Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Οι τσιριτσαντζουλες παρουσιάζουν στα Χανιά τη λαϊκή όπερα “Η νύχτα των παλιάτσων”

Ρέθυμνο : Κυριακή 2 & Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015 στις 21:00 ,στο Χαλικούτι (παραδοσιακό καφενείο-κολεκτίβα εργασίας) πεζόδρομος Φορτέτζα, Κατεχάκη 3

Χανιά : Πέμπτη 6 και Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015  στις 21:00 ,στην Κατάληψη Rosa Nera, λόφος Καστέλι,παλιό λιμάνι .

Λίγα λόγια για την παράσταση :

«Μια ιστορία θα σας πω, που γράφτηκε με αίμα. Που μες του χρόνου την καρδιά, συνέβηκε στα ξένα…»

Το κείμενο, γραμμένο μεταξύ 1999 και 2002, μιλάει για τον έρωτα, τον πόλεμο, τη φτώχεια και την επανάσταση. Θέματα διαχρονικά, αλλά σε κάθε περίπτωση δραματικά επανεπικαιροποιημένα από τις συνθήκες που βιώνουμε σήμερα. Το έργο είναι γραμμένο σε δεκαπεντασύλλαβο στίχο και δραματουργικά στέκεται στη γωνιά που το «κρητικό θέατρο», πιασμένο χέρι χέρι με τη «ζακυνθινή ομιλία», συναντάνε το «θέατρο του Μπρεχτ». Ονομάσαμε την παράσταση αυτή λαϊκή όπερα. Λαϊκή, γιατί απευθύνεται στο σύνολο της κοινωνίας και όχι σε κάποια φιλότεχνη ελίτ της. Όπερα, γιατί είναι γεμάτη μουσική.

«Η νύχτα των παλιάτσων» αποτελεί το κλείσιμο ενός κύκλου έρευνας, που αρχίσαμε με τις Τσιριτσάντσουλες το 1999, πάνω στη λαϊκή κωμωδία και το θέατρο δρόμου, όπως αυτά εξελίχθηκαν στο πέρασμα των αιώνων. Η συναρπαστική αυτή διαδρομή ξεκίνησε από το αρχαίο σατυρικό δράμα, πέρασε στη ρωμαϊκή κωμωδία, τους μπουφόνους του μεσαίωνα, την κωμωδία της αναγέννησης, την κομέντια ντελ άρτε, για να φτάσει ως τον Καραγκιόζη, την επιθεώρηση, το καμπαρέ, τους κλόουν και τους καλλιτέχνες δρόμου του αιώνα μας. Είχαμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε με σημαντικούς δασκάλους όπως η Κίττυ Αρσένη, ο Miroslaw Kocur, ο Carlo Formigoni και ο Άθως Δανέλλης και να μελετήσουμε τις τεχνικές τους. Έτσι, επιστρατεύοντας την εμπειρία αυτών των 12 χρόνων, επιστρέφουμε με αυτό το σκληρό και γλυκόπικρο έργο, μιλώντας για μια κοινωνία που ΠΡΕΠΕΙ να αλλάξει, καθώς και για τη φύση του παλιάτσου, όπως εμείς την αντιλαμβανόμαστε.

«Η νύχτα των παλιάτσων» είναι μια παραγωγή χωρίς χορηγούς και επιχορηγήσεις, που στηρίχτηκε εξ ολοκλήρου στην εργασία και το μόχθο των συντελεστών της.

Υπόθεση

Ο Έφηβος είναι ένας νεαρός σκλάβος στα ορυχεία μιας μυθικής χώρας, της Πριβίας. Μια μέρα το σκάει από τη σκλαβιά και διασχίζοντας τη χώρα, φτάνει στο λιμάνι της πρωτεύουσας προκειμένου να μπαρκάρει με τους πειρατές για τα ξένα. Εκεί γνωρίζει τη Στέλλα, μια μικρή πόρνη, και την ερωτεύεται. Όμως λίγο πριν μπαρκάρουν οι δυο ερωτευμένοι γίνεται πόλεμος και ο Έφηβος συλλαμβάνεται και στέλνεται στο μέτωπο ενώ η Στέλλα καταλήγει σκλάβα του υπουργού Πολέμου. Όταν φτάνουν τα νέα ότι ο Έφηβος σκοτώθηκε στη μάχη, η Στέλλα χάνει τα λογικά της και τρελαίνεται.Στην πραγματικότητα όμως ο νέος γλιτώνει και πάει στη μυθική «Χώρα των Παλιάτσων», μαθαίνει την τέχνη τους, και επιστρέφει στην Πριβία μετά από δώδεκα χρόνια για να πάρει την εκδίκησή του.

