Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Ήρθαν οι Ολλανδοί: Μία ιδιαίτερη επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο Φουρφουρά | Φωτός

Κόμικ έμαθαν να φτιάχνουν οι μαθητές στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Φουρφουρά. Το μάθημα έκαναν ομάδα  Ολλανδών φοιτητών με τη χρήση ipad. Αυτό είναι το κείμενο που ανέβασαν στην ιστοσελίδα τους:

Χθες είχαμε μια ιδιαίτερη επίσκεψη στο σχολείο… Μια ομάδα Ολλανδών φοιτητών μαζί με τους δασκάλους τους είχαν προετοιμάσει διδασκαλία με ipad. Έτσι κάθε ομάδα 4-5 μαθητών θα έφτιαχνε ένα κόμικ μαζί με τους φοιτητές τραβώντας φωτογραφίες.

Αυτό που μας έκανε λοιπόν εντύπωση δεν είναι η διδασκαλία με τα ipad αυτή καθεαυτή (βέβαια αν ρωτήσεις τα παιδιά μπορεί να σου πουν άλλο!), αλλά το να παρατηρείς την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων που δεν μιλάνε την ίδια γλώσσα και πώς το είδος της επικοινωνίας αλλάζει ανάλογα με την ηλικία.

Είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον το γεγονός ότι τα μικρά παιδιά, ειδικά τα νηπιαγωγάκια δεν είχαν ανάγκη από καμία μετάφραση! Μιλούσαν στους φοιτητές πολύ φυσικά, διαισθάνονταν τι ήθελαν να πουν από την έκφραση του προσώπου και του σώματός τους, από ήχους «κοινούς» π.χ. φωνές ζώων, με τη βοήθεια της ζωγραφικής… Τελοσπάντων εφεύρισκαν τρόπους για να γίνει το επιθυμητό «πάρε-δώσε».

Τα μεγαλύτερα παιδιά χρησιμοποιούσαν επίσης τα χέρια τους και το πρόσωπό τους αλλά είχαν μεγαλύτερη ανάγκη από λεκτική επικοινωνία. Έτσι μας ζητούσαν συχνά να τους μεταφράσουμε, προσπαθούσαν να συννενοηθούν με ό,τι αγγλικά ήξεραν ή μας ρωτούσαν λέξεις στα αγγλικά και κάποια προσπαθούσαν να μάθουν από τους ίδιους ολλανδικές λέξεις. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργήθηκε μια συνθήκη που έδωσε ρεαλιστικό κίνητρο στους μαθητές για μάθηση ξένων γλωσσών ή μπορεί να πει κανείς πως και η ίδια η συνθήκη κατέληγε σε μάθηση ξένων γλωσσών!

Έτσι, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο όλοι κάτι πήραμε! Αφήνω λοιπόν έναν μικρό προβληματισμό για το πόσο χρήσιμη και εκπαιδευτική μπορεί να είναι καμιά φορά η επαφή των παιδιών με ανθρώπους πέρα από τους δασκάλους τους. Με ανθρώπους που μπορούν να τα βοηθήσουν να ενεργοποιήσουν και να αναπτύξουν δεξιότητες που είναι πέρα από την δυναμική των δασκάλων τους..!

fourfourasweb.wordpress.com

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Διαμαρτυρία κατοίκων και επαγγελματιών του Τοπανά για ελλιπή εορταστικό στολισμό και υποβάθμιση της περιοχής

Ανοιχτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Χανίων, τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού, το Δημοτικό Συμβούλιο…

5 hours ago

Περιφέρεια Κρήτης: Αναλαμβάνουν δράση κατά του αιφνιδίου νεανικού θανάτου

Την σύμβαση για την έναρξη της δράσης πρόληψης κατά του νεανικού αιφνίδιου θανάτου συνυπέγραψαν σήμερα ο Περιφερειάρχης…

6 hours ago

Συρία: Σκοτώθηκε ο ηγέτης του Ισλαμικού Κράτους Αμπού Γιουσίφ σε αμερικανική αεροπορική επιδρομή

Ο αμερικανικός στρατός ανακοίνωσε σήμερα ότι σκότωσε ένα ηγετικό στέλεχος του Ισλαμικού Κράτους σε επίθεση…

6 hours ago

Χρήση drone για διακίνηση ναρκωτικών στο Λασίθι – Σύλληψη ημεδαπού

Ένας ημεδαπός συνελήφθη χθες το μεσημέρι (19.12.2024) σε περιοχή του Δήμου Αγίου Νικολάου από αστυνομικούς…

6 hours ago

Κι όμως, η Ελλάδα απείχε στην ψηφοφορία του ΟΗΕ για ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα – Υπέρ τάχθηκαν 137 χώρες

Αποχή ήταν η στάση της Ελλάδας στο ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ για επίσπευση…

6 hours ago

Σάρωσε ο Γιώργος Μπέας: Πρώτος μεταξύ όλων των υποψήφιων διοικητών τόσο στο Νοσοκομείο Χανίων όσο και στο ΠΑΓΝΗ

Με κορυφαία βαθμολογία αναδείχθηκε ο νυν διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων, Γιώργος Μπέας, σύμφωνα με…

6 hours ago

This website uses cookies.