Οι ελλείψεις τροφίμων είναι η επόμενη κρίση της αλυσίδας εφοδιασμού
Eνάμιση και πλέον χρόνο μετά την επέλαση της πανδημίας του κορονοϊού και τις δραματικές αλλαγές που έφερε στην καθημερινότητά μας, η προμήθεια βασικών αγαθών γίνεται και πάλι «θύμα» περιοδικών ελλείψεων και καθυστερήσεων που οφείλονται σε πολλούς παράγοντες.
Οι εικόνες από τα σούπερ μάρκετ με τα άδεια ράφια στη Βρετανία έκαναν πρόσφατα το γύρο του κόσμου, σε κάθε γωνιά του πλανήτη ωστόσο υπάρχει και κάτι που είναι σε έλλειψη. Τα προβλήματα στη ναυτιλία και την αλυσίδα εφοδιασμού αλλά και η ενεργειακή κρίση που μαίνεται στην Κίνα προκαλούν ελλείψεις και αυξάνουν τις τιμές βασικών αγαθών.
«Εάν συνεχιστεί η ενεργειακή κρίση και η ελλειμματική παραγωγή στην Κίνα, θα προκληθούν περαιτέρω προβλήματα στην παγκόσμια αγορά, ιδιαίτερα εάν επηρεαστεί η παραγωγή εξαγώγιμων προϊόντων», προειδοποίησε πρόσφατα ο Λούι Κούις, αναλυτής στην Oxford Economics.
Άδεια ράφια στο ΝτένβερΑ.Ρ
Στο Ντένβερ, τα παιδιά του δημοτικού σχολείου δεν έχουν γάλα. Και στο Σικάγο, αναφέρθηκαν μεγάλες ελλείψεις κονσερβοποιημένων ειδών. Υπάρχει ωστόσο άφθονο φαγητό. Απλά δεν υπάρχει πάντα ανάλογη ικανότητα επεξεργασίας και μεταφοράς για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση, καθώς η οικονομία ανακάμπτει, σημειώνει το Βloomberg.
«Αντιμετωπίζουμε θέματα αλυσίδας εφοδιασμού με διαφορετικά είδη από το ξεκίνημα του σχολείου», δήλωσε η Tερέζα Χάφνερ εκτελεστική διευθύντρια υπηρεσιών τροφίμων στα δημόσια σχολεία του Ντένβερ. Στο Σικάγο, αναφέρθηκαν ανάλογα προβλήματα.
«Ποτέ δεν φανταζόμουν ότι τον Οκτώβριο του 2021 θα βρισκόμασταν εδώ και θα μιλούσαμε για προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, αλλά συμβαίνει στην πραγματικότητα», δήλωσε ο Βιβέκ Σανκαράν, διευθύνων σύμβουλος της Albertsons Cos, ο οποίος εκφράζει τις ανησυχίες και άλλων λιανοπωλητών. «Κάθε μέρα, κάτι λείπει από τα καταστήματά μας και είναι ανά κατηγορία.»
Στις αρχές της πανδημίας οι αγορές πανικού ήταν η κύρια αιτία των ελλείψεων που αντιμετώπιζαν τα καταστήματα λένε οι ειδικοί. «Παρόλο που η βιομηχανία τροφίμων μπόρεσε κάπως να ανακάμψει, η συνέχιση της πανδημίας, σε συνδυασμό με τον αργό ρυθμό εμβολιασμού σε παγκόσμιο επίπεδο και την πρόσφατη έξαρση που προκλήθηκε από την παραλλαγή Δέλτα, επανέφεραν το πρόβλημα.
Πιέσειςστιςτιμές
Πολλοί προμηθευτές τροφίμων φοβούνται ότι η κρίση θα διαρκέσει. Η Saffron Road, παραγωγός κατεψυγμένων και έτοιμων γευμάτων, διατηρεί επιπλέον προμήθειες πλέον για τέσσερις μήνες, αντί για το τυπικό διάστημα του ενός ή δύο μηνών.
«Οι άνθρωποι συγκεντρώνουν και πάλι προμήθειες», λέει ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της, Αντνάν Ντουράνι. «Αυτό που νομίζω ότι θα συμβεί τους επόμενους έξι μήνες, είναι ότι οι τιμές θα ανεβαίνουν όλο και ψηλότερα»
Τα εστιατόρια A&W έπρεπε να ακυρώσουν νωρίτερα φέτος μια συμφωνία προμήθειας πουλερικών, επειδή ο προμηθευτής τους δεν μπορούσε να εξασφαλίσει επιπλέον αποθέματα. Η αλυσίδα, η οποία έχει περίπου 560 τοποθεσίες στην εγχώρια αγορά, αναγκάστηκε να αλλάξει το μενού.
