Το Σάββατο 18 Ιουνίου 2011, 20:00 στην αίθουσα του Κέντρου Αρχιτεκτονικής Μεσογείου (ΚΑΜ) τρεις ταινίες από και με την Pina Bausch (*1940, +2009), η οποία θεωρείται ως μία από τις σημαντικότερες χορογράφους της εποχής μας.
1. Αναζητώντας το χορό – Το διαφορετικό Θέατρο της Pina Bausch (1993, 29´)
Ντοκιμαντέρ της Patricia Corboud
Ένα πορτραίτο της Pina Bausch και του Χοροθεάτρου του Βούπερταλ. Με σχόλια της Pina Bausch, αποσπάσματα από τις χορογραφίες της και αναλύσεις του κριτικού χορού Jochen Schmidt.
Το ντοκιμαντέρ συνοψίζει τα 20 πρώτα χρόνια της πορείας της, φέρνοντας την ίδια μπροστά στην κάμερα και δείχνοντας αποσπάσματα από τα έργα: Arien, Kontakthof, Ιεροτελεστία της Άνοιξης, Κυανοπώγων, Το παράπονο της αυτοκράτειρας κ.ά.
(σε αγγλική γλώσσα)
2. Café Müller (1987, 50´)
Σκηνοθεσία: Pina Bausch
Κινηματογραφημένη παράσταση του Χοροθεάτρου του Wuppertal (Wuppertaler Tanztheater) σε ψηφιακά αποκαταστημένη κόπια.
Η παράσταση ανέβηκε για πρώτη φορά στο Wuppertaler Tanztheater το 1978.
Ίσως να είναι η πιο προσωπική δουλειά της Pina Bausch. Ίσως σε κανένα άλλο έργο της να μην έχει εκφράσει με τόση θλίψη το θέμα που αποτελεί τον πυρήνα των χορογραφιών της: Την αναζήτηση ασφάλειας κι αγάπης. Όμως, στην ασταμάτητη κι επίμονη αυτή αναζήτηση δεν κρύβεται μόνον η θλίψη, αλλά και η δύναμη και η θέληση του ανθρώπου να μην παραιτηθεί, να μην αφήσει την απελπισία να τον βγάλει από το δρόμο της αναζήτησης. Οι άριες που διαλέγει η Pina Bausch προσδίδουν στο έργο μελαγχολική και ονειροφαντασιακή ατμόσφαιρα, καθώς εκφράζουν τον πόνο του χωρισμού, το πένθος και την απόγνωση.
3. Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης (1978, 36’)
Σκηνοθεσία: Pina Bausch, Pit Weyrich
Μουσική: Igor Strawinsky
Με το Χοροθέατρο του Βούπερταλ (Tanztheater Wuppertal)
Η «Ιεροτελεστία της Άνοιξης» του Igor Strawinsky συγκαταλέγεται σ’ εκείνα τα μουσικά έργα που μεταφέρονται χορογραφικά πολύ συχνά στη σκηνή. Η χορογραφία της Pina Bausch θεωρείται ως η πιο ριζοσπαστική και πιο συγκινητική που έχει γίνει ποτέ. Και στην «Ιεροτελεστία της Άνοιξης» πραγματεύεται η Pina Bausch το βασικό της θέμα: Τη φαινομενικά ανυπέρβλητη αποξένωση μεταξύ των δυο φύλων. Ακολουθώντας το βαθύ πιστεύω της χορογράφου – ότι χορός σημαίνει να φτάνεις στα όρια, είτε από χαρά είτε από πόνο, έτσι να που να γεννιέται κάτι νέο – οι χορευτές ερμηνεύουν το έργο σαν να χόρευαν για την ίδια τους τη ζωή.
4. Κυρίες και κύριοι άνω των 65 (2002, 70’)
Σκηνοθεσία: Lilo Mangelsdorff
Χορογράφος: Pina Bausch
Η τέταρτη ταινία με ελληνικούς υπότιτλους αποτελεί ένα μοναδικό μάθημα χορού και ακτινοβολεί την εμπειρία των μη χορευτών ανθρώπων που η Pina Bausch ενέπλεξε στη δημιουργία μιας παράστασης ηλικιωμένων ανθρώπων γύρω στα 65 χρόνια τους.
Οι προβολές πραγματοποιούνται σε συνδιοργάνωση με το Goethe – Institut Athen και το Goethe – Zentrum Χανιά, το οποίο μάλιστα εξασφάλισε επιπλέον την παρουσίαση μιας σημαντικής εισαγωγής, καλώντας από την Αθήνα την τεχνοκριτικό Χριστιάνα Γαλανοπούλου, η οποία θα προλογίσει τις ταινίες.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η βραδιά του Εθνικού Τελικού στην ΕΡΤ, από τον οποίο θα αναδειχθεί το…
Αξιοσημείωτες μεταβολές στο πολιτικό σκηνικό αποτυπώνει η τελευταία δημοσκόπηση της MRB για λογαριασμό του OPEN. Πιο συγκεκριμένα, η Πλεύση Ελευθερίας…
Ηεν λόγω προνοιακή μονάδα της πόλης των Χανίων, μαραζώνει από τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, το…
Στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης βρίσκεται η υπόθεση του καθηγητή Μαιευτικής-Γυναικολογίας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου…
Έντονες αντιδράσεις προκαλεί η γνωμοδότηση του Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κ. Βασίλειου Φλωρίδη, σχετικά με…
Ο Ενιαίος Φοιτητικός Σύλλογος (ΕΦΣ) Πολυτεχνείου Κρήτης απαιτεί την πλήρη αθώωση του Γιώργου Σκαρλάτου, Αντιπροέδρου…
This website uses cookies.