ΤΟΠΙΚΑ

Οι ζωές πάνω από τα κέρδη τους: Η «Ανυπόταχτη Κρήτη καλεί σε διαδήλωση στο λιμάνι της Σούδας

Ανακοίνωση της περιφερειακής παράταξης της “Ανυπόταχτης Κρήτης” για τη δολοφονία του 36χρονου επιβάτη στη γραµµή Πειραιάς-Ηράκλειο και κάλεσμα σε συμμετοχή σε πορεία την Πέμπτη 7 Σεπτέμβρη στις 8 το βράδυ στο λιμάνι της Σούδας:

Σοκάρουν οι χτεσινοβραδινές εικόνες από το λιµάνι του Πειραιά, καθώς 36χρονος που προσπαθούσε να επιβιβαστεί στο Blue Horizon για να ταξιδέψει προς το Ηράκλειο ρίχτηκε στη θάλασσα από µέλη του πληρώµατος, µε αποτέλεσµα να πνιγεί. Σύµφωνα µε µαρτυρίες, ο άνθρωπος παρέµεινε στο νερό για δεκαπέντε λεπτά µέχρι να ανασυρθεί µε την παρέµβαση ενός άλλου πλοίου και εργαζοµένων του λιµανιού, ενώ το Blue Horizon ξεκίνησε κανονικά το ταξίδι του χωρίς να κάνει καµία προσπάθεια διάσωσης παρά τις διαµαρτυρίες µέχρι να λάβει εντολή να επιστρέψει στο λιµάνι για να συλληφθούν ο καπετάνιος, ο αξιωµατικός καταστρώµατος και κάποια µέλη του πληρώµατος.

Είναι ξεκάθαρο πως η ευθύνη για το έγκληµα αυτό βαραίνει πρώτα και κύρια την εταιρεία ANEK και την ATTICA GROUP, τα επιχειρηµατικά συµφέροντα δηλαδή που καθηµερινά θησαυρίζουν από τα δροµολόγια από την Αθήνα- Κρήτη. Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται ολοφάνερο ότι η λειτουργία των επιβατικών πλοίων που χρησιµοποιούν χιλιάδες λαικού κόσµου για τις µετακινήσεις τους καθορίζεται µε αποκλειστικό κριτήριο την εξασφάλιση του µέγιστου κέρδους, χωρίς καµία έγνοια για την κάλυψη στοιχειωδών προυποθέσεων ασφάλειας για το επιβατικό κοινό και το πλήρωµα. Ενδεικτικά µόνο αναφέρουµε την φωτιά στο Ελευθέριος Βενιζέλος το 2018 που από θαύµα δεν οδήγησε στην απώλεια ανθρώπινων ζωών, την επικίνδυνη µηχανική βλάβη πάλι στο Blue Horizon τον Αύγουστο του 2022 και το αντίστοιχο περιστατικό στο Κρήτη 2 τον περασµένο Μάρτιο. Οι εφοπλιστές θέλουν ο λαός να πληρώνει πανάκριβα για να ταξιδεύει σε επικίνδυνα «σαπιοκάραβα», άρα προφανώς διαµορφώνεται ένα πλαίσιο λειτουργίας όπου ακόµα και ο θάνατος αντιµετωπίζεται ως «παράπλευρη απώλεια».

Τεράστιες όµως είναι και οι ευθύνες όλων των κυβερνήσεων και του τοπικού κράτους. Όχι µόνο δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός έλεγχος των όρων µε τους οποίους οι εταιρείες διαχειρίζονται τις ακτοπλοικές γραµµές, αλλά αντίθετα τις ενισχύουν πλουσιοπάροχα µε επιδοτήσεις, τις φορολογούν ελάχιστα και σπεύδουν να ικανοποιήσουν την κάθε τους προσταγή. Χαρακτηριστικό δείγµα της πολιτικής της Περιφέρειας Κρήτης ότι ο νοµός του Ρεθύµνου έχει αφεθεί χωρίς ακτοπλοική σύνδεση εδώ και χρόνια, καθώς δεν έβγαινε αλλιώς η µοιρασιά των λιµανιών στις εταιρείες.

Κάθε µέρα γίνεται εµφανέστερο ότι για το κεφάλαιο, αλλά και για την κυβέρνηση και τον κρατικό µηχανισµό, οι ζωές της κοινωνικής πλειοψηφίας είναι αναλώσιµες. Αναλώσιµες οι ζωές των επιβατών στα Τέµπη µπροστά στην κερδοφορία της Hellenic Train, αναλώσιµες οι ζωές των προσφύγων στην Πύλο µπροστά στην πολιτική της Ευρώπης-φρούριο και των κλειστών συνόρων. Στην Κρήτη, που βλέπουµε τα πάντα να θυσιάζονται στο βωµό του τουριστικού κεφαλαίου και των εφοπλιστών, αν τα πράγµατα συνεχίσουν στον ίδιο δρόµο είναι θέµα χρόνου µέχρι την επόµενη τραγωδία.

Μπορεί όµως να πάει αλλιώς! Ο κρητικός λαός µε µπροστάρηδες τα εργατικά σωµατεία, τους συλλόγους, τα τοπικά κινήµατα µπορεί να συγκρουστεί µε τα συµφέροντα που λυµαίνονται τον τόπο και τις ζωές µας και να επιβάλλει το δίκιο του, για να µη θρηνήσουµε άλλο νεκρό για τα κέρδη τους!

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΓΙΑ:

  • ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΕΙ Η ΑΝΕΚ ΚΑΙ Η ATTICA GROUP!
  • ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ/ΕΣ

ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΣΟΥΔΑΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 07/09 ΣΤΙΣ 20:00

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

5 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

5 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

6 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

6 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

6 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

6 hours ago

This website uses cookies.