Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Νέοι όροι για το Καστέλι – Τι λέει ο Χρήστος Σπίρτζης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

«Συμβάσεις εκχώρησης και όχι παραχώρησης» χαρακτήρισε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης τους αυτοκινητόδρομους και τα άλλα προγράμματα που υλοποιήθηκαν με χρηματοδότηση από το Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.

Επικαλέστηκε συγκεκριμένους όρους των συμφωνιών, που στην ουσία δένουν χεροπόδαρα το Δημόσιο και δίνουν πατήματα στους εργολάβους να διεκδικούν πρόσθετες αποζημιώσεις.

Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, λίγες ώρες πριν από την παραίτηση ολόκληρης της κυβέρνησης, τάχθηκε υπέρ της χρηματοδότησης των έργων από επενδυτές, αλλά έθεσε ως όρο τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος.

Επικαλέστηκε την περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Αθηνών-Λαμίας, όπου στο ύψος της Υλίκης εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται οι επικίνδυνες στροφές γιατί καθυστερεί από το 2007 η απαλλοτρίωση ενός ακινήτου!

«Είναι ένα χωράφι που ο ιδιοκτήτης του φυτεύει κρεμμύδια», αποκάλυψε και εξήγησε ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται σε δικαστικές προσφυγές για τον καθορισμό της αποζημίωσης προς τον ιδιοκτήτη.

Γι’ αυτό τον λόγο τα έργα καθυστερούν και οι εργολάβοι διεκδικούν αποζημιώσεις από το Δημόσιο…

«Λεόντειες» συμβάσεις

Αποκάλυψε ότι με βάση τη σύμβαση για το «Ελ. Βενιζέλος», το Δημόσιο πληρώνει… νοίκι για τον πύργο ελέγχου, τα γραφεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), τους χώρους της αστυνομίας που επιτηρεί τις εγκαταστάσεις αλλά και για τις ανάγκες της υπηρεσίας πληροφοριών!

«Ανάλογα μέτρα ετοιμάζονται για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια», είπε ο αναπληρωτής υπουργός και πρόσθεσε ότι ο διαγωνισμός που προωθήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ακολούθησε «μοντέλο τρέλας».

Επισήμανε ότι δεν υπήρχε σχεδιασμός, ούτε συγκεκριμένοι όροι για τις προσφορές, ενώ το Ταμείο δεν διαθέτει ειδικευμένα στελέχη για την αξιολόγηση των φακέλων.

«Η διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι παράδειγμα προς αποφυγή», τόνισε αλλά παραδέχθηκε ότι «επιβλήθηκε στη χώρα η συνέχιση και ολοκλήρωση του διαγωνισμού».

Υποστήριξε ωστόσο ότι η νέα κυβέρνηση έχει υποχρέωση να διαπραγματευθεί για να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον και τις υποχρεώσεις κάθε πλευράς.

Η επισήμανση αυτή αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον μετά τη δήλωση του υπουργού Οικονομίας Γ. Σταθάκη, που τόνισε ότι σε περίπτωση που οι Γερμανοί αμφισβητήσουν το τίμημα το οποίο έχουν προσφέρει, τότε θα οδηγηθούμε σε συνολική διαπραγμάτευση, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, ακόμη και της ακύρωσης του διαγωνισμού.

Νέα φιλοσοφία

Επικαλέστηκε επίσης πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η Fraport δυσκολεύεται να εξασφαλίσει την προβλεπόμενη χρηματοδότηση.

Ο Χρήστος Σπίρτζης χθες, θέλοντας να συγκεκριμενοποιήσει τη φιλοσοφία της κυβέρνησης για τις νέες συμβάσεις παραχώρησης, ανακοίνωσε τις αλλαγές που προτείνει στον «στοιχειωμένο» από το 2009 διαγωνισμό για το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης.

«Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το φθινόπωρο», διαβεβαίωσε και ανέφερε ότι έχει εξασφαλιστεί κονδύλι 70 εκατ. ευρώ για να ξεκινήσουν οι απαλλοτριώσεις πριν από τον ορισμό αναδόχου και την έγκριση της σύμβασης.

Οι νέοι όροι που αφορούν το Καστέλι προβλέπουν:

▣ Πριμοδότηση για τη μείωση της συμμετοχής του Δημοσίου στη χρηματοδότηση του έργου, που η προηγούμενη κυβέρνηση εκτιμούσε στα 220 εκατ. ευρώ. Ανεβαίνει η βαθμολογία της προσφοράς στο 25%.

Εκτιμάται ότι με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλιστούν κονδύλια για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, του βόρειου άξονα της Κρήτης που σέρνεται πολλές δεκαετίες.

▣ Ενίσχυση του ποσοστού του Δημοσίου στην εταιρεία εκμετάλλευσης, με κατώτερο όριο το 45% και στόχευση στην πλειοψηφία.

▣ Προκαταβολή 15 εκατ. ευρώ από τον παραχωρησιούχο προς το Δημόσιο και πρόβλεψη για αντισταθμιστικά οφέλη 2% προς τους δήμους και τους κατοίκους.

▣ Πρόσληψη ανεξάρτητου μηχανικού με ευθύνη του Δημοσίου. Πρόκειται για εταιρείες που ασκούν τον έλεγχο των έργων παραχώρησης, αλλά επιλέγονται και πληρώνονται από τους εργολάβους!

▣ Θέσπιση καθεστώτος διαιτησίας με ευθύνη των δικαστικών αρχών της χώρας.

efsyn.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

9 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

9 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

9 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

9 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

9 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

9 hours ago

This website uses cookies.