ΤΟΠΙΚΑ

Ομόφωνα “ναι” στη μελέτη για το τρένο στην Κρήτη από το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου – Tι είπε ο Τ. Βάμβουκας

Ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο Ηρακλείου αποφάσισε να στηρίξει την πρωτοβουλία για σύνταξη μελέτης και διεκδίκησης του έργου υλοποίησης μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη.

Οι δημοτικές παρατάξεις είχαν ως πρόταγμα διαφορετικές πολιτικές και αντιρρήσεις η καθεμία αναφορικά με την τελική υλοποίηση του έργου και τους στόχους που θα εξυπηρετεί.

Ωστόσο όλοι ψήφισαν υπέρ ώστε να προχωρήσουν και να ενισχυθούν οι διεκδικήσεις της Παγκρήτιας Ανοιχτής Επιτροπής για την Εγκατάσταση Μέσων Σταθερής Τροχιάς στην Κρήτη καθώς πρόκειται για ένα μέσο γρήγορο, οικολογικό και ασφαλές.

Βάμβουκας: «Χρωστούμενο εδώ και δεκαετίες στο νησί μας»

«Έχει αρχίσει να ωριμάζει η πρόταση για τη δημιουργία τρένου στην Κρήτη. Πρόκειται για μία πρωτοτυπία διότι το τρένο είναι χρωστούμενο εδώ και δεκαετίες στο νησί μας» σημείωσε κατά την εισήγηση του ο πρώην δήμαρχος Χανίων και μέλος της Επιτροπής κ. Τάσος Βάμβουκας.

Επίσης τόνισε ότι όλα τα μεγάλα νησιά της Μεσογείου, εκτός της Κρήτης και της Κύπρου, διαθέτουν τρένο ενώ η Κορσική έχει μέσο σταθερής τροχιάς από τα τέλη του 19ου αιώνα και τόνισε ιδιαίτερα ότι «πρέπει να απαιτήσουμε ενωμένοι την έγκριση μελέτης διότι δικαιούμεθα μέσο σταθερής τροχιάς».

«Οι προοπτικές του αεροδρομίου είναι να μετακινήσει μέχρι 18 εκατ. επιβάτες ετησίως. Πώς θα μετακινούνται οι επιβάτες και τα καύσιμα από το λιμάνι του Ηρακλείου στο Καστέλι; Στην πρόταση εντάσσεται η συμπερίληψη όλων των μεγάλων πόλεων της Κρήτης» επισήμανε ο ίδιος και συνέχισε λέγοντας ότι «ο προγραμματισμός μας είναι να πάμε σε όλα τα δημοτικά συμβούλια των νομών της Κρήτης καθώς και του δήμου Μινώα Πεδιάδος για να προωθήσουμε το αίτημα μας και έπειτα να απευθυνθούμε στην ελληνική κυβέρνηση».

Μιχελάκης: «Ένας θάνατος από τρένο αντιστοιχεί σε 1.300 θανάτους από τροχαία

Στο μείζον και τραγικό ζήτημα των θανάτων στους οδικούς άξονες της Κρήτης αναφέρθηκε ο κ. Λευτέρης Μιχελάκης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, συνδέοντας με τον τρόπο αυτό τα δυστυχήματα με την επιτακτική ανάγκη υλοποίησης τρένου στην Κρήτη.

«1.300 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα αντιστοιχούν σε 1 θάνατο από τρένα. Η Κρήτη το 2022 έκλεισε με 56 νεκρούς. Άμεσα πρέπει να έχουν ενημέρωση οι πολιτικοί αρχηγοί και ο Πρωθυπουργός ώστε να υπάρξει πίεση για μελέτες. Δεν είναι μόνο η οικονομική μελέτη που έχει σημασία. Ο κοινωνικός παράγοντας έχει τεράστια σημασία. Έχουμε την υποστήριξη όλων των φορέων της Κρήτης για να προχωρήσουμε», δήλωσε ο ίδιος.

Αναστασάκης: «Ξεκάθαρα πολιτικό θέμα»

Λιτή και περιεκτική ήταν η εισήγηση του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, Γιάννη Αναστασάκη, ο οποίος αναφέρθηκε κατά την εισήγηση του στις «πολλές παλινδρομήσεις του υπουργείου».

Ταυτόχρονα τόνισε ότι πρόκειται για «ξεκάθαρα πολιτικό θέμα που αφού τεκμηριωθεί πολιτικά, πρέπει να τεκμηριωθεί και τεχνικά. Οι συνθήκες είναι ώριμες πλέον ώστε το έργο να επεκταθεί και σε άλλους δήμους».

"google ad"

Κουράκης: «Ποτέ δεν έχουμε μιλήσει ολοκληρωμένα για τις συγκοινωνίες της Κρήτης»

Την δική του διάσταση στο θέμα έθεσε με την παρέμβαση του ο Γιάννης Κουράκης λέγοντας πως «ποτέ δεν έχουμε μιλήσει ολοκληρωμένα για τις συγκοινωνίες/ μεταφορές της Κρήτης κι αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος. Οι κοινωνικές δυνάμεις ξεκινούν την προσπάθεια ώστε να γίνει μία διερευνητική για το πώς το τρένο θα ενώσει την ανατολή με τη δύση».

Λυγερός: «Πρέπει να είμαστε σοβαρά οργανωμένοι»

«Αρκετά σοβαρό θέμα» χαρακτήρισε κατά την παρέμβαση του, το ζήτημα της δημιουργίας τρένου στην Κρήτη, ο Ηλίας Λυγερός.

