ΤΟΠΙΚΑ

Νίκη Σιούτα: Επιβάλλει παντού διόδια στην Κρήτη ο Μητσοτάκης με τον «δικό του» ΒΟΑΚ

Για την τεράστια καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ και την σπατάλη δημόσιου χρήματος με παράλληλο «δώρο» στους ιδιώτες τα διόδια που θα πληρώνουν οι πολίτες μίλησε στον 105,5 και τον Γιάννη Στρατάκη η διδάκτωρ Μηχανικός Περιβάλλοντος του ΑΠΘ και μέλος του think tank Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νίκη Σιούτα.

Όπως θύμισε, ο Βόρειος Οριζόντιος Άξονας Κρήτης ξεκίνησε σαν απλός δρόμος, το 1960 και στη συνέχεια έγινε Εθνικός Δρόμος Α90 μετά το 1990 με σταδιακές διαπλατύνσεις, ενώ κατασκευάστηκε ένα τμήμα περίπου 16 χλμ. με το δεύτερο ΚΠΣ, με στηθαίο στη μέση.

Ο ΒΟΑΚ δεν αντιμετωπίστηκε συνολικά, παρά μόνο κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, παρότι είχε ενταχθεί με το χωροταξικό του 2008 (επί Γ. Σουφλιά) στους βασικούς χωροταξικούς άξονες της χώρας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε πακέτο όλο τον δρόμο, τον ανέλυσε και προέκυψε ένα μοντέλο για την κατασκευή του έργου:

  • Κίσσαμος ως Χανιά έργο με παραχώρηση
  • Χανιά ως Χερσόνησο με παραχώρηση
  • Χερσόνησος ως Νεάπολη με ΣΔΙΤ
  • Νεάπολη ως Άγιο Νικόλαο με δημόσιο έργο χωρίς διόδια για τους κατοίκους

Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το 2019 ένα ολοκληρωμένο, μελετημένο έργο στην πρώτη φάση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης το ακύρωσε με την πρώτη δημόσια παρουσία του εκεί και το 2021 ανακοίνωσε δική του νέα χάραξη. Υπάρχουν τεράστιες ενστάσεις των Κρητικών για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και θέματα που έχουν φτάσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ο Μητσοτάκης πρακτικά αναγνώρισε την πρώτη φάση που παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ καθώς το νέο έργο, συνεχίζεται ως δεύτερη φάση. Κοστίζει πλέον 1,8 δισ. ευρώ -προς το παρόν- ενώ η ολοκληρωμένη μελέτη, με το δημόσιο έργο μέσα και με την επέκταση μέχρι τη Σητεία, έφτανε 1,5 δισ. ευρώ.

Είναι πραγματικά τραγικό να είναι ακόμη σε αυτή την κατάντια ένας οδικός άξονας, από το 1960, σχεδόν 65 χρόνια. Σήμερα πλέον θα γίνει με σκληρά διόδια στην Κρήτη, για τα οποία αλλάζουν θέσεις γέφυρες και φτιάχτονται νέες ώστε να εξυπηρετηθούν οι εισπρακτικοί στόχοι.

Και παρότι το έργο θα καθυστερήσει πολύ ακόμη, σε κάθε κομματάκι που θα ολοκληρώνεται, οι Κρητικοί θα πληρώνουν διόδια από την πρώτη ημέρα.

avgi.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Γνωστός Χανιώτης υπεύθυνος για το θανατηφόρο τροχαίο: Οδηγούσε χωρίς δίπλωμα και σε κατάσταση μέθης Porche

Ανείπωτος είναι ο θρήνος για τον πρόωρο χαμό του 22χρονου Παναγιώτη Καρατζή, ο οποίος έχασε…

56 mins ago

Την ερχόμενη Τετάρτη στα Χανιά η δίκη για τον ακρωτηριασμό αρχιφύλακα σε τροχαίο με εγκατάλειψη

Την ερχόμενη Τετάρτη 15 Ιανουαρίου δικάζεται μετά από αναβολή η υπόθεση του τροχαίου που είχε…

1 hour ago

Σύλληψη τριών ατόμων για ναρκωτικά και όπλα στα Χανιά

Τρεις ημεδαποί, ηλικίας 47, 44 και 38 ετών, συνελήφθησαν το πρωί της Παρασκευής 10 Ιανουαρίου…

1 hour ago

Λαϊκή Συσπείρωση Κισσάμου: “Κίνδυνος για τα βουνά της περιοχής από την πράσινη μετάβαση”

Η Λαϊκή Συσπείρωση του Δήμου Κισσάμου εξέδωσε ανακοίνωση, εκφράζοντας την αντίθεσή της στις ενέργειες που,…

1 hour ago

“Σκηνικό πολέμου” στο Λος Άντζελες: Στους 11 οι νεκροί – Πάνω από 150 δισ. η ζημιά

Οι πυρκαγιές συνεχίζουν να μαίνονται στο Λος Άντζελες για τέταρτη προς πέμπτη συνεχόμενη ημέρα κι έχουν αφήσει…

9 hours ago

Πλοίο της Frontex στην Κρήτη για το μεταναστευτικό

Στις μεταναστευτικές ροές της Κρήτης στρέφονται τα βλέμματα των αρμοδίων, με πλοίο της Frontex να αναλαμβάνει δράση…

9 hours ago

This website uses cookies.