ΕΛΛΑΔΑ

Οι αεροελεγκτές επιβεβαιώνουν το ρεπορτάζ της «Εφ.Συν» περί ανύπαρκτης ασφάλειας στις πτήσεις

Στον «χορό» των καταγγελιών μπαίνει και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών (ΠΣΑ) αναφορικά με τον κίνδυνο που υπάρχει εδώ και χρόνια για την ασφάλεια των αερομεταφορών της χώρας, με αφορμή το τραγικό πολύνεκρο έγκλημα στα Τέμπη.

Ο Σύλλογος παίρνει τη σκυτάλη από τους εργαζόμενους του κλάδου, από την Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΕΚ) και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Τηλεπικοινωνιακών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), και εκθέτει τον υπουργό Μεταφορών και την κυβέρνηση για τις εγκληματικές τους ευθύνες και ως προς την καθολική παραμέληση της ασφάλειας των αερομεταφορών που έχουν αναλάβει οι ιδιωτικές εταιρείες.

«Η εικόνα απαξίωσης και πλημμελούς εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας στον σιδηρόδρομο δεν είναι η μοναδική», αλλά βρίσκεται «σε κίνδυνο η ασφάλεια και στις αερομεταφορές», τονίζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών σε ανακοίνωσή του.

«Η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών και γενικότερα του δημοσίου συμφέροντος», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Η νέα αυτή ανακοίνωση έρχεται να επιβεβαιώσει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο το αποκλειστικό ρεπορτάζ της «Εφ.Συν» (7.3.21), το οποίο αποκάλυψε σε έκταση και βάθος την εικόνα που επικρατεί στις αερομεταφορές τα τελευταία χρόνια με επίγνωση και συνειδητή απραγία εκ μέρους της κυβέρνησης ΝΔ.

«Το Ελληνικό Κράτος αποσύρθηκε εντελώς από τον έλεγχο της ασφάλειας των αερομεταφορών μετά τις ιδιωτικοποιήσεις»

Όπως εξηγούν, μετά τις ιδιωτικοποιήσεις των μεγαλύτερων αεροδρομίων της χώρας, «το ελληνικό κράτος αποφάσισε ότι ουσιαστικά δεν χρειάζεται κανενός είδος in situ εποπτείας για τα πλείστα ζητήματα ασφαλείας που ανακύπτουν σε όλα τα αεροδρόμια. Ο πρώην υπουργός κύριος Καραμανλής κατάργησε όλες τις αεροπορικές Αρχές σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, τα όργανα του κράτους δηλαδή που θα ήλεγχαν την εφαρμογή κανόνων ασφαλείας στα αεροδρόμια και της εθνικής και ευρωπαϊκής αεροπορικής νομοθεσίας. Η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών και γενικότερα του δημοσίου συμφέροντος και ασφαλώς είναι σίγουρο ότι δεν εξυπηρετεί τους επιβάτες και τους εργαζόμενους, ούτε και το καλό της χώρας μας. Αυτό έγινε, όμως, παρά την εντονότατη αντίδραση σύσσωμης όλης της αντιπολίτευσης και του συλλόγου μας και μάλιστα με τόσο απόλυτο και ατεκμηρίωτο τρόπο που δημιουργεί απορία τίνος τα συμφέροντα εξυπηρετούνται».

Έτσι, σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Αερολιμενικών, η επίβλεψη της ασφάλειας και της νομιμότητας στα αεροδρόμια «από πραγματική και επιτόπου μετάπεσε σε οιωνοί εκ του μακρόθεν και ανατέθηκε σε ένα γραφείο στην Αθήνα που ονομάστηκε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Έκτοτε έχουν συμβεί πλείστα συμβάντα στα αεροδρόμια, τα οποία έχουν αναδειχθεί. Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε».

Ο ΠΣΑ υπογραμμίζει πως «έκανε ό,τι μπορούσε για να ενημερώσει και να σταματήσει τον κατήφορο της ασφάλειας του πολίτη και της επικίνδυνης και καταστροφικής πολιτικής του υπουργού κου Καραμανλή». Προχώρησε στις εξής ενέργειες:

1. Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (21/10/2022)

2. Τουλάχιστον 15 επιστολές-έγγραφα-μελέτες που έχουν αποσταλεί τόσο στο υπουργείο, στη διοίκηση της ΥΠΑ, σε όλους τους βουλευτές του Κοινοβουλίου, στον πρωθυπουργό, στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και στον σημερινό υπουργό Μεταφορών με την ιδιότητα του ως υπουργού Επικρατείας.

3. Πάνω από 50 Δελτία Τύπου – άρθρα – δημοσιεύματα στον Τύπο.

4. Έχουν γίνει συναντήσεις για ενημέρωση όλων των κομμάτων της Βουλής, αποτέλεσμα των οποίων είναι 18 ερωτήσεις κατατιθέμενες στη Βουλή από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Πολλές απαντήσεις δεν δόθηκαν και όποια απαντήθηκε, ήταν κυρίως στο πνεύμα που ταιριάζει σε μια ανύπαρκτη, απομακρυσμένη εποπτεία στα αεροδρόμια του τύπου “…ρωτήσαμε τον ιδιώτη διαχειριστή του αερολιμένα και μας ανέφερε ότι τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αλλά…». Λες και θα παραδεχόταν ποτέ ο ιδιώτης τις ευθύνες του… Εποπτεία, όχι αστεία…

5. Δύο παρεμβάσεις επί νομοθετημάτων στη Βουλή.

