ΤΟΠΙΚΑ

«Οι μετακινήσεις στο Ρέθυμνο», το βιβλίο του Θ. Κρεβετζάκη

Φρεσκοτυπωμένο έφτασε στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ρεθύμνης το βιβλίο του αντιδημάρχου Θωμά Κρεβετζάκη και του ιστορικού ερευνητή Χάρη Στρατιδάκη «Οι μετακινήσεις στο Ρέθυμνο. Σημειώσεις συγκοινωνιακής ιστορίας». Πρόκειται για έναν τετράχρωμο τόμο 320 σελίδων, δεμένο με σκληρό εξώφυλλο.

Το βιβλίο εκδόθηκε από το πρόγραμμα «Civitas Destinations» στο οποίο συμμετέχει ο Δήμος Ρεθύμνης. Μέσω αυτού επιδιώκονται βιώσιμες, οικονομικά προσιτές και αξιόπιστες λύσεις για την αντιμετώπιση της έντονης εποχιακής διακύμανσης του τουρισμού, για τον περιορισμό της χρήσης των αυτοκινήτων, για την επιτυχή αλλαγή του τρόπου μετακίνησης και για την παροχή αναβαθμισμένων και καινοτόμων υπηρεσιών κινητικότητας τόσο στους πολίτες όσο και στους τουρίστες.

Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων στον πρόλογό του ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης: «Η έκδοση συμπληρώνει με επάρκεια, ένα κενό στην έντυπη ιστοριογραφία του Ρεθύμνου, προσφέροντάς μας την ευκαιρία να αποθησαυρίσουμε το πλούσιο υλικό της, που συλλέχθηκε με πολύ κόπο και διάθεση χρόνου. Οφείλω εξαρχής να καταθέσω τις θερμές ευχαριστίες μας στους συγγραφείς του, τον Δρ Χάρη Στρατιδάκη, ο οποίος με επιμέλεια και αφοσίωση μας παρέχει, μέσω των ερευνών και των εμπεριστατωμένων γραπτών του, γνώση για την τοπική ιστορία, και τον κ. Θωμά Κρεβετζάκη, ο οποίος καταθέτει διαρκώς, μέσω των θεσμικών ιδιοτήτων του αλλά και της προσωπικής του δράσης, την ευαισθησία και την αγάπη του για τον πολιτισμό και την ιστορία του Ρεθύμνου. Η εν γένει προσφορά τους στην ανάδειξη της ιστορικής παρακαταθήκης και της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς του Ρεθύμνου είναι ανιδιοτελής, συνθήκη που την καθιστά ακόμη πιο σημαντική».

Το βιβλίο βασίζεται στο σύνολο της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και στη γνώση των συγγραφέων του για τον τόπο και επιχειρεί να απαντήσει σε ερωτήματα, όπως: Πώς έφταναν οι νεολιθικοί Ρεθεμνιώτες στη Μήλο για ν’ αποκτήσουν οψιανούς; Ποιοι ήταν οι δρόμοι της υπαίθρου στα μινωικά χρόνια και πώς εξελίχτηκαν στα κλασικά, στα ελληνιστικά και στα ρωμαϊκά; Πώς διαμορφώθηκε το οδικό δίκτυο της πόλης στη Βενετοκρατία και πώς εκείνο της υπαίθρου; Πώς γεφυρώθηκε το δύσκολο ρεθεμνιώτικο ανάγλυφο; Ποια ήταν τα χάνια στην πόλη και ποια στην ύπαιθρο; Ποιοι έφεραν και δρομολόγησαν τις πρώτες άμαξες και ποιοι τα πρώτα λεωφορεία; Πώς ξεκίνησε η ποδηλατοκίνηση και πώς διαδόθηκαν οι μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ; Τι δείχνουν οι νεώσοικοι της Χοχλάδας για την ναυσιπλοΐα και τι οι δύο δεκάδες λιμενίσκοι της βόρειας παραλίας του Ρεθύμνου; Πώς εξελίχτηκε η ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση, από το 1837 μέχρι σήμερα; Τι εξυπηρέτησε ο αεροδιάδρομος της Πηγής και πώς ναυάγησε το αεροδρόμιο στον Λατζιμά; Το βιβλίο κλείνει με το κεφάλαιο του καθηγητή του ΕΜΠ Θάνου Βλαστού «Το συγκοινωνιακό αύριο του Ρεθύμνου. Η συμμετοχή της πόλης στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι».

