«Οι Άνθρωποι του Παππού μου»: Προβολή τούρκικης ταινίας στα Χανιά για την ανταλλαγή πληθυσμών του 1923 στην Κρήτη

Πέντε χρόνια μετά την ολοκλήρωση της παραγωγής της ταινίας, του γνωστού Τούρκου σκηνοθέτη Çağan Irmak, «οι Άνθρωποι του Παππού μου» η ταινία θα προβληθεί στις πόλεις των Χανίων και του Ηρακλείου.

Η ταινία περιγράφει την ιστορία του Μεχμέτ, ο οποίος, σύμφωνα με το σχετικό δελτίο τύπου «αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σπίτι του κατά την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1923, εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα του να ξαναγυρίσει κάποια στιγμή στο νησί που γεννήθηκε και μεγάλωσε».

Μέρος των γυρισμάτων της ταινίας έχουν γίνει στην κεντρική πλατεία του χωριού Φρε του Δήμου Αποκορώνου Χανίων.

Η ταινία «Οι άνθρωποι του Παππού μου» βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. «Αποτελεί αφιέρωμα στον παππού μου, αλλά και σε όλους όσοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους κατά την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1923 και έζησαν με τη νοσταλγία να επιστρέψουν στον τόπο που γεννήθηκαν», δηλώνει ο δημιουργός της Çağan Irmak.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. Η ταινία θα προβληθεί:

•ΧΑΝΙΑ – ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΘΕΡΙΝΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ «ΚΗΠΟΣ»

Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016, Ώρα: 22:00

•ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΘΕΡΙΝΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ «ΒΗΘΛΕΕΜ»

Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2016 , Ώρα: 21:30

Το κοινό που θα παρευρεθεί στις προβολές της ταινίας θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά τον σκηνοθέτη Çağan Irmak, τον διευθυντή φωτογραφίας Gökhan Tiryaki και την ηθοποιό Yığıt Özşener.

Την προβολή της ταινίας διοργανώνει το Γραφείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκικής Πρεσβείας στην Αθήνα με την υποστήριξη των Δήμων Χανίων και Ηρακλείου. Επίσης συνέβαλαν οι: Κοινωνική Επιχείρηση Πολιτισμού και Περιβάλλοντος Δήμου Χανίων (ΚΑΜ), Ένωση Ξενοδόχων Χανίων, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων καθώς και οι τουριστικές επιχειρήσεις: PanCar, Silver Holidays και Capsis Astoria Hotel – Ηράκλειο.

 

Να σημειώσουμε ότι μέρος των γυρισμάτων έγιναν στην κεντρική πλατεία του χωριού Φρε του Δήμου Αποκορώνου Χανίων. Η παραγωγή είναι τουρκική και σε ό,τι αφορά τα γυρίσματα στην Κρήτη συνεργάστηκε η χανιώτικη εταιρεία οπτικοακουστικών παραγωγών Indigo View, γνωστή και από το σίριαλ «Το Νησί».

Το στέλεχος της Indigo View, Δημήτρης Ξενάκης, είχε δηλώσει το 2011 στην Ελευθεροτυπία ότι «η ταινία αφηγείται την ιστορία του παππού του Τσαγάν Ιρμάκ, ο οποίος έφυγε ως πρόσφυγας από την Κρήτη με την ανταλλαγή των πληθυσμών. Ο άνθρωπος αυτός είχε απωθημένο να γυρίσει στην Κρήτη. Επιανε μπουκάλια και πριν τα σφραγίσει και τα πετάξει στη θάλασσα, έβαζε μέσα τη διεύθυνση του σπιτιού του μαζί με ένα σημείωμα, που έλεγε ότι αν ποτέ αυτό το μπουκάλι φτάσει στα χέρια του ιδιοκτήτη του σπιτιού του στην Κρήτη, τότε αυτός να επικοινωνήσει μαζί του.

Ο άνθρωπος αυτός, όμως, είχε αναπτύξει μια δράση κατά του καθεστώτος στην Τουρκία και υπέρ της δημοκρατίας. Ετσι, όταν σε δύο φάσεις της ζωής του προσπάθησε να έρθει στην Κρήτη, για λόγους πολιτικούς δεν τα κατάφερε. Τη δεύτερη φορά, ηλικιωμένος πια, επειδή δεν μπορούσε να κάνει τίποτα άλλο, έγραψε μια ανοιχτή επιστολή κατά του καθεστώτος και κρεμάστηκε».

Ο Τούρκος σκηνοθέτης εξέφρασε την έντονη συναισθηματική φόρτιση που αισθάνεται δουλεύοντας τη συγκεκριμένη ταινία, αλλά και το πόσο οικεία αισθάνεται την Κρήτη. «Είναι -είπε- πολύ συγκινητικά, διότι αυτή η ιστορία είναι η ιστορία της οικογένειάς μου. Ολα είναι πολύ έντονα για εμένα. Νιώθω ότι ξέρω τους ανθρώπους, τα μέρη, τα πάντα».

Σημείωσε ακόμη ότι η ταινία δεν αφορά μόνο την προσωπική ιστορία ενός ανθρώπου, αλλά στην ουσία αναφέρεται στη φιλία μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων και ότι η ταινία είναι αφιερωμένη στον παππού του, αλλά και στους πρόσφυγες.

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

κ. Κουτσούμπα, όλος ο Τύπος χρειάζεται στήριξη, όχι μόνο κάποιοι λίγοι

Το "Μουσείο Τυπογραφίας Γιάννη & Ελένης Γαρεδάκη", στο Βιοτεχνικό Πάρκο Χανίων, επισκέφθηκε ο Γενικός Γραμματέας…

26 mins ago

Έρχεται νέος φόρος, τώρα για τα κρυπτονομίσματα

«Αγοράστε ό,τι μπορείτε». Με αυτή τη φράση οι κρυπτο-ευαγγελιστές παραινούν τους -κυρίως retail- επενδυτές να…

1 hour ago

Τα κρυπτονομίσματα επιστρέφουν – Πώς θα αποφύγουμε την καταστροφή

Όλα δείχνουν πως το πάρτι των κρυπτονομισμάτων ξαναρχίζει. Το Bitcoin ανεβαίνει κατακόρυφα και οι "μεγάλοι παίκτες"…

1 hour ago

Brain drain: Επιταχυντής της πληθυσμιακής μείωσης η κρίση χρέους – Συνεχίζουν να φεύγουν στο εξωτερικό οι νέοι

Η μείωση και γήρανση του πληθυσμού της χώρας αποτελούν μείζον εθνικό πρόβλημα, καθώς η διαφορά μεταξύ γεννήσεων…

2 hours ago

Κοντά στην εκλογή προέδρου από την πρώτη Κυριακή στον ΣΥΡΙΖΑ

Κοντά στην εκλογή από την πρώτη Κυριακή των εκλογών για την ανάδειξη ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ…

2 hours ago

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…

9 hours ago

This website uses cookies.