Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, η απώλεια γνώσεων αντιστοιχεί στο 35% αυτών που παίρνει ένας μαθητής στη διάρκεια ενός ολόκληρου σχολικού έτους.
Η νέα μεταανάλυση βασίζεται στα δεδομένα 42 μελετών και συμπεριέλαβε στοιχεία από 15 διαφορετικές χώρες.
«Η σχολική πρόοδος των παιδιών μειώθηκε σημαντικά στη διάρκεια της πανδημίας», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Δρ. Bastian Betthäuser, επίκουρος καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Πολιτικών Σπουδών (Sciences Po), στο Παρίσι. «Κατά μέσο όρο, τα παιδιά έχασαν το ένα τρίτο απ’ ό,τι θα μάθαιναν σε μία ολόκληρη σχολική χρονιά. Οι ελλείψεις αυτές παρατηρήθηκαν αρκετά νωρίς στην πανδημία».
Ο Δρ. Betthäuser πρόσθεσε πως τα παιδιά δεν έχουν αναπληρώσει ακόμη τα κενά που απέκτησαν στις αρχές της πανδημίας. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η πανδημία ενέτεινε τις κοινωνικές ανισότητες μεταξύ των παιδιών διαφορετικού κοινωνικοοικονομικού υπόβαθρου.
«Η κρίση στη μάθηση είναι κρίση ισότητας», τόνισε. «Τα παιδιά από μη προνομιούχο περιβάλλον επηρεάστηκαν δυσανάλογα από την πανδημία».
Η νέα ανάλυση βασίσθηκε σε επιστημονικά δεδομένα από τις εξής χώρες: Αυστραλία, Βέλγιο, Βραζιλία, Κολομβία, Δανία, Γερμανία, Ιταλία, Μεξικό, Ολλανδία, Νότιο Αφρική, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Βρετανία και ΗΠΑ.
Οι έρευνες δημοσιεύτηκαν μεταξύ Μαρτίου 2020 και Αυγούστου 2021. Οι περισσότερες προέρχονταν από χώρες υψηλού και μέσου εισοδήματος.
Τα δεδομένα έδειξαν ότι τα κενά στις γνώσεις, λόγω των περιορισμών που ετέθησαν νωρίς στην πανδημία, ήταν περισσότερα στα παιδιά από μη-προνομιούχο περιβάλλον. Επιπλέον, η πρόοδος στα μαθηματικά επηρεάστηκε περισσότερο απ’ ό,τι εκείνη στο μάθημα της γλώσσας.
Τα ευρήματα ήταν περίπου τα ίδια για όλες τις χώρες και υποδεικνύουν ότι τα παιδιά έχασαν μάθηση ίση με εκείνη που θα είχαν αποκτήσει στο ένα τρίτο μιας φυσιολογικής σχολικής χρονιάς, λόγω του κλεισίματος των σχολείων.
Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Nature Human Behaviour.