Η νέα έκδοση συμπληρώνει έναν τομέα της ρεθεμνιώτικη βιβλιογραφίας ανερεύνητο ουσιαστικά μέχρι σήμερα. Περιλαμβάνει εκτεταμένα κείμενα και πλούσιο εικονιστικό υλικό (720 φωτογραφίες, πίνακες ζωγραφικής, πρωτότυπους χάρτες, καρτ ποστάλ, διαφημίσεις κ.ά.). Για την επιτυχή διεκπεραίωσή της απαιτήθηκε η προσφορά υλικού από 45 αρχεία, τους ιδιοκτήτες και διαχειριστές των οποίων οι συγγραφείς δεν παραλείπουν να ευχαριστήσουν θερμά. Η δύσκολη αλλά αισθητικά άψογη σελιδοποίηση έγινε από την Ελένη Αλεβυζάκη και η εκτύπωση και βιβλιοδεσία του από την «Γραφοτεχνική Κρήτης». Η παρουσίασή της θα πραγματοποιηθεί την προσεχή άνοιξη, μετά την άρση των υγειονομικών μέτρων, οπότε και θα ξεκινήσει η κυκλοφορία της. Τον Μάιο αλλά και στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, τον Σεπτέμβριο, θα πραγματοποιηθούν σχετικές ξεναγήσεις από τους συντελεστές της όχι μόνο στην πόλη του Ρεθύμνου αλλά και στην ύπαιθρο, σε δρόμους μινωικούς, σε βυζαντινές και βενετσιάνικες «βασιλικές στράτες» και σε οθωμανικά και νεότερα διασωζόμενα καλντερίμια. Η κυκλοφορία του βιβλίου παρέχει έναυσμα οδοιπορίας στους δρόμους αυτούς, γνωριμίας και προστασίας τους.

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Η πρώτη δήλωση Πολάκη: “Σήμερα είναι μια μέρα χαράς για τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί το σχέδιο ρευστοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ από την ολιγαρχία απέτυχε”

Ο Παύλος Πολάκης, μετά την ολοκλήρωση των εσωκομματικών εκλογών του ΣΥΡΙΖΑ, όπου κατέλαβε τη δεύτερη…

40 seconds ago

ΟΟΣΑ: Ξεζουμίζει τα νοικοκυριά η έμμεση φορολόγηση – Πρωταθλητές στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης

Μπορεί ο πρωθυπουργός να υπόσχεται φοροελαφρύνσεις για τη μεσαία τάξη, εν τω μεταξύ όμως η…

9 mins ago

Οι Αποκορωνιώτες ενώνουν τον αγώνα τους με τους κατοίκους των Κεραμειών ενάντια στους πυλώνες

Στις 28 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με τους κατοίκους των Κεραμειών, με στόχο την ενημέρωση…

46 mins ago

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Νέος πρόεδρος ο Σωκράτης Φάμελλος

Ο Σωκράτης Φάμελλος είναι ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, καθώς κατάφερε να επικρατήσει από την…

52 mins ago

κ. Κουτσούμπα, όλος ο Τύπος χρειάζεται στήριξη, όχι μόνο κάποιοι λίγοι

Το "Μουσείο Τυπογραφίας Γιάννη & Ελένης Γαρεδάκη", στο Βιοτεχνικό Πάρκο Χανίων, επισκέφθηκε ο Γενικός Γραμματέας…

2 hours ago

Έρχεται νέος φόρος, τώρα για τα κρυπτονομίσματα

«Αγοράστε ό,τι μπορείτε». Με αυτή τη φράση οι κρυπτο-ευαγγελιστές παραινούν τους -κυρίως retail- επενδυτές να…

3 hours ago

This website uses cookies.