Categories: OIKONOMIA

Ξεκινούν τα δρομολόγια για τη νησίδα της Σούδας: Από την Τρίτη 12/7

Από το Δήμο Χανίων ανακοινώνεται ότι από την Τρίτη 12 Ιουλίου 2011 ξεκινάει το  πρόγραμμα των θαλάσσιων περιηγήσεων και επισκέψεων στη Νησίδα της Σούδας. Τo πρόγραμμα, όπως διαμορφώθηκε σε συνεργασία με τα τουριστικά γραφεία, αφορά δρομολόγια  δύο  φορές την εβδομάδα, κάθε Τρίτη και Πέμπτη.

Τα πλοία που θα εκτελούν τα δρομολόγια καθώς και το λιμάνι αναχώρησης τους  είναι ως εξής :

  1. 1. Από Σούδα: ώρα αναχώρησης 10:30 πμ

Όνομα πλοίου: «ΒLACK PEARL»

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 28220 24344 & 28220 83311

  1. 2. Από Ρέθυμνο: ώρα αναχώρησης 09:15 πμ

Όνομα πλοίου: «ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΣΑ»

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 28310 57666

  1. 3. Από Αλμυρίδα: ώρα αναχώρησης (επικοινωνία με εταιρεία)

Όνομα σκάφους: «ΈΚΤΩΡ»

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6944357383

Η νησίδα της Σούδας: Πληροφορίες & ιστορικά στοιχεία

Η νησίδα της Σούδας βρίσκεται στην Είσοδο του όρμου της Σούδας, ένα φυσικό λιμάνι που προστατεύεται από τα υψηλά βουνά στα ανατολικά των Χανίων, στην βορειοανατολική πλευρά του λιμένα των Χανίων. Στη νησίδα “Σούδα” αρχικά υπήρχε αρχικά μόνο η εκκλησία του Αγίου Νικολάου και γι’ αυτό το νησί πριν οχυρωθεί λεγόταν Φραρονήσι (Φράροι ή Φλώροι είναι οι καθολικοί μοναχοί).

Εκεί βρίσκεται η Φορτέτζα, βενετσιάνικο φρούριο που κτίστηκε το 1571 μ.Χ. με σκοπό τον έλεγχο της εισόδου του κόλπου από τους Ενετούς. Για τους θαλασσοκράτορες Βενετούς ο κόλπος δεν είχε στην πραγματικότητα μεγάλη σπουδαιότητα, γιατί οι γαλέρες τους ήταν πλοία ελαφριά και τα σήκωναν τα νερά του λιμανιού των Χανίων και του Χάντακα όπου είχαν και τους ταρσανάδες τους και τις ναυπηγούσαν. Η ασφάλεια του όμως ήταν μεγάλης σημασίας για τους Βενετούς και για αυτό το λόγο κτίσανε το φρούριο στο νησάκι της εισόδου του ούτως ώστε να τον προστατεύει.

Οι οχυρώσεις με τα τείχη περιβάλλουν ολόκληρη την επιφάνεια της νησίδας και ενισχύονται με προμαχώνες που συνδέονται με ευθύγραμμα τμήματα, προσαρμοσμένα στη διαμόρφωση του εδάφους.

Η Σούδα είναι μια από τις τρεις βάσεις που διατηρούνται από τη Βενετία μετά το 1715. Αναφέρεται ότι ο οπλισμός του φρουρίου το 1630 ήταν 44 κανόνια διαφόρων διαμετρημάτων και 9185 μπάλες. Τα τείχη περιέβαλαν όλη την έκταση του νησιού της Σούδας. Στο βόρειο μέρος ήταν ο προμαχώνας Martinengo και ο προμαχώνας Μichiel. Ανάμεσα τους μια μικρή πόρτα οδηγούσε στο χαμηλότερο κομμάτι του νησιού της Σούδας, όπου ήταν το νεκροταφείο και ο επιπρομαχώνας Mocenigo και μια δεξαμενή. Στην ανατολική πλευρά ήταν οι στρατώνες και μπροστά τους βρίσκονταν τρεις δεξαμενές, αποθήκες, ο κήπος και η εκκλησούλα της Παναγίας La Madonnina. Στη νοτιοδυτική πλευρά ήταν ο προμαχώνας Orsino και η πύλη του φρουρίου. Στη δυτική πλευρά ήταν τρεις δεξαμενές και αποθήκες πυρομαχικών και πολεμοφοδίων, το πεδίο ασκήσεων και ο ανεμόμυλος.

