Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες παράλληλης στήριξης μαθητών με ειδικές ανάγκες ζητά ο Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών ν. Χανίων. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση:
“Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Χανίων καλεί το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση να καλύψει όλες τις ανάγκες παράλληλης στήριξης μαθητών με ειδικές ανάγκες. Η πρόσφατη ανακοίνωση (24-10-2014) του Υπουργείου τοποθετεί στα Χανιά μόλις 19 δασκάλους για παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες, τη στιγμή που οι μαθητές που έχουν την ανάγκη παράλληλης στήριξης είναι 63, σύμφωνα και με τη γνωμοδότηση του αρμόδιου οργάνου, του ΚΕΔΔΥ.
Αποτελεί αδικία και διάκριση σε βάρος των μαθητών με ειδικές ανάγκες να παραμένουν χωρίς δάσκαλο παράλληλης στήριξης δυο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους. 63 μαθητές με ειδικά μαθησιακά προβλήματα, 63 οικογένειες κάνουν αυτή τη στιγμή έναν τιτάνιο αγώνα να ενταχθούν ομαλά στη σχολική και κοινωνική ζωή, σε ένα σχολείο γενικής αγωγής, ξεφεύγοντας από την απομόνωση και την περιθωριοποίηση. Η Πολιτεία, αντί να σταθεί αρωγός στη μεγάλη αυτή προσπάθεια, άφησε αυτά τα παιδιά και τις οικογένειές τους, άφησε τα σχολεία υποδοχής τους, χωρίς την απαραίτητη παράλληλη στήριξη, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της σχολικής ζωής.
Τώρα, δυο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, γι’ άλλη μια φορά παρατηρούμε τη λογική των παζαριών και των εκπτώσεων στις πραγματικές ανάγκες μικρών μαθητών ειδικά μαθησιακά προβλήματα. Οι 19 δάσκαλοι δεν επαρκούν για τους 63 αυτούς μαθητές που είναι διασκορπισμένοι σε ισάριθμα περίπου σχολεία. Δεν πρόκειται απλώς για ενισχυτική διδασκαλία σε αδύνατους μαθητές (που κι αυτή έχει εγκαταλειφθεί από την κυβέρνηση) αλλά για καθημερινή παράλληλη στήριξη μέσα στην τάξη από ειδικό δάσκαλο για μαθητές με σοβαρά μαθησιακά προβλήματα, τα οποία έχουν διαγνωστεί από τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας. Γι’ αυτό εδώ δε χωράνε εκπτώσεις και χρειάζεται να καλυφθούν οι ανάγκες όλων αυτών των παιδιών. Ειδάλλως, ο δρόμος της περιθωριοποίησης και του εξοβελισμού από το σχολείο τώρα κι από την κοινωνία αργότερα, είναι γνωστός: Το παιδί δεν καταλαβαίνει αυτό που λέει ο δάσκαλος, ο δάσκαλος δεν προλαβαίνει να το βοηθήσει γιατί έχει άλλα 23-24 στο τμήμα, το παιδί μένει πίσω, δεν μπορεί να ακολουθήσει τα υπόλοιπα, μένει στο περιθώριο κι αρχίζουν θέματα επιθετικότητας, ρατσισμού, απομόνωσης κοκ.
Ως δάσκαλοι που καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες τέτοιων γεγονότων, ζητάμε από την Πολιτεία να πράξει το αυτονόητο, να στηρίξει έμπρακτα αυτούς τους μαθητές αλλά και τους υπόλοιπους και το δάσκαλο, στέλνοντας όσους δασκάλους παράλληλης στήριξης απαιτούνται σύμφωνα με τα αρμόδια όργανα (ΚΕΔΔΥ).
Επιπλέον, πρέπει η κυβέρνηση να θέσει τέρμα στην πολιτική άρνησης διορισμού μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Η Ειδική Αγωγή δεν είναι έκτακτη ανάγκη για να διορίζονται αναπληρωτές (που χρειάζονται κι αυτοί) χάνοντας πολύτιμο χρόνο από την έναρξη της σχολικής χρονιάς μέχρι να σταλεί- αν σταλεί- ο αναπληρωτής. Χρειάζεται διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών και κάλυψη όλων των αναγκών, αυτά είναι κρίσιμα ζητήματα στο στοίχημα της ένταξης των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο σχολείο και την κοινωνία.
Για το Δ.Σ.
Ο πρόεδρος: Φώτης Ποντικάκης
Ο γεν. γραμματέας: Αθανάσιος Σακελλαρίδης
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…
«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…
Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…
Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…
Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…
Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…
This website uses cookies.