6. Συνεντεύξεις σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

«Ο Καραμανλής δεν δέχθηκε ποτέ να συναντηθούμε»

Αυτό που δεν έχει γίνει βέβαια τα τελευταία τέσσερα χρόνια είναι συνάντηση με τον υπουργό κο Καραμανλή. Δεν δέχτηκε ποτέ να συζητήσουμε, παρόλο που είμαστε το εξειδικευμένο προσωπικό για την ασφάλεια αεροδρομίων και πτήσεων. Δεν τον απασχολούσαν καθόλου τα ζητήματα ασφάλειας των αερολιμένων; Ήταν όλα έτοιμα και προσχεδιασμένα και τόσο καλά φτιαγμένα που δεν επιδέχονταν βελτίωση. Ο ιδιώτης πρέπει να δρα ανεξέλεγκτα, χωρίς υποχρεώσεις. Θυμίζει κάτι αυτή η τακτική;» διερωτάται ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών, ου συμπληρώνει:

«Πέρα λοιπόν από συντετριμμένοι, είμαστε και εξοργισμένοι με όσα ακούγονται και γράφονται. Διαπιστώνουμε ομοιότητες σε όλα τα επίπεδα. Έχει γίνει κατανοητό πόσο επικίνδυνα μπορεί να γίνουν τα πράγματα, αν όλα αφεθούν στην τύχη τους ή ακόμα;

Το μοντέλο Καραμανλή, μιας πολύ περιορισμένης “αθηνοκεντρικής δομής” της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), αντί για το μοντέλο ενός αποκεντρωμένου πραγματικού συστήματος ελέγχου, είναι αποδεδειγμένα αποτυχημένο. Στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, οι οποίες σημειωτέον δεν έχουν τον νησιωτικό χαρακτήρα της Ελλάδας, έχουν θεσπιστεί οι απαραίτητες περιφερειακές εποπτικές μονάδες εντός των αερολιμένων. Ξέρουμε κάτι που δεν ξέρουν;».

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, «είναι κατεπείγουσας σημασίας το έργο της ΑΠΑ να γίνει ουσιαστικό με την επέκταση της εποπτείας της εντός των αεροδρομίων και όχι εξ αποστάσεως. Οι κρατικές αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων είναι ουσιώδες τμήμα της, χωρίς αυτό δεν νοείται πραγματική εποπτεία. Αν θέλουμε επιτέλους να μιλάμε σοβαρά για πολιτική ασφάλειας στις μεταφορές, πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα η δομή της ΑΠΑ. Η πραγματικότητα δεν περιμένει.

Η χαλαρή απομακρυσμένη και ανεπαρκώς στελεχωμένη εποπτεία δεν είναι υπεύθυνος τρόπος σκέψης και σε καμία περίπτωση δεν θα ωφελήσει κράτος-πολίτες-εταιρίες. Αν έχουμε συμβάντα ασφαλείας στα αεροδρόμια, η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη, όχι μόνο για τις αερομεταφορές της χώρας μας, αλλά και για την ήδη εύθραυστη οικονομία μας και δεν αποσβένεται εύκολα. Πόσο μάλλον, εάν τα συμβάντα είναι και θανατηφόρα…».

efsyn.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Τρόμος στο Μαγδεμβούργο: Προφυλακίστηκε ο 50χρονος ψυχίατρος – Στο μικροσκόπιο των Αρχών τρία άτομα που πανηγύριζαν για το μακελειό

Σε κατάσταση σοκ παραμένει η Γερμανία μετά το μακελειό στη χριστουγεννιάτικη αγορά του Μαγδεμβούργου, το απόγευμα της…

24 mins ago

Επίθεση 6 νέων κατά 19χρονου δόκιμου στα Χανιά: Όλοι ελεύθεροι! Οργισμένο ξέσπασμα του πατέρα

Με μοναδικό περιοριστικό όρο αυτόν της μη προσέγγισης του τόπου του συμβάντος, σε απόσταση μικρότερη…

35 mins ago

Τι να σου κάνουν τα εορταστικά ωράρια όταν δεν έχει χρήμα στις τσέπες του ο καταναλωτής;

Πολλά είναι τα καταστήματα και στα Χανιά που επέλεξαν να μην τηρήσουν το εορταστικό ωράριο…

54 mins ago

“Το τρίγωνο της Διαπλοκής”: Το βίντεο του Greekonomics που κατέβηκε μετά από απειλές

Το νέο βίντεο του καναλιού Greekonomics του Κοσμά Μαρινάκη, με τίτλο «Το ΤΡΙΓΩΝΟ της Διαπλοκής»,…

1 hour ago

Nέα παράταση για την Κτηματογράφηση στα Χανιά

Έως και την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024, τα ποσοστά συλλογής δηλώσεων κτηματογράφησης για τις τρεις…

16 hours ago

Ευρώπη: Ο χρόνος τελειώνει – Τα πολιτικά και οικονομικά προβλήματα της ηπείρου

Με τον Ντόναλντ Τραμπ έτοιμο να επιστρέψει στον Λευκό Οίκο σε λίγες εβδομάδες και την οικονομία στην…

17 hours ago

This website uses cookies.