ΕΛΛΑΔΑ

Ξέσπασμα εκπαιδευτή μηχανοδηγών για την τραγωδία στα Τέμπη: Δεν έπρεπε να αφήσουν μόνο του τον σταθμάρχη – Ήταν άπειρος

Με σπασμένη φωνή για την τραγωδία στα Τέμπη μίλησε ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών, καταγγέλοντας ότι αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης των τρένων «δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα», την ώρα που στον σταθμάρχη έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή και διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών.

«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι “μπροστινοί”. Χάσαμε τέσσερεις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;», διερωτήθηκε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, που αξίζει να σημειωθεί πως έχει εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Μιλώντας για την «δικλείδα ασφαλείας», που θα απέτρεπε το δυστύχημα, δήλωσε ότι είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.

«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς; Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από το Τιθορέα μέχρι το Δομοκό» επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.

Κάνοντας λόγο για συντεχνίες, ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε την στάση των εργολάβων στην διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργεία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μην λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.

«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πούν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί», κατήγγειλε ο κ. Τσουρίδης.

«Επειδή η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προβλέπεται και από τους κανονισμούς, μία αμαξοστοιχία μπορεί να μπει σε ένα αντίθετο τμήμα όταν σταθμάρχης έχει εξασφαλίσει ομαλή κυκλοφορία» σχολίασε ο συνταξιούχος μηχανικός.

Μιλώντας για την επίμαχη αμαξοστοιχία δήλωσε ότι μπορούσε να φύγει από τη Λάρισα από τη γραμμή καθόδου και να φτάσει μέχρι τους Νέους Πόρους. Σχολιάζοντας τη συνομιλία του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη στη Λάρισα που έκανε κατά δήλωσή του το μοιραίο λάθος, εκτίμησε ότι ο φιλικός τόνος στη συνομιλία μπορεί να υποκρύπτει και ένα «ένοχο μυστικό», ότι δηλαδή η κυκλοφορία στην αντίθετη γραμμή γίνεται μετά από συνεννόηση και χάρη στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι μηχανοδηγοί στον σταθμάρχη.

Αναφερόμενος στον «φουκαρά σταθμάρχη» που δεν είχε μεγάλη εμπειρία και στον οποίο «θα τα ρίξουν όλα τα βάρη επάνω», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουρίδης, τόνισε: «Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία».

Όπως είπε, ο σταθμάρχης που έχει παραδεχθεί το μοιραίο λάθος του, ήταν μόνο ένα μήνα στο συγκεκριμένο πόστο. «Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό».

tvxs.gr

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Με κατάνυξη ο Επιτάφιος Θρήνος στη Μονή Γουβερνέτου | Φωτός

Παρουσία πλήθους πιστών και με κατάνυξη πραγματοποιήθηκε ο Επιτάφιος Θρήνος στη Μονή Γουβενέτου. Το μεσημέρι…

2 hours ago

Μονή Αγκαράθου: Τα πρόβατα περνούν κάτω από τον Επιτάφιο για ευλογία! | Βίντεο

Κατάνυξη και ευλάβεια το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής στην περιφορά του Επιταφίου στην Ιερά Μονή Αγκαράθου. Επισκέπτες από…

2 hours ago

Δείτε τι λένε οι ειδικοί για την πρόωρη ανθοφορία των ελαιόδεντρων στην Κρήτη

Με ταχείς ρυθμούς εξελίσσεται η πρόωρη φετινή ανθοφορία των ελαιοδέντρων σε όλες τις ελαιοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας, αλλά και των άλλων Μεσογειακών…

2 hours ago

Εκατοντάδες Χανιώτες στον Επιτάφιο Θρήνο στη Μητρόπολη Χανίων | Φωτός

Με έκδηλη την συγκίνηση και παρουσία, πολιτικών και στρατιωτικών Αρχών και πλήθους ευσεβούς λαού τελέσθηκε…

2 hours ago

Πέθανε η ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου στα 76 της χρόνια – Οι ρόλοι που την έκαναν αξέχαστη

Την τελευταία της πνοή άφησε ανήμερα του Μεγάλου Σαββάτου η αγαπημένη ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου. Το θλιβερό…

2 hours ago

Δεύτεροι σε υπερ-προσόντα οι Έλληνες εργαζόμενοι, κι όμως εκτός αγοράς εργασίας

Αναντιστοιχία μεταξύ των προσόντων που διαθέτουν οι απασχολούμενοι και αυτών που απαιτούνται για την επαρκή κάλυψη των…

2 hours ago

This website uses cookies.