Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Νότης Μαριάς: Ο Επίτροπος Johannes Hahn πετάει το μπαλάκι στην μνημονιακή συγκυβέρνηση για τον ΒΟΑΚ

“Το μπαλάκι στη μνημονιακή συγκυβέρνηση για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) πέταξε ο Επίτροπος Johannes Hahn στην Απάντηση που έδωσε σε Γραπτή Ερώτηση του Αντιπροέδρου των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών και Επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος Αντιμνημονιακοί Πολίτες, Ευρωβουλευτή Νότη Μαριά σχετικά με την πενιχρή χρηματοδότηση της Κρήτης για οδικά έργα από το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ) 2014-2025.”Αυτό αναφέρει ο κ. Μαριάς σε ανακοίνωσή του η οποία συνεχίζει:

«Στην απάντησή του εξ ονόματος της Επιτροπής ο κ. Hahn επισημαίνει ότι «το Στρατηγικό πλαίσιο για την πολιτική μεταφορών αποτελεί ένα έγγραφο στο οποίο παρουσιάζεται η εθνική στρατηγική. Τα συγχρηματοδοτούμενα έργα θα πρέπει να ευθυγραμμίζονται με την εν λόγω στρατηγική, η οποία αποτελεί έναν εκ των προτέρων όρο για την έγκριση του προγράμματος. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι μπορούν να συγχρηματοδοτηθούν ή ότι θα συγχρηματοδοτηθούν όλα όσα περιλαμβάνονται στην εν λόγω στρατηγική. Μια τέτοια απόφαση εναπόκειται αποκλειστικά στις ελληνικές αρχές».

Δηλαδή εναπόκειται στην συγκυβέρνηση η οποία είναι σύμφωνα με τα παραπάνω αποκλειστικά αρμόδια να αποφασίσει για το κατά πόσο θα χρηματοδοτηθούν άμεσα τα αναγκαία έργα για να πάψει ο ΒΟΑΚ να αποτελεί κίνδυνο-θάνατο για τους κατοίκους του νησιού μας αλλά και για τους χιλιάδες τουρίστες που μας επισκέπτονται κάθε χρόνο.

Στην Ερώτησή του, την οποία σημειωτέον ο Νότης Μαριάς είχε υποβάλλει από τις 22 Αυγούστου, επισημαίνει ότι στο πλαίσιο του ΣΠΕΜ 2014-2025 χορηγούνται ελάχιστα κονδύλια για την Κρήτη, έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, που όμως δεν διαθέτει ασφαλές οδικό δίκτυο, αφού πολλά έργα έχουν βαλτώσει λόγω έλλειψης κονδυλίων.

Αυτό μάλιστα, συνέχισε ο Νότης Μαριάς, ισχύει ειδικότερα τόσο για τον ΒΟΑΚ που παραμένει άκρως επικίνδυνος, όπου έχουν χάσει τη ζωή τους δεκάδες συμπολίτες μας σε τροχαία δυστυχήματα, όσο και για τον εξίσου επικίνδυνο οδικό άξονα «Ηρακλείου-Μεσσαράς».

Ακολουθούν η Ερώτηση του Νότη Μαριά και η Απάντηση του Johannes Hahn:

«ΕΡΩΤΗΣΗ

H πενιχρή χρηματοδότηση, κατά παράβαση των αρχών της αναλογικότητας, της ίσης μεταχείρισης και της ισόρροπης περιφερειακής ανάπτυξης, προβλέπεται να δοθεί στην Περιφέρεια Κρήτης, σύμφωνα με όσα καθορίζονται στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014-2025.

Ειδικότερα, όσον αφορά τα οδικά έργα, τη στιγμή που για όλη την Ελληνική Επικράτεια προβλέπεται να δοθούν 4,4 δισ. ευρώ, στην Περιφέρεια Κρήτης κατανέμεται μόνο το ποσό των 251,4 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή μόλις το 5,7% του ως άνω συνολικού ποσού χρηματοδότησης οδικών έργων.

Έτσι, χορηγούνται ελάχιστα κονδύλια για την Κρήτη, έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, που όμως δεν διαθέτει ασφαλές οδικό δίκτυο, αφού πολλά έργα έχουν βαλτώσει λόγω έλλειψης κονδυλίων.

Αυτό ισχύει ειδικότερα τόσο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που παραμένει άκρως επικίνδυνος, όπου έχουν χάσει τη ζωή τους δεκάδες συμπολίτες μας σε τροχαία δυστυχήματα, όσο και για τον εξίσου επικίνδυνο οδικό άξονα «Ηρακλείου-Μεσαράς».

