Categories: OIKONOMIA

Νέες δράσεις για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Έγγραφη ενημέρωση του Μ. Χρυσοχοΐδη σε παρέμβαση του Λευτέρη Αυγενάκη
Θετικό αποτέλεσμα είχαν οι συνεχείς παρεμβάσεις της Δημοκρατικής Συμμαχίας σχετικά με την απολύτως αναγκαία έμπρακτη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρηματιών, καθώς από το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας δρομολογούνται νέες δράσεις για την ενίσχυση των ΜΜΕ και τη στήριξη της ρευστότητας της αγοράς.
Ειδικότερα, κατόπιν κοινοβουλευτικής παρέμβασης του Βουλευτή Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρη Αυγενάκη, ο αρμόδιος Υπουργός, κ. Μ. Χρυσοχοΐδης, και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, κ. Σ. Κομνηνός, ενημερώνουν εγγράφως ότι, προγραμματίζονται νέες δράσεις για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για συγχρηματοδότηση είτε από το ΕΣΠΑ είτε από το ΕΤΕΑΝ. Ειδικότερα:

– «Δράση ενίσχυσης επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας και της αλυσίδας εξυπηρέτησης των ΜΜΕ

Η προτεινόμενη δράση θα αφορά στην ενίσχυση ή δανειοδότηση μέσω του ΕΤΕΑΝ επιχειρήσεων για τον εξορθολογισμό και τον εκσυγχρονισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας, την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη/καταναλωτή και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας.

Οι επεμβάσεις του προγράμματος γίνονται στο σύνολο των παραμέτρων της εφοδιαστικής αλυσίδας: τροφοδοσία, αποθήκευση, φυσική διανομή, εξυπηρέτηση πελάτη αλλά και στις οριζόντιες δράσεις που διέπουν όλα τα κυκλώματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι επιχειρήσεις που σχεδιάζεται να ενισχυθούν είναι εμπορικές, μεταποιητικές ή επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας και λειτουργούν είτε ως ενδιάμεσοι κρίκοι εφοδιαστικής αλυσίδας και της αλυσίδας εξυπηρέτησης, χονδρεμπορικές επιχειρήσεις, 3rd party επιχειρήσεις, επιχειρήσεις παροχής εφοδιαστικής αλυσίδας, μεταφορικές επιχειρήσεις, ειδικοί συνεργάτες καθώς και επιχειρήσεις τελικής διανομής.

Ανάπτυξη συνεργιών και επέκταση των δικτυώσεων βιομηχανίας – εμπορίου – υπηρεσιών (clustering).

Η ενίσχυση ή δανειοδότηση μέσω ΕΤΕΑΝ των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων του εμπορικού τομέα και των υπηρεσιών για σύσταση δικτύων αγορών ή και πωλήσεων εντός και εκτός Ελλάδας με οριζόντιες ή και κάθετες διασυνδέσεις μέσω τυποποίησης διαδικασιών και υπηρεσιών κάθε μέρους του δικτύου, δημιουργίας σύγχρονων υποδομών δικτύου και εφοδιαστικής αλυσίδας και χρήσης τεχνολογιών αιχμής.

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η δημιουργία πολυσύνθετων επιχειρηματικών μοντέλων που ουσιαστικά αφορούν στη «σύμπραξη» επιχειρήσεων είτε σε οριζόντιο είτε σε κατακόρυφο άξονα, προκειμένου να αποκτηθεί πρόσβαση σε πόρους στους οποίους δεν θα μπορούσε η κάθε επιχείρηση ξεχωριστά να αποκτήσει. Οι πόροι αυτοί μπορούν να αφορούν σε τεχνογνωσία, υποδομές, ανθρώπινο δυναμικό, προμηθευτές υπηρεσίες κοκ.

Δράση ενίσχυσης ΜΜΕ για επενδυτικά σχέδια συνδεδεμένα με το Εμπορικό Σήμα Ποιότητας.

Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει το σχεδιασμό ενός προτύπου σήματος και την ενίσχυση ή δανειοδότηση μέσω ΕΤΕΑΝ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την υλοποίηση των προϋποθέσεων του προτύπου και την απόκτηση πιστοποίησης. Η θεσμοθέτηση ενός εμπορικού σήματος που θα απευθύνεται σε επιχειρήσεις του εμπορικού τομέα που εμπορεύονται προϊόντα ποιοτικά, έχουν υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, έχουν ποιοτικές διαδικασίες λειτουργίας και ταυτόχρονα έχουν υιοθετήσει οικολογικές πρακτικές. Λέγοντας σήμα εμπορικής ποιότητας νοείται ότι ο πελάτης θα αναγνωρίζει την ποιότητα όχι μόνο μέσω του διακριτικού σήματος αλλά κυρίως θα την αντιλαμβάνεται άμεσα μέσω των βελτιωμένων παροχών και των πρακτικών της επιχείρησης.