Όταν οι Τούρκοι κατέλαβαν την Κρήτη το 1669 δεν κατέλαβαν το μικρό αυτό φρούριο και έτσι η νησίδα της Σούδας ήταν ένα καταφύγιο των Κρητών επαναστατών έως και το 1715 οπότε έπεσε και αυτό στα χέρια των Τούρκων. Στο βορειοδυτικό πλευρό του, σε μικρή απόσταση, ένα άλλο μικρό νησάκι σχεδόν στρογγυλό, αναφέρεται στους Βενετσιάνικους χάρτες ως νησί των κουνελιών. Στην αρχαιότητα τα νησάκια αυτά ονομάζονταν Λευκαί. Το όνομά τους προέρχεται από την αρχαία ελληνική μυθολογία κατά την οποία λέγεται ότι οι Σειρήνες ηττήθηκαν από τις μούσες, τις οποίες συναγωνίσθηκαν σε κάποιο μουσικό αγώνα και στεναχωρήθηκαν τόσο που τα φτερά τους, έπεσαν από τους ώμους, έγιναν λευκές και μπήκαν στη θάλασσα, και έτσι δημιουργήθηκαν τα νησάκια λευκαί. (Στεφ. Βυζάντιος).

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Η Μόσχα προειδοποιεί για μοιραία τραγωδία αν οι Δυτικοί υποτιμήσουν την αποφασιστικότητά της

Ο Ρώσος αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Ριαμπκόφ δήλωσε σήμερα ότι αν η Δύση υποτιμήσει την…

10 hours ago

Βλαδίμηρος Κοκκινάκης: Ο Κρητικής καταγωγής σοβιετικός θρύλος των αιθέρων του οποίου τη γέννηση υπενθύμισε η Ρωσική πρεσβεία

"Σαν σήμερα το 1904 γεννήθηκε ο Σοβιετικός πιλότος δοκιμών Βλαδίμηρος Κοκκινάκης, ειδικευόμενος σε πτήσεις μεγάλου…

10 hours ago

Σε ποιες περιοχές στα Χανιά απογορεύεται η κολύμβηση

Οι ακτές της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων κρίνονται ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ για ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ, σύμφωνα με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη…

11 hours ago

MyCoast: «Βροχή» καταγγελιών στην πλατφόρμα για τις αυθαιρεσίες σε παραλίες – 150 καταγγελίες στα Χανιά

Εκατοντάδες είναι οι καταγγελίες για παράνομες ξαπλώστρες και όχι μόνο στην πλατφόρμα «myCoast». Κυκλάδες, Χαλκιδική, Πρέβεζα, αλλά και…

11 hours ago

Πόσο πιο υποτελής μπορεί να γίνει η δημοτική αρχή των Χανίων;

Τι κατάντια είναι πια αυτή! Τα Χανιά, μία πόλη που κάποτε είχε ένα πολύ ισχυρό…

11 hours ago

Ένας από τους πιο κεντρικούς δρόμους της πόλης έκλεισε για να γίνει η απόβαση των Αμερικάνων

Το κέντρο των Χανίων μπλόκαρε για να εξυπηρετηθούν οι αμερικάνοι στρατιώτες του αεροπλανοφόρου Άιζενχάουερ. Πιο…

11 hours ago

This website uses cookies.