Για να προλάβουν την καταιγίδα που έρχεται, πολλοί κολοσσοί λαμβάνουν τα μέτρα τους. Η Land O’Lakes Inc., ένας από τους μεγαλύτερους συνεταιρισμούς των ΗΠΑ, δήλωσε ότι τα μέλη της παράγουν άφθονες ποσότητες γάλακτος στα γαλακτοκομεία τους
Οι κολοσσοί και η…καταιγίδα που έρχεται
Η Costco σχεδιάζει να επαναφέρει τα όρια αγορών..σε χαρτί υγείας και άλλα βασικά προϊόντα, αν και αυτή τη φορά οι ελλεψεις οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στις προκλήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού και στις πληθωριστικές πιέσεις και όχι στις μαζικές αγορές πανικού που παρατηρήθηκαν τους πρώτους μήνες της πανδημίας.
«Οι παράγοντες που πιέζουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και τον πληθωρισμό είναι μεταξύ άλλων οι καθυστερήσεις στα λιμάνια, οι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων, οι διαταραχές που εξακολουθεί να προκαλεί η COVID-19, οι ελλείψεις σε διάφορα εξαρτήματα, πρώτες ύλες και συστατικά, οι πιέσεις στο κόστος εργασίας, αλλά και οι ελλείψεις φορτηγών και οδηγών», λέει ο οικονομικός διευθυντής της Costco Ρίτσαρντ Γκαλάντι
Grocery store supply chains experiencing shortages
Μεγάλες εταιρείες ζητούν παράταση στους χρόνους παράδοσης, εν μέρει λόγω των εμποδίων στην εύρεση οδηγών και φορτηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οι χρόνοι παράδοσης των συστατικών και της συσκευασίας έχουν παραταθεί σε ορισμένες περιπτώσεις. «Βάζουμε περιορισμούς σε βασικά είδη, όπως χαρτομάντηλα, πετσέτες, προΐόντα καθαρισμού» που σχετίζονται με την αύξηση της ζήτησης που σχετίζεται με τη μετάλλαξη Δέλτα, προσθέτει ο Γκαλάντι
Ερωτηθείς για τις διαφορές σε σχέση με το 2020, τόνισε ότι το βασικό πρόβλημα σχετίζεται με την αλυσίδα εφοδιασμού, παραθέτοντας ένα παράδειγμα μιας υλικοτεχνικής συμφόρησης μιας εταιρείας προμήθειας καθαρισμού.
«Πριν από ένα χρόνο υπήρχε έλλειψη εμπορευμάτων. Τώρα, έχουν πολλά εμπορεύματα, αλλά υπάρχουν καθυστερήσεις δύο έως τριών εβδομάδων στην παράδοσή τους, επειδή υπάρχει όριο στις βραχυπρόθεσμες αλλαγές στις ανάγκες μεταφοράς και παράδοσης του προμηθευτή. Έτσι, είναι πραγματικά παντού».
Για την καταπολέμηση των ελλείψεων, η Costco κάνει μεγαλύτερες παραγγελίες, φέρνει προϊόντα νωρίτερα, -ανάμεσά τους και παιχνίδια- και έχει ναυλώσει τρία πλοία-μεγαθήρια για το επόμενο έτος που θα μεταφέρουν κοντέινερ από την Ασία στη βόρεια Αμερική.
Oι ελλείψεις σε «τσιπάκια»
Νέα δεδομένα και πρωτόγνωρες ελλείψεις στην οικονομία προκαλεί και η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, καθώς τα τσιπάκια όπως λέγονται που βρίσκονται παντού, από τα έξυπνα κινητά τηλεφωνα μέχρι τα αυτοκίνητα είναι πλέον περιζήτητα.
How The Global Computer Chip Shortage Happened
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν αρκετά τσιπάκια για να καλύψουν τη ζήτηση, με αποτέλεσμα πολλά δημοφιλή προϊόντα να είναι σε έλλειψη. Οι μεγάλες ελλείψεις σε τσιπ επηρεάζουν πολλά είδη, συμπεριλαμβανομένων των tablet, των βιντεοπαιχνιδιών και των μεγάλων συσκευών, και αυτά τα προβλήματα πιθανότατα θα επεκταθούν έως το 2022.
Είναι σχεδόν αδύνατο λόγου χάρη να αγοράσει κανείς μια κονσόλα παιχνιδιών PS5, ενώ χιλιάδες αυτοκίνητα παραμένουν «μπλοκαρισμένα» σε αποθήκες αυτοκινητοβιομηχανιών αναμένοντας τα κατάλληλα τσιπάκια για να τεθούν σε λειτουργία.
Κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η Toyota, η Ford και η Volvo κλήθηκαν είτε να επιβραδύνουν είτε να σταματήσουν προσωρινά την παραγωγή στα εργοστάσιά τους. Και οι κατασκευαστές smartphones αισθάνονται επίσης την έλλειψη, με την Apple να προειδοποιεί ότι θα μπορούσε να επηρεαστούν ακόμη και οι πωλήσεις των iPhone.
Το πρόβλημα έχει ήδη φθάσει στους καταναλωτές. Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξάνονται, λόγου χάρη επειδή τα νέα οχήματα, που περιέχουν συχνά χιλιάδες μεμονωμένα τσιπ, είναι σε έλλειψη.
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.