Με την ανακοίνωση από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Χανίων, ότι ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής για τον νέο ποδηλατόδρομο, στον άξονα των οδών Χατζημιχάλη Γιάνναρη – Σκαλίδη είναι πλέον ξεκάθαρο σε όλους ότι η σημερινή δημοτική αρχή σκοπεύει να τηρήσει την υπόσχεσή της και να προχωρήσει στη δημιουργιά ενός δικτύου ποδηλατόδρομων στην πόλη των Χανίων.
Βεβαίως, και εδώ θα υπάρξουν αντιδράσεις – οπως και στην οδό Κυδωνίας – γιατί οι αλλαγές πάντα ενοχλούν, ακόμη κι αυτές που δεν είναι ούτε ιδιαίτερα πρωτότυπες, ούτε πρωτοποριακές.
Βλέπετε, οι ποδηλατόδρομοι δεν είναι κάποια εμμονή του Δημάρχου Χανίων, είναι μία αναγκαιότητα. Σε όλη την Ευρώπη τα δίκτυα με ποδηλατόδρομους αυξάνονται.
Επεκτάθηκαν οι υποδομές για τα ποδήλατα σε όλη την Ευρώπη εν μέσω πανδημίας
Εν μέσω πανδημίας, σύμφωνα με τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας ΕΜΠ, 37 από τις 94 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις προχώρησαν στην ανακοίνωση ή υλοποίηση έκτακτων υποδομών για το ποδήλατο. Έχουν ανακοινωθεί 2.323,47 χλμ νέων υποδομών σε όλη την Ευρώπη και έχουν ήδη υλοποιηθεί σχεδόν τα μισά (1.115,44χλμ).
Αυτό που συμβαίνει στα Χανιά δεν αποτελεί τίποτ’ άλλο παρά συνέχεια αυτού που συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Οι ευρωπαϊκές πόλεις ριχνουν όλο και παραπάνω βαρύτητα στην αποσυμφόρηση των πόλεων από τα αυτοκίνητα.
Ήδη από το 2016 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε αποδεχτεί ότι “από οικονομικής και κοινωνικής άποψης, η ποδηλασία επηρεάζει τις μεταφορές, την κινητικότητα, την υγεία, το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή, όπως επίσης την οικονομία και τον τουρισμό”.
Στρατηγική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης η στήριξη της ποδηλασίας για τη μετακίνηση στις πόλεις
Όπως αναφέρεται σε κοινό άρθρο των Θ. Βλαστου, αναπληρωτή καθηγητή ΕΜΠ, Ν. Μπαρμπόπουλου, διδάκτωρ ΕΜΠ και Π. Μπαλτά, υποψήφιου διδάκτωρ ΕΜΠ:
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης η υπόθεση ποδήλατο προωθείται στο πλαίσιο των γενικότερων πολιτικών για τη βιώσιμη κινητικότητα.
Σε πάρα πολλά κείμενα, Πράσινα και Λευκά Βιβλία, Ανακοινώσεις κ.λπ. γίνεται ειδική αναφορά στο ποδήλατο.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επίσης χρηματοδοτήσει πολλά σχετικά ερευνητικά προγράμματα και έργα.
