεύτηκε από αφαίρεση χρημάτων που προέρχονταν…
Σημαντική αλλαγή στο σκηνικό του καιρού προβλέπεται για τις επόμενες ημέρες, με την Εθνική Μετεωρολογική…
This website uses cookies.