Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή η Ντόρα Μπακογιάννη προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη και Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Παπαδημητρίου στην οποία καταγγέλλει υποβάθμιση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης αλλά και σχετικά με τον ΒΟΑΚ για τον οποίο θέτει ερωτήματα τόσο όσον αφορά το σχεδιασμό αλλά και για το αν η κυβέρνηση προτίθεται να βάλει διόδια.
Πιο αναλυτικά, στην ερώτησή της η κ. Μπακογιάννη τονίζει τα εξής:
Η κα Μπακογιάννη, σε ερώτησή της προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη και Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Παπαδημητρίου, επισημαίνει ότι «με την τροπολογία 1464/171 που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα, η κυβέρνηση απροκάλυπτα και ανερυθρίαστα αποκάλυψε τις πραγματικές της προθέσεις για τον ΟΑΚ και το ΒΟΑΚ. Οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις για την απαξίωση και υποβάθμιση του σημαντικότερου αναπτυξιακού εργαλείου της Κρήτης, του ΟΑΚ, πλέον επιβεβαιώθηκαν και διά νόμου».
Μεταξύ άλλων αναφέρει στην ερώτησή της στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη:
«Με την τροπολογία 1464/171 που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα, η κυβέρνηση απροκάλυπτα και ανερυθρίαστα αποκάλυψε τις πραγματικές της προθέσεις για τον ΟΑΚ και το ΒΟΑΚ. Οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις για την απαξίωση και υποβάθμιση του σημαντικότερου αναπτυξιακού εργαλείου της Κρήτης, του ΟΑΚ, πλέον επιβεβαιώθηκαν και διά νόμου.
Με την τροπολογία, αφαιρείται από τον ΟΑΚ η αρμοδιότητα εκτέλεσης των σχεδιαζόμενων και των εν εξελίξει έργων, συμπεριλαμβανομένου του ΒΟΑΚ, και μεταφέρεται στο Υπουργείο Υποδομών. Στην ουσία, αδρανοποιείται ο ΟΑΚ, ο οποίος πλέον θα δρα μόνο αν ο Υπουργός του αναθέσει κάποιο έργο οδοποιίας. Με τη ρύθμιση αυτή κινδυνεύουν όλα τα έργα στην Κρήτη και ανοίγει ο δρόμος για αλλαγή του φορέα υλοποίησης στο έργο του κόμβου της Αγίας Πελαγίας, ένα ώριμο και κατεπείγον έργο οδικής ασφάλειας που καθυστερεί αδικαιολόγητα. Ίδια κατάσταση δημιουργείται και σε ένα άλλο σημαντικό έργο, στο τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές. Ακόμη, αυθαίρετα και χωρίς μελέτη βιωσιμότητας, αποφασίστηκε να εξαιρεθούν από το ΒΟΑΚ 100 χιλιόμετρα (Κίσσαμος – Χανιά και Άγιος Νικόλαος – Σητεία), καθώς η κυβέρνηση έκρινε ότι ο σημερινός δρόμος επαρκεί για τις ανάγκες των τουριστικών περιοχών που εξυπηρετεί.
Επιπλέον, η κυβέρνηση τροποποίησε διατάξεις των νόμων 4412/2016 και 4413/2016, τους οποίους η ίδια συνέταξε και ψήφισε, για να γίνουν πιο «ευέλικτες» οι διαδικασίες και να «επισπευσθούν», όπως αναφέρεται, οι διαδικασίες ωρίμανσης στα έργα παραχώρησης.
Δηλαδή, η κυβέρνηση παραδέχεται ότι δεν έχει κατορθώσει να πετύχει ωριμότητα στα έργα υποδομής και, έτσι, αλλάζει τους νόμους για να μπορέσει να δημοπρατήσει μη ώριμα έργα.
Δυστυχώς, εδώ και 3 χρόνια, η κυβέρνηση αποδεικνύει ότι όχι μόνο δεν είναι ικανή, αλλά δεν έχει και την πρόθεση να προχωρήσει με στέρεα βήματα στην κατασκευή του ΒΟΑΚ. Με το σχεδιασμό που έχει επιλέξει δημιουργεί για το έργο επικίνδυνες ασάφειες, προκαλεί καθυστερήσεις και θέτει τις βάσεις για πολλαπλάσια οικονομική επιβάρυνση του Δημοσίου.
Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
Σχετικά με το ΒΟΑΚ:
Το «πελατολόγιο» της εγκληματικής ομάδας που διακινούσε από τις αρχές του 2024 μεγάλο αριθμό όπλων,…
Οι πολιτικές πιέσεις στα μέσα ενημέρωσης αυξάνονται σ’ όλο τον κόσμο, την ώρα που η…
33 μετανάστες εντοπίστηκαν τα ξημερώματα στην περιοχή ανοιχτά των Καλών Λιμένων, στο Ηράκλειο, σε συνέχεια…
Την απόφαση αποφυλάκισης του αρχηγού της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή, Νίκου Μιχαλολιάκου, καταδικάζουν με…
Η τελευταία έκθεση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για την ελληνική οικονομία δείχνει…
«Η απόφαση ελήφθη παρά τη μη πλήρωση των ουσιαστικών προϋποθέσεων, καθώς ο καταδικασμένος σε πρώτο…
This website uses cookies.