… αξίζει να σημειωθεί η πρόσφατη Διακήρυξη των Υπουργών Μεταφορών της Ένωσης σχετικά με την αναγκαιότητα χάραξης εθνικών πολιτικών για το ποδήλατο με στόχο τη βιώσιμη κινητικότητα
Σε αυτήν επισημαίνουν ότι:
‘οι πολιτικές για το ποδήλατο αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των πολιτικών βιώσιμης κινητικότητας και ειδικά αυτών που προωθούν τη δημόσια συγκοινωνία, περιορίζουν το αυτοκίνητο και συσχετίζουν τις πολεοδομικές με τις κυκλοφοριακές πολιτικές’ και εισηγούνται:
• τη χάραξη εθνικών πολιτικών με συγκεκριμένες δράσεις και στόχους που θα κινητοποιούν όλα τα επίπεδα της δημόσιας διοίκησης, τους συλλόγους ποδηλατών και τη βιομηχανία,
• τη σύνταξη προδιαγραφών και ψήφιση νομοθεσίας για την ανάπτυξη και εφαρμογή περιφερειακών και τοπικών πολιτικών για το ποδήλατο,
• την οικονομική ενίσχυση των περιφερειακών και των τοπικών αυτοδιοικήσεων για την προώθηση αυτών των πολιτικών,
• τη διαμόρφωση συνθηκών ασφάλειας για τους ποδηλάτες με την άσκηση παράλληλων περιοριστικών πολιτικών μείωσης ταχυτήτων και φόρτων των αυτοκινήτων,
• τη συλλογή στοιχείων και την έρευνα ως προς την κίνηση των ποδηλάτων και τη διάχυση των αποτελεσμάτων της στις τοπικές αυτοδιοικήσεις,
• την αξιολόγηση των εφαρμοζόμενων πολιτικών.
Σε αυτό το πλαίσιο και στα Χανιά όπως και σε άλλες περιοχές της χώρας και με τις συνθήκες που διαμόρφωσαν τα μέτρα για την πανδημία που ευνοούν τη μετακίνηση με το ποδήλατο, προχωρά η δημιουργία ποδηλατόδρομων.
Το ποδήλατο είναι μια στρατηγική επιλογή για τις πόλεις του μέλλοντος στην Ευρώπη. Τα Χανιά δε μπορούν να μείνουν πίσω.
Τα Χανιά δε μπορούν να μείνουν πίσω
Τώρα βεβαίως, τα Χανιά δεν είναι Στοκχόλμη και υπάρχουν ελλείψεις και παραλείψεις.
Πράγματι, δεν υπάρχουν δημόσια πάρκινγκ που να καλύψουν τις (παράνομες) θέσεις που χάνονται λόγω της κατασκευής του ποδηλατόδρομου.
Και δεν υπάρχουν μίνι λεωφορεια και άλλες παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να διευκολύνουν τις μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης και το κυκλοφοριακό.
Όμως, στην Ελλάδα ζούμε και γνωρίζουμε καλά ότι ουδέν μονιμότερου του προσωρινού, κι ότι αν περιμέναμε όλα να έχουν γίνει όπως πρέπει για να προχωρήσουμε, τότε τίποτα ποτέ δε θα γινόταν.
Ο σοφός λαός μας έχει μια παροιμία γι’ αυτό.
Λέει ότι:
“Όποιος δε θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει”.
Υπενθυμίζουμε ότι ο σχεδιασμός που υπάρχει δεν περιορίζεται στην οδό Κυδωνίας και στον άξονα των οδών Χατζημιχάλη Γιάνναρη – Σκαλίδη όπου είδαμε να ξεκινούν και εκεί έργα αφού ποδηλατόδρομοι θα δημιουργηθούν και στις οδούς Αποκορώνου, Νεάρχου, Τζανακάκη δημιουργώντας μία μεγάλη διαδρομή που οι πολίτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν για να μετακινούνται με ασφάλεια με το ποδήλατο.
Με την ολοκλήρωση του δικτύου και με την προώθηση σειράς άλλων έργων όπως η δρομολόγηση μίνι μπας και η δημιουργια χώρων πάρκινγκ, η εικόνα της πόλης θα αλλάξει ριζικα προς το καλύτερο.
Αρκεί μέχρι τότε να μη φαγωθούμε μεταξυ μας…
Μια Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο
Σημειώνουμε ότι παρόμοιοι σχεδιασμοί υπάρχουν και σε πολλές άλλες περιοχες της χώρας με ανακοίνωση μέτρων για
Στις 12 τα μεσάνυχτα της Δευτέρας θα αναχωρήσει τελικά το πλοίο “Ελευθέριος Βενιζέλος” από το…
Τους τρόπους με τους οποίους η Ελλάδα «καρτελοποιήθηκε» και έχει μετατραπεί σε «Κολομβία της Ευρώπης»,…
Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…
Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…
Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…
Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…
This website uses cookies.