Βασική επιδίωξη είναι το σήμα να αποτελέσει κίνητρο για τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν υψηλό επίπεδο ποιότητας παροχής υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, να υιοθετήσουν οικολογικές εμπορικές πρακτικές και να παρουσιάσουν πλήρη εναρμόνιση με την ισχύουσα εθνική και κοινοτική νομοθεσία. Για την απόκτηση του εμπορικού σήματος ποιότητας οι ΜΜΕ θα ενισχυθούν βάσει των επενδυτικών τους σχεδίων.

Δράσεις Δημιουργίας Ανοιχτών Εμπορικών Κέντρων (Open Malls):

H δράση αφορά στην οργανωμένη και συστηματική ανάδειξη και προβολή των εμπορικών κέντρων των πόλεων που θα υλοποιείται και θα συντονίζεται από τον εκάστοτε εμπορικό σύλλογο με τη συμμετοχή των εμπορικών καταστημάτων, των ξενοδοχείων, των εστιατορίων, των καφετεριών, των επιχειρήσεων στάθμευσης, των πολιτιστικών ιδρυμάτων, κα. Κύριος στόχος των οργανωμένων ενεργειών είναι η τόνωση της αγοράς των εμπορικών κέντρων των πόλεων, η αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους, καθώς και η επανεδραίωσή τους ως ελκυστικό εμπορικό προορισμό για αγορές, διασκέδαση και κέδρος με απώτερο σκοπό την ενίσχυση των εμπορικών επιχειρήσεων. Η δράση για την τόνωση της αγοράς με τη δημιουργία «Ανοιχτών Εμπορικών Κέντρων» έχει ως στόχο να αναδεικνύει τα εμπορικά κέντρα των πόλεων, αλλά και τις εμπορικές επιχειρήσεις της ευρύτερης εμπορικής περιοχής σε ενιαία κέντρα με δυνατότητες που συνδυάζουν το πολιτιστικό ενδιαφέρον με την ψυχαγωγία, το αγοραστικό όφελος και την ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών.

Δράσεις ανθρώπινου δυναμικού για την επιμόρφωση επαγγελματιών-επιχειρηματιών – στελεχών επιχειρήσεων στον τομέα εμπορίου:

Επιμόρφωση επαγγελματιών-επιχειρηματιών – στελεχών επιχειρήσεων στον τομέα εμπορίου και παροχής υπηρεσιών σχετικά με:

Α) Τεχνικές παρέμβασης στη λειτουργία της επιχείρησης και αντιμετώπιση της κρίσης και της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας:

–         Η λειτουργία της επιχείρησης στο περιβάλλον της οικονομικής κρίσης

–         Πράσινη επιχειρηματικότητα

–         Κλαδικοί σχηματισμοί – συνενώσεις επιχειρήσεων (clustering)

B) Οργάνωση και λειτουργία μικρής και πολύ μικρής επιχείρησης

–         Επιχειρηματικό Σχέδιο

–         Υποχρεώσεις έναντι Δημοσίων Φορέων / Οργανισμών και τρίτων

Γ) Διερεύνηση εναλλακτικών προμηθευτών, έξυπνες αγορές και διαπραγμάτευση

Δ) Εφοδιαστική Διαχείριση

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Συνάντηση Δ. Κουτσούμπα με κατοίκους της “Πρωτοβουλίας Αποκόρωνα ενάντια στους πυλώνες και τις ανεμογεννήτριες”

Μετά το τέλος της σύσκεψης που πραγματοποίησε η Τομεακή Επιτροπή Χανίων του ΚΚΕ, με τη…

34 mins ago

Στην Κρήτη το 3ο Συνέδριο Περιφερειακού Τύπου

Στην Κρήτη και συγκεκριμένα στα Χανιά θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο του 2025 το 3ο Συνέδριο…

42 mins ago

Σφοδρή σύγκρουση ταξί και ΙΧ στα Χανιά – Τραυματίστηκαν δύο άτομα

Ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Κυριακής στη διασταύρωση των οδών Μάρκου Μπότσαρη…

46 mins ago

Χανιά: Νέα απάτη με θύμα ηλικιωμένη γυναίκα στον Γαλατά – Έχασε 12.000 ευρώ

Μια νέα υπόθεση απάτης σημειώθηκε την Παρασκευή στα Χανιά, αν και η υπόθεση έγινε γνωστή…

47 mins ago

25 Νοεμβρίου 1942: Η συμβολή Χανιωτών στον Γοργοπόταμο

Γράφει ο Εμμανουήλ Παπαδάκης, γιατρός Έχει καθιερωθεί κάθε χρόνο στην επέτειο της ανατίναξης της Γέφυρας…

50 mins ago

Ο «θαυμασμός» της Άνγκελα Μέρκελ για τον Αλέξη Τσίπρα – Τι λέει για τους Έλληνες πρώην πρωθυπουργούς

Η πολιτική και όχι μόνο ζωή της Άνγκελα Μέρκελ αναμένεται να αποκαλυφθεί τις επόμενες ημέρες,…

1 hour ago

This website uses cookies.