Συντελεστές

Παίζουν: Γιάννης Αδρίμης, Μάρκος Οικονομίδης, Ντίνα Καφτεράνη, Ελισσαίος Βλάχος, Ερμιόνη Δόβα, Ντίνα Μαυρίδου, Μαρίνος Μουζάκης

Κείμενο – σκηνοθεσία – μουσική: Μαρίνος Μουζάκης

Μάσκες: Διονύσης Ματαράγκας

Κοστούμια – σκηνικά αντικείμενα: Εύη Χατζησσάβα, Χριστίνα Χριστοδούλου, Ντίνα Μαυρίδου

Διδασκαλία πολυφωνικών τραγουδιών: Ειρήνη Τηνιακού

Το τσιφτετέλι και τις σούστες συνέθεσε ο Στέφανος Φίλος

Τον αμανέ αυτοσχεδιάζει η Ερμιόνη Δόβα

Οργάνωση παραγωγής: Ηρώ Κατσιφλώρου, Νίκος Γιούσεφ

Βοηθός σκηνοθέτη: Ντίνα Μαυρίδου

Γραφιστική επιμέλεια – φωτογραφίες: Δημήτρης Μητσόπουλος

Παραγωγή: Τσιριτσάντσουλες 2011

Πρώτη διανομή Κυριακή 18 Δεκεμβρίου (πρεμιέρα στο ΔΥΝΑΜΟ): Μανώλης Καρυωτάκης, Στέφανος Φίλος, Ντίνα Καφτεράνη, Χρήστος Συρμακέζης, Ερμιόνη Δόβα, Ντίνα Μαυρίδου, Μαρίνος Μουζάκης

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Metron Analysis: Άρχισαν τα «όργανα», έως 25% αθροιστικά η ακροδεξιά – «Bουτιά» στην αξιολόγηση κυβέρνησης-αντιπολίτευσης

Δυσαρέσκεια για την κυβέρνηση σε αντίθεση με την τάση βελτίωσης τον περασμένο μήνα, παρά τη…

3 hours ago

Ν. Κανέλλου: Το εργαστηριακό ψάρι δεν είναι απομίμηση ψαριού

Στην τηλεόραση της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή In Business, με τη Μαρία Σμιλίδου, μίλησε η καθηγήτρια Διατροφής…

5 hours ago

Απειλές Τραμπ κατά Πούτιν αν δεν σταματήσει ο “γελοίος πόλεμος” στην Ουκρανία

Απειλές κατά της Ρωσίας εξαπέλυσε ο Ντόναλντ Τραμπ κατά του Ρώσου ομόλογού του, Βλαντιμίρ Πούτιν, αν δεν σταματήσει άμεσα ο πόλεμος…

5 hours ago

Αποκαλυπτική έρευνα για την ακρίβεια: 63% ακριβότερο το καλάθι με βασικά τρόφιμα σε σύγκριση με το 2021 – Μειώθηκε η ιδιοκατοίκηση, αυξήθηκαν τα επιτόκια

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) για…

5 hours ago

Σωκράτης Φάμελλος: «Είναι παράλογο τα κέρδη των τραπεζών να είναι 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο»

«Την ανάγκη αξιοποίησης της συμμετοχής του Δημοσίου και αύξηση της παρέμβασης της πολιτείας και στους…

5 hours ago

Λήγει το 18μηνο της προφυλάκισης γιατρών στο κύκλωμα βρεφών: Σε εξέλιξη η έρευνα για τη ‘βιομηχανοποίηση’ των γεννήσεων

Στις 7-8 Φεβρουαρίου αναμένεται να συμπληρωθεί το 18μηνο της προφυλάκισης γιατρών που κατηγορούνται ότι εμπλέκονται…

5 hours ago

This website uses cookies.