ΤΟΠΙΚΑ

Οι ζωές πάνω από τα κέρδη τους: Η «Ανυπόταχτη Κρήτη καλεί σε διαδήλωση στο λιμάνι της Σούδας

Ανακοίνωση της περιφερειακής παράταξης της “Ανυπόταχτης Κρήτης” για τη δολοφονία του 36χρονου επιβάτη στη γραµµή Πειραιάς-Ηράκλειο και κάλεσμα σε συμμετοχή σε πορεία την Πέμπτη 7 Σεπτέμβρη στις 8 το βράδυ στο λιμάνι της Σούδας:

Σοκάρουν οι χτεσινοβραδινές εικόνες από το λιµάνι του Πειραιά, καθώς 36χρονος που προσπαθούσε να επιβιβαστεί στο Blue Horizon για να ταξιδέψει προς το Ηράκλειο ρίχτηκε στη θάλασσα από µέλη του πληρώµατος, µε αποτέλεσµα να πνιγεί. Σύµφωνα µε µαρτυρίες, ο άνθρωπος παρέµεινε στο νερό για δεκαπέντε λεπτά µέχρι να ανασυρθεί µε την παρέµβαση ενός άλλου πλοίου και εργαζοµένων του λιµανιού, ενώ το Blue Horizon ξεκίνησε κανονικά το ταξίδι του χωρίς να κάνει καµία προσπάθεια διάσωσης παρά τις διαµαρτυρίες µέχρι να λάβει εντολή να επιστρέψει στο λιµάνι για να συλληφθούν ο καπετάνιος, ο αξιωµατικός καταστρώµατος και κάποια µέλη του πληρώµατος.

Είναι ξεκάθαρο πως η ευθύνη για το έγκληµα αυτό βαραίνει πρώτα και κύρια την εταιρεία ANEK και την ATTICA GROUP, τα επιχειρηµατικά συµφέροντα δηλαδή που καθηµερινά θησαυρίζουν από τα δροµολόγια από την Αθήνα- Κρήτη. Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται ολοφάνερο ότι η λειτουργία των επιβατικών πλοίων που χρησιµοποιούν χιλιάδες λαικού κόσµου για τις µετακινήσεις τους καθορίζεται µε αποκλειστικό κριτήριο την εξασφάλιση του µέγιστου κέρδους, χωρίς καµία έγνοια για την κάλυψη στοιχειωδών προυποθέσεων ασφάλειας για το επιβατικό κοινό και το πλήρωµα. Ενδεικτικά µόνο αναφέρουµε την φωτιά στο Ελευθέριος Βενιζέλος το 2018 που από θαύµα δεν οδήγησε στην απώλεια ανθρώπινων ζωών, την επικίνδυνη µηχανική βλάβη πάλι στο Blue Horizon τον Αύγουστο του 2022 και το αντίστοιχο περιστατικό στο Κρήτη 2 τον περασµένο Μάρτιο. Οι εφοπλιστές θέλουν ο λαός να πληρώνει πανάκριβα για να ταξιδεύει σε επικίνδυνα «σαπιοκάραβα», άρα προφανώς διαµορφώνεται ένα πλαίσιο λειτουργίας όπου ακόµα και ο θάνατος αντιµετωπίζεται ως «παράπλευρη απώλεια».

Τεράστιες όµως είναι και οι ευθύνες όλων των κυβερνήσεων και του τοπικού κράτους. Όχι µόνο δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός έλεγχος των όρων µε τους οποίους οι εταιρείες διαχειρίζονται τις ακτοπλοικές γραµµές, αλλά αντίθετα τις ενισχύουν πλουσιοπάροχα µε επιδοτήσεις, τις φορολογούν ελάχιστα και σπεύδουν να ικανοποιήσουν την κάθε τους προσταγή. Χαρακτηριστικό δείγµα της πολιτικής της Περιφέρειας Κρήτης ότι ο νοµός του Ρεθύµνου έχει αφεθεί χωρίς ακτοπλοική σύνδεση εδώ και χρόνια, καθώς δεν έβγαινε αλλιώς η µοιρασιά των λιµανιών στις εταιρείες.

Κάθε µέρα γίνεται εµφανέστερο ότι για το κεφάλαιο, αλλά και για την κυβέρνηση και τον κρατικό µηχανισµό, οι ζωές της κοινωνικής πλειοψηφίας είναι αναλώσιµες. Αναλώσιµες οι ζωές των επιβατών στα Τέµπη µπροστά στην κερδοφορία της Hellenic Train, αναλώσιµες οι ζωές των προσφύγων στην Πύλο µπροστά στην πολιτική της Ευρώπης-φρούριο και των κλειστών συνόρων. Στην Κρήτη, που βλέπουµε τα πάντα να θυσιάζονται στο βωµό του τουριστικού κεφαλαίου και των εφοπλιστών, αν τα πράγµατα συνεχίσουν στον ίδιο δρόµο είναι θέµα χρόνου µέχρι την επόµενη τραγωδία.

Μπορεί όµως να πάει αλλιώς! Ο κρητικός λαός µε µπροστάρηδες τα εργατικά σωµατεία, τους συλλόγους, τα τοπικά κινήµατα µπορεί να συγκρουστεί µε τα συµφέροντα που λυµαίνονται τον τόπο και τις ζωές µας και να επιβάλλει το δίκιο του, για να µη θρηνήσουµε άλλο νεκρό για τα κέρδη τους!

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΓΙΑ:

  • ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΕΙ Η ΑΝΕΚ ΚΑΙ Η ATTICA GROUP!
  • ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ/ΕΣ

ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΣΟΥΔΑΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 07/09 ΣΤΙΣ 20:00

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Πυρκαγιά σε διώροφη μονοκατοικία στη Γεωργιούπολη

Συναγερμός σήμανε τη νύχτα στην περιοχή της Γεωργιουόπολης του Δήμου Αποκορώνου, από φωτιά που ξέσπασε…

39 seconds ago

Χανιά: Νεκρός 29χρονος οδηγός μηχανής σε τροχαίο στο κέντρο της πόλης

Ένας 29χρονος μοτοσικλετιστής είναι το τελευταίο θύμα της ασφάλτου στα Χανιά. Το τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε…

8 mins ago

Ιράν: Στο δεύτερο γύρο ένας μεταρρυθμιστής και ένας υπερσυντηρητικός στις προεδρικές εκλογές

Ο μεταρρυθμιστής υποψήφιος Μασούντ Πεζεσκιάν και ο υπερσυντηρητικός υποψήφιος Σαΐντ Τζαλιλί έρχονται πρώτοι στις προεδρικές…

20 mins ago

Ξενάγηση στο απολιθωμένο δάσος των Χανίων

Το Κέντρο Κρητικής Λογοτεχνίας οργανώνει ξενάγηση στο απολιθωμένο δάσος των Χανίων, το οποίο βρίσκεται στον…

23 mins ago

Στους δρόμους οι Ισπανοί για τον υπερτουρισμό: Μεγάλη συγκέντρωση στη Μάλαγα – Στα ύψη τα ενοίκια

Πάλι τους δρόμους παίρνουν οι Ισπανοί για να διαμαρτυρηθούν για τον υπερτουρισμό που πλήττει τα…

1 hour ago

Έλληνες, ευ ζην και δημοκρατία

Του Γιώργου Ουρανού Προσπαθώντας να περιγράψουμε τη  φιλοσοφική ‘’περί ζωής’’ θεώρηση των Ελλήνων, εκτιμούμε πως…

1 hour ago

This website uses cookies.