Συγκεκριμένα τόνισε ότι «πρέπει να περάσει με τεκμηριωμένο λόγο και διεκδίκηση. Να συνταχθεί ένα αρχικό σχέδιο για την διαδρομή, την οικονομοτεχνική μελέτη, τα οφέλη που θα έχει μία τέτοια λύση. Πρέπει να είμαστε σοβαρά οργανωμένοι αφού το έργο θα μπορούσε να ενταχθεί ακόμα και στο Ταμείο Ανάκαμψης».

Σισαμάκης: «Αισιόδοξος για την διασύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο»

«Ομόφωνα ο δήμος Ηρακλείου πρέπει να διεκδικήσει πόρους και απαιτούμενες μελέτες για να είμαστε έτοιμοι να διεκδικήσουμε ένα καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον τόπο μας» ανέφερε ο αντιδήμαρχος Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Γιώργος Σισαμάκης.

Τόνισε επίσης ότι «είναι σημαντικό να υπάρξει πίεση προς την ελληνική κυβέρνηση ώστε να προχωρήσουν τα θέματα των μέσων σταθερής τροχιάς.Είμαι αισιόδοξος για την πορεία της διασύνδεσης του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο».

Βρύσαλης: «Ανάγκη για φθηνό εισιτήριο»

Μία εναλλακτική εκδοχή του ζητήματος έθεσε επί τάπητος ο δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Βρύσαλης.

Ειδικότερα ανέφερε ότι «χρειάζεται να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο για τη συχνότητα των δρομολογίων, φθηνό εισιτήριο, να υπηρετεί το έργο ευρύτερους στόχους που θα σέβονται το περιβάλλον. Συμφωνούμε να γίνει μελέτη αλλά με κριτήριο τις κοινωνικές ανάγκες και όχι οικονομοτεχνικους όρους και προϋποθέσεις».

Κουκιαδάκης: «Φθηνή και γρήγορη πρόσβαση στο Καστέλι»

«Καλή ευκαιρία να διεκδικήσουμε από το Υπουργείο Υποδομών να αναθέσει τη μελέτη για τη δημιουργία τρένου στην Κρήτη. Αλλά να δούμε και πώς οι 250.000 κάτοικοι του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής θα έχουν φθηνή και γρήγορη πρόσβαση στο Καστέλι» επισήμανε ο Ευριπίδης Κουκιαδάκης.

Ινιωτάκης: «Εμείς υποτιμήσαμε τη συμβολή της Κρήτης στη χώρα»

«Ο Ελληνοαμερικάνος Γιάννης Νάθενας έθετε το θέμα στο Παγκρήτιο Φόρουμ Κρητών από τη δεκαετία του 1990 και έπειτα λέγοντας ότι δεν υπάρχει νόημα να μιλήσουμε για νέο ΒΟΑΚ, αν δεν μιλήσουμε για τρένο που να ενώνει τον δήμο Κισσάμου με την Σητεία» είπε ο Πέτρος Ινιωτάκης.

«Εμείς οι ίδιοι υποτιμήσαμε τη συμβολή της Κρήτης στον τόπο. Το ζητούμενο είναι να πάμε την Κρήτη ένα βήμα παραπέρα. Ο Τάσος Βάμβουκας έδειξε πώς η Κρήτη πρέπει να είναι ένα σώμα ώστε να ενωθούμε, να διεκδικήσουμε και να βάλουμε μπροστά τα μεγάλα ζητήματα».

Νίκος Αγγελάκης: «Καταπληκτική ιδέα»

«Καταπληκτική ιδέα που θα μπορούσε να ξεκινήσει συνδέοντας το Ηρακλειο με το Καστέλι και σταδιακά να επεκτείνεται και στην υπόλοιπη Κρήτη» επισήμανε ο Νίκος Αγγελάκης.

Κλείνοντας ο Τάσος Βάμβουκας ευχαρίστησε το Σώμα για τη στήριξη στο έργο της Επιτροπής λέγοντας πως «είστε ο πρώτος δήμος της Κρήτης που αποφασίζει υπέρ του τρένου και σας ευχαριστώ γι’ αυτό».

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Κρήτη: “Ξεσκονίζουν” το πελατολόγιο της εγκληματικής ομάδας με τις χιλιάδες σφαίρες

Το «πελατολόγιο» της εγκληματικής ομάδας που διακινούσε από τις αρχές του 2024 μεγάλο αριθμό όπλων,…

2 hours ago

Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα: Οι πολιτικές πιέσεις στα μέσα ενημέρωσης αυξάνονται σ’ όλο τον κόσμο

Οι πολιτικές πιέσεις στα μέσα ενημέρωσης αυξάνονται σ’ όλο τον κόσμο, την ώρα που η…

2 hours ago

Βάρκα με μετανάστες στους Καλούς Λιμένες – Μια έγκυος μεταξύ των 33 ανθρώπων

33 μετανάστες εντοπίστηκαν τα ξημερώματα στην περιοχή ανοιχτά των Καλών Λιμένων, στο Ηράκλειο, σε συνέχεια…

2 hours ago

Δικηγόροι Αιγυπτίων αλιεργατών: «Τεράστια πρόκληση η αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου για τα θύματα της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης»

Την απόφαση αποφυλάκισης του αρχηγού της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή, Νίκου Μιχαλολιάκου, καταδικάζουν με…

2 hours ago

IOBE: 4 στους 10 Έλληνες αντιμέτωποι με τη φτώχεια

Η τελευταία έκθεση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για την ελληνική οικονομία δείχνει…

2 hours ago

ΠΑΣΟΚ για αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου: «Η απόφαση γεννά εύλογους προβληματισμούς εντός της νομικής κοινότητας και της κοινωνίας»

«Η απόφαση ελήφθη παρά τη μη πλήρωση των ουσιαστικών προϋποθέσεων, καθώς ο καταδικασμένος σε πρώτο…

2 hours ago

This website uses cookies.