Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Νότης Μαριάς: Άφησαν εκτός κονδυλίων ΕΣΠΑ το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» για την περίοδο 2014-2020

Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε Ερώτηση του Έλληνα Ανεξάρτητου Ευρωβουλευτή.

Τεράστιο πολιτικό ζήτημα δημιουργείται καθώς οι αρμόδιες Ελληνικές Αρχές άφησαν εκτός κονδυλίων ΕΣΠΑ για την περίοδο 2014-2020 το Αεροδρόμιο του Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης» και μάλιστα τη στιγμή που είναι το 2ο αεροδρόμιο σε κίνηση επιβατών στην Ελλάδα, το οποίο χρησιμοποιούν και χιλιάδες πολίτες της Ε.Ε. υπό την ιδιότητα του χρήστη τουριστικών υπηρεσιών.

Αυτό προκύπτει από την Απάντηση που έδωσε η αρμόδια Επίτροπος κα Creţu απαντώντας σε Ερώτηση που κατέθεσε στις 20/4/2015 στην Ευρωβουλή ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών και Επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος «Αντιμνημονιακοί Πολίτες», Καθηγητής Νότης Μαριάς.

Καρφώνοντας την Ελληνική πλευρά η κα Creţu επισήμανε ότι «όσον αφορά τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία, το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» δεν αποτελεί μέρος του πλαισίου στρατηγικών επενδύσεων στον τομέα των μεταφορών το οποίο εκπόνησαν οι ελληνικές αρχές προκειμένου να καθορίσουν τις προτεραιότητες τους για τις επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών κατά τα επόμενα έτη. Συνεπώς, δεν περιλαμβάνεται σε κανένα από τα θεματικά ή περιφερειακά προγράμματα για την περίοδο 2014-2020».

Και όλα αυτά ενώ το αεροδρόμιο ”Ν. Καζαντζάκης” λόγω της υπερβολικής επιβατικής κίνησης αδυνατεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις διακίνησης επιβατών.

Ειδικότερα στην Ερώτηση του Νότης Μαριάς είχε σημειώσει ότι παρότι το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης χρήζει άμεσα έργων υποδομής προκειμένου να λειτουργεί αξιοπρεπώς, εντούτοις ουδεμία παρέμβαση προς την κατεύθυνση αυτή έχει γίνει. Για το λόγο αυτό πέραν των άλλων ρωτούσε την Επιτροπή για το «πώς μπορεί να συμβάλει στη χρηματοδότηση, από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των αναγκαίων έργων υποδομής για τη λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου Ηρακλείου “Ν. Καζαντζάκης”».

Στη συνέχεια της Απάντησής της η αρμόδια Επίτροπος πετά το μπαλάκι στις αρμόδιες Ελληνικές Αρχές επισημαίνοντας ότι το «Ν. Καζαντζάκης» θα μπορούσε είτε να ενταχθεί στο «μελλοντικό «Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων» που προτάθηκε από την Επιτροπή» είτε να λάβει χρηματοδοτική στήριξη «στο πλαίσιο του κανονισμού 1316/2013 για τον χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» σύμφωνα με τους όρους που ορίζονται στις προσκλήσεις υποβολής προσφορών».

Επομένως παρατήρησε ο Νότης Μαριάς «με αφορμή την κατάθεση της Ερώτησής μας αποδεικνύεται ότι υπάρχει λύση για τη χρηματοδότηση έργων υποδομής για τη λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου του Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» και εναπόκειται στις αρμόδιες Ελληνικές Αρχές να πράξουν τα δέοντα αξιοποιώντας την παραπάνω Απάντηση της κας Creţu».

Ακολουθούν η Ερώτηση του Νότη Μαριά και η Απάντηση της κας Creţu εξ ονόματος της Επιτροπής.

Η Ερώτηση του Νότη Μαριά έχει ως εξής:

«Το αεροδρόμιο Ηρακλείου “Ν. Καζαντζάκης” είναι το 2ο αεροδρόμιο σε κίνηση επιβατών στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, χιλιάδες πολίτες της ΕΕ χρησιμοποιούν, υπό την ιδιότητα του χρήστη τουριστικών υπηρεσιών, το αεροδρόμιο ”Ν. Καζαντζάκης”, το οποίο, όμως, λόγω της υπερβολικής επιβατικής κίνησης αδυνατεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις διακίνησης επιβατών.

Ο αρμόδιος Υπουργός της προηγούμενης Κυβέρνησης είχε εξαγγείλει τον Νοέμβριο του 2014 ότι έχουν εξασφαλισθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων 15 εκατομμύρια ευρώ ώστε το αεροδρόμιο Ηρακλείου “Ν. Καζαντζάκης” να αποκτήσει τη λειτουργικότητα που μέχρι τότε δεν διέθετε.

