Categories: ΕΛΛΑΔΑ

Οι “αεριτζήδες” της Fraport παίρνουν τα αεροδρόμια με δάνεια και από ελληνική τράπεζα

Σε συμφωνία με πέντε δανείστριες τράπεζες για την χρηματοδότηση της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων κατέληξε η FraportGreece.

Σύμφωνα με την “Καθημερινή” η χρηματοδότηση αφορά τόσο το εφάπαξ τίμημα της εξαγοράς όσο και το ποσό για τις επενδύσεις που έχει δεσμευθεί να πραγματοποιήσει, αναφέρουν στην εφημερίδα τραπεζικές πηγές από το εξωτερικό.

Την ίδια ώρα παραμένουν προς επίλυση κρίσιμα ζητήματα ευθύνης του Δημοσίου όπως η στελέχωση με ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό των ιατρείων των αεροδρομίων που ενδεχομένως να δημιουργήσουν προβλήματα στο χρονοδιάγραμμα μεταβίβασης της 15ης Μαρτίου.

Η συνολική χρηματοδότηση που απαιτείται είναι της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ, το 40% περίπου εκ της οποίας θα προέλθει από ίδια κεφάλαια των μετόχων της Fraport Greece. Το χρηματοδοτικό σχέδιο κατατέθηκε προς έγκριση στο ελληνικό Δημόσιο και τελεί υπό επεξεργασία από το ΤΑΙΠΕΔ και τους συμβούλους του για την παραχώρηση.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, από τις πέντε τράπεζες οι τέσσερις είναι διεθνείς χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί και η μία ελληνική.Ειδικότερα στη χρηματοδότηση συμμετέχουν σύμφωνα με τις ίδιες πηγές της εφημερίδας, η EIB,  η EBRD, η International Finance Corporation, η Black Sea Trade and Development Bank και η Alpha Bank.

Σημειώνεται ότι η αρχιτεκτονική του χρηματοδοτικού σχήματος είναι τέτοια που επιτρέπει την είσοδο πρόσθετων πιστωτών κατά τη διάρκεια του δανείου, συμπληρώνουν οι ίδιες πηγές.

Μιλώντας στην «Εφ.Συν.» ο κ. Αλεβιζόπουλος τονίζει:

«Η υπόθεση της ημι-κρατικής Fraport, έτσι όπως επιβλήθηκε από τους δανειστές στην προηγούμενη και στην παρούσα κυβέρνηση, αποτελεί έναν ξεκάθαρο εκβιασμό της Γερμανίας και του Σόιμπλε εις βάρος της χώρας μας. Στόχος τους είναι τα έσοδα από τον ελληνικό τουρισμό και μάλιστα χωρίς να επενδύσουν το παραμικρό.

»Ανακαλύψαμε πως ακόμα και στην ίδια τη σύμβαση προβλέπονται διάφορα “κόλπα” και παιχνίδια με τον ΦΠΑ που καθιστούν αμφίβολη ακόμα και την εξ ολοκλήρου καταβολή του εφάπαξ τιμήματος του 1,23 δισ. ευρώ. Για όλα αυτά προσφεύγουμε άμεσα στη Δικαιοσύνη, υποβάλλοντας μήνυση κατά παντός υπευθύνου».

Ιδιαίτερη αίσθηση έχουν προκαλέσει αποκαλύψεις των τελευταίων ημερών σε σχέση με τον ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ και τη βοήθεια που παρέχουν στελέχη του στη Fraport ώστε να βρει τα χρήματα για την επένδυση στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Protagon.gr: «Στελέχη της Fraport μαζί με συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ και της Alpha Bank βρέθηκαν στο Λονδίνο προκειμένου να λυθεί το ζήτημα των εξασφαλίσεων και να προχωρήσει η επένδυση».

Οι ευρωπαϊκοί κανόνες

Τις πληροφορίες αυτές επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων της Πολιτικής Αεροπορίας, διερωτώμενος προφανώς για τον ρόλο «εγγυητή» που καλείται να παίξει το ελληνικό Δημόσιο ώστε να περάσει στα χέρια της γερμανικής εταιρείας η δημόσια περιουσία.

«Σας θυμίζω πως έχουμε ήδη προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς οι ευρωπαϊκοί κανόνες απαγορεύουν την εκποίηση υποδομών που έχουν φτιαχτεί με κρατικές και κοινοτικές ενισχύσεις, όπως τα αεροδρόμια των Χανίων και της Θεσσαλονίκης. Εδώ στην ουσία ζητείται ακόμα μία κρατική ενίσχυση, με το ίδιο το Δημόσιο ως εγγυητή για να γίνει η επένδυση», λέει στην «Εφ.Συν.» ο κ. Αλεβιζόπουλος.

"google ad"

Η διάθεση της εταιρείας να επενδύσει χωρίς να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη έχει διαφανεί και από την ένταξή της στο «πακέτο Γιούνκερ» για το συγκεκριμένο έργο.

Αν και από τις συμβατικές της υποχρεώσεις η κοινοπραξία Fraport-Slentel οφείλει εντός της πρώτης τετραετίας να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ στα ελληνικά αεροδρόμια, έχει ήδη εγκριθεί η χρηματοδότησή της από το συγκεκριμένο πακέτο ενισχύσεων με… 400 εκατομμύρια!

Καθημερινή, efsyn.gr

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Η Χαμάς αποδέχθηκε την πρόταση εκεχειρίας – Τι απαντά το Ισραήλ

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, υψηλόβαθμα στελέχη της Χαμάς επιβεβαίωσαν πως αποδέχθηκαν την πρόταση εκεχειρίας που είχε κατατεθεί από…

12 hours ago

«Ελα να σε κεράσουμε ρακί» – Ταξιδεύοντας σε όλα τα χωριά της Κρήτης με ένα βαν

Μεγάλωσε σ’ ένα χωριό έξω από το Ρέθυμνο, εκεί όπου οι ρυθμοί ζωής είναι ταυτόσημοι…

15 hours ago

Σε Κρήτη και Αθήνα τα περισσότερα αδήλωτα όπλα – Ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο

Με εκατομμύρια όπλα, αρκετά εκ των οποίων είναι αδήλωτα, έχει γεμίσει η χώρα μας τα τελευταία…

15 hours ago

«Υγρός χρυσός» το ελαιόλαδο: Η έλλειψη ελαιόλαδου πυροδοτεί τιμές ρεκόρ και φόβους για επισιτιστική ανασφάλεια

Η έλλειψη του «υγρού χρυσού» εκτοξεύει τις τιμές, αυξάνει την εγκληματικότητα και ωθεί τη βιομηχανία ελαιολάδου…

16 hours ago

Νίκος Ζωιδάκης: “Το περισσότερο κλάμα που θυμάμαι να έβγαλα ήταν όταν έφυγε ο Βασίλης Καρράς”

Ο Νίκος Ζωιδάκης μίλησε, μεταξύ άλλων, για την απώλεια του φίλου και κουμπάρου του, Βασίλη Καρρά, στην εμφάνισή…

16 hours ago

Ηράκλειο: Χτύπησε 8χρονο παιδάκι με το αυτοκίνητό του και το εγκατέλειψε

Ένα παιδάκι μόλις 8 ετών μεταφέρθηκε το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα στο εφημερεύον νοσοκομείο…

16 hours ago

This website uses cookies.