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η Επιτροπή:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί και εντός ποιου χρονοδιαγράμματος, έτσι ώστε στην περίπτωση της Περιφέρειας Κρήτης να ανακατανεμηθούν δίκαια τα προβλεπόμενα από το ΣΠΕΜ κονδύλια και να σταματήσει η παραβίαση των παραπάνω θεμελιωδών αρχών λειτουργίας της ΕΕ κατά την κατανομή των σχετικών κοινοτικών κονδυλίων στην εν λόγω Περιφέρεια;

Απάντηση

"google ad"

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) αποτελεί μέρος του συνολικού δικτύου του Διευρωπαϊκού δικτύου. Κατά την περίοδο 2007-2013, το εν λόγω οδικό δίκτυο συγχρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Βελτίωση της προσβασιμότητας», σύμφωνα με το μεγάλο έργο «Ολοκλήρωση της κατασκευής και αναβάθμισης των τμημάτων του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης», το οποίο είχε ένα σύνολο επιλέξιμων δαπανών ύψους 83 εκατ. ευρώ και έλαβε συνολική συγχρηματοδότηση από την ΕΕ ύψους 71 εκατ. ευρώ.

Κατά την περίοδο 2014-2020, η ενίσχυση για τις υποδομές των μεταφορών στην Ελλάδα θα υλοποιηθεί κυρίως στο πλαίσιο του προγράμματος «Υποδομές για τις μεταφορές, το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη», το οποίο υποβλήθηκε πρόσφατα και αξιολογείται επί του παρόντος από την Επιτροπή. Το περιφερειακό πρόγραμμα που καλύπτει την Κρήτη συνεισφέρει επίσης με πρόσθετα ποσά στις υποδομές μεταφορών.

Οι κανονισμοί των διαρθρωτικών ταμείων προβλέπουν ότι ο σχεδιασμός, η προετοιμασία, η υλοποίηση, η επίβλεψη, ο έλεγχος και η αξιολόγηση των συγχρηματοδοτούμενων παρεμβάσεων στο πλαίσιο λειτουργικών προγραμμάτων αποτελεί αρμοδιότητα των εθνικών αρχών, στο καταλληλότερο τοπικό επίπεδο και σύμφωνα με το θεσμικό σύστημα κάθε κράτους μέλους. Επιπλέον, το Στρατηγικό πλαίσιο για την πολιτική μεταφορών αποτελεί ένα έγγραφο στο οποίο παρουσιάζεται η εθνική στρατηγική. Τα συγχρηματοδοτούμενα έργα θα πρέπει να ευθυγραμμίζονται με την εν λόγω στρατηγική, η οποία αποτελεί έναν εκ των προτέρων όρο για την έγκριση του προγράμματος. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι μπορούν να συγχρηματοδοτηθούν ή ότι θα συγχρηματοδοτηθούν όλα όσα περιλαμβάνονται στην εν λόγω στρατηγική. Μια τέτοια απόφαση εναπόκειται αποκλειστικά στις ελληνικές αρχές».

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Γρίπη των πτηνών: «Ισχυρά στοιχεία» δείχνουν ότι ο ιός πέρασε για πρώτη φορά από τα θηλαστικά στον άνθρωπο

Οι επιστήμονες φοβούνται ότι η γρίπη των πτηνών πέρασε για πρώτη φορά από τα θηλαστικά στους ανθρώπους,…

7 hours ago

Με κατάνυξη ο Επιτάφιος Θρήνος στη Μονή Γουβερνέτου | Φωτός

Παρουσία πλήθους πιστών και με κατάνυξη πραγματοποιήθηκε ο Επιτάφιος Θρήνος στη Μονή Γουβενέτου. Το μεσημέρι…

10 hours ago

Μονή Αγκαράθου: Τα πρόβατα περνούν κάτω από τον Επιτάφιο για ευλογία! | Βίντεο

Κατάνυξη και ευλάβεια το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής στην περιφορά του Επιταφίου στην Ιερά Μονή Αγκαράθου. Επισκέπτες από…

10 hours ago

Δείτε τι λένε οι ειδικοί για την πρόωρη ανθοφορία των ελαιόδεντρων στην Κρήτη

Με ταχείς ρυθμούς εξελίσσεται η πρόωρη φετινή ανθοφορία των ελαιοδέντρων σε όλες τις ελαιοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας, αλλά και των άλλων Μεσογειακών…

10 hours ago

Εκατοντάδες Χανιώτες στον Επιτάφιο Θρήνο στη Μητρόπολη Χανίων | Φωτός

Με έκδηλη την συγκίνηση και παρουσία, πολιτικών και στρατιωτικών Αρχών και πλήθους ευσεβούς λαού τελέσθηκε…

10 hours ago

Πέθανε η ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου στα 76 της χρόνια – Οι ρόλοι που την έκαναν αξέχαστη

Την τελευταία της πνοή άφησε ανήμερα του Μεγάλου Σαββάτου η αγαπημένη ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου. Το θλιβερό…

10 hours ago

This website uses cookies.