Πλην όμως, παρότι το αεροδρόμιο χρήζει άμεσα έργων υποδομής προκειμένου να λειτουργεί αξιοπρεπώς, ουδεμία παρέμβαση προς την κατεύθυνση αυτή έχει γίνει.

Ερωτάται η Επιτροπή:

1. Πώς μπορεί να συμβάλει, σε συνεργασία με τις Ελληνικές Αρχές, ώστε να εκταμιευθούν χρήματα, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου Ηρακλείου “Ν. Καζαντζάκης”;

2. Πώς μπορεί να συμβάλει στη χρηματοδότηση, από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των αναγκαίων έργων υποδομής για τη λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου Ηρακλείου “Ν. Καζαντζάκης”;»

Η Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει ως εξής:

«Aπάντηση της κ. Creţu εξ ονόματος της Επιτροπής

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EΤΕπ), ένας ανεξάρτητος ευρωπαϊκός θεσμός, έχει διαφορετικές διαδικασίες και κριτήρια χρηματοδότησης από εκείνα των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων που διαχειρίζεται η Επιτροπή. Ανήκει στην αρμοδιότητα των ελληνικών αρχών να συμμορφωθούν με την αξιολόγηση και τα κριτήρια της ΕΤΕπ.

Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου ανήκει στο κεντρικό δίκτυο σύμφωνα με τον κανονισμό 1315/2013 για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) και αποτελεί μέρος του Ανατολικοδυτικού – Μεσογειακού διαδρόμου. Οι ελληνικές αρχές μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για την παροχή στήριξης στο πλαίσιο του κανονισμού 1316/2013 για τον χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» σύμφωνα με τους όρους που ορίζονται στις προσκλήσεις υποβολής προσφορών.

Όσον αφορά τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία, το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» δεν αποτελεί μέρος του πλαισίου στρατηγικών επενδύσεων στον τομέα των μεταφορών το οποίο εκπόνησαν οι ελληνικές αρχές προκειμένου να καθορίσουν τις προτεραιότητες τους για τις επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών κατά τα επόμενα έτη. Συνεπώς, δεν περιλαμβάνεται σε κανένα από τα θεματικά ή περιφερειακά προγράμματα για την περίοδο 2014-2020.

Η ανάπτυξη και η βελτίωση της αποδοτικότητας του αεροδρομίου θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει αντικείμενο, αν το επιθυμούν οι ελληνικές αρχές, δυνητικής υποστήριξης από το μελλοντικό «Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων» που προτάθηκε από την Επιτροπή».

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Σάκης Καράγιωργας: Ο θρυλικός πανεπιστημιακός που επί χούντας έβαζε βόμβες – Η συγκλονιστική απολογία του στο στρατοδικείο

Κάθε φορά που πλησιάζει η επέτειος της μεγαλειώδους λαϊκής εξέγερσης του Πολυτεχνείου, εμφανίζονται οι γνωστοί –…

1 hour ago

«Αργυρώ Πολυχρονάκη-Κοκοβλή: Ζωή σαν μυθιστόρημα» – Τη Δευτέρα η η διαδικτυακή συνάντηση στη μνήμη της

Στο πλαίσιο του κύκλου Διαδικτυακές Συναντήσεις που διοργανώνει ο Όμιλος Φίλων του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη…

2 hours ago

Κινέζοι αεροναυπηγοί επισκέφθηκαν το Πανεπιστήμιο Κρήτης – Τι είδους συνεργασία προωθείται

Eπίσημη επίσκεψη αντιπροσωπείας του Nanjing University of Aeronautics and Astronautics (NUAA) πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστημίου Κρήτης,…

2 hours ago

Κολυδάς κατά μετεωρολόγων: «Aντί να ζητήσουν συγγνώμη, λαβώνουν την επιστήμη»

Σε ανάρτηση προέβη ο Θοδωρής Κολυδάς, μετεωρολόγος και διευθυντής της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, με αφορμή…

2 hours ago

Πολάκης σε Κασσελάκη: «Θα σε μάθω να σέβεσαι» – Φάμελλος: Χυδαία ρητορική, οι μάσκες έπεσαν

«ΣΤΕΦΑΝΕ ΣΚΕΤΕ, αν τα μέλη και οι φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με αναδείξουν Πρόεδρό τους,…

2 hours ago

“Οι αγώνες του τότε παραμένουν αδικαίωτοι”: Μαζική η κινητοποίηση για την 51η επέτειο του Πολυτεχνείου στα Χανιά

Σε κλίμα συγκίνησης, εκατοντάδες πολίτες και φοιτητές συγκεντρώθηκαν το απόγευμα της Κυριακής στην πλατεία της…

2 hours ago

This website uses cookies.