Συνεχίζεται η συλλογή υπογραφών και ηλεκτρονικά κατά της κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι, ενός μεγάλου έργου που η Πρωτοβουλία πολιτών για τη διάσωση, προβολή και αειφόρο ανάπτυξη της Πεδιάδος εκτιμά ότι θα είναι καταστροφικό για την περιοχή, καθώς θα μολύνει το έδαφος, το νερό και τα αγροτικά προϊόντα που η Πεδιάδα παράγει.
“Σε πολιτικό επίπεδο δεν έχουμε κανένα στο πλευρό μας. Οι δήμοι ακολούθησαν το πολιτικό σκέλος, όμως ουσιαστικά δεν έχουν ασχοληθεί με το πρόβλημα” είπε στο ΣΚΑΙ Κρήτης, ο αντιπρόεδρος της Πρωτοβουλίας, Μανώλης Ηγουμενάκης που μαζί με τους πολίτες της περιοχής παραμένουν “μια γροθιά” στη μάχη που δίνουν για την περιοχή τους.
“Ας αναλάβουν αυτοί που θα κάνουν το έργο, την πραγματική ευθύνη, που είναι η αναγκαία μετεγκατάσταση πολλών οικισμών αλλά και η διάθεση μόνωσης, κλιματιστικών και διπλών τζαμιών σε όσους κατοίκους παραμείνουν στην περιοχή” – τονίζει ο κ.Ηγουμενάκης.
Διαβάστε τι αναφέρει η Πρωτοβουλία Πολιτών σε επιστολή της:
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι, πάνω από μια δεκαετία, μαζί με πολλούς συμπολίτες μας και συλλογικότητες από το Ηράκλειο και την Κρήτη, αγωνιζόμαστε να ακυρώσουμε το καταστροφικό έργο, που σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν στον τόπο μας, στην ενδοχώρα της Κρήτης: το νέο τεράστιο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
Το παράλογο σχέδιο για την Κρήτη. Θέλουν να εγκαταστήσουν ένα τεράστιο αεροδρόμιο σε μια από τις ελάχιστες και εύφορες πεδιάδες στην ενδοχώρα της Κρήτης, να το “σφηνώσουν” ανάμεσα σε 26 ιστορικά και παραδοσιακά χωριά, σε ένα τόπο που κυριολεκτικά δεν χωρά: στο “ομφάλιον πεδίον” των Μινωϊτών και του Ομήρου, στην “Pediada” των Βενετσιάνων, στην πεδιάδα της “Επαρχίας Πεδιάδος”, στην αγροτική ενδοχώρα του νησιού, στην πεδιάδα του Καστελλίου!
Πάνε να καταστρέψουν ένα από τα σημαντικότερα, εδώ και 5.000 χρόνια, αγροδιατροφικά κέντρα της Κρήτης!
Έχει αποδειχτεί ότι είναι ένα σχέδιο κόντρα στη λογική, από την σύλληψη του, ένα σχεδιο εκτός τόπου και χρόνου.
Σύμφωνα με τις τεκμηριωμένες προβλέψεις ανεξάρτητων ειδικών επιστημόνων, το προτεινόμενο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, θα καταστρέψει, το φυσικό περιβάλλον, το τοπίο, την οικονομία, μιας από τις ελάχιστες και πιο εύφορες και παραγωγικές πεδιάδες, στην ενδοχώρα της Κρήτης.
Η απόφαση να σπαταλήσει κανείς τους φυσικούς πόρους, μια τεράστια έκταση γόνιμης και παραγωγικής γής και το νερό, σε ένα νησί στη μέση της Μεσογείου, σε μια περιοχή που βρίσκεται “στο κόκκινο” ως προς τον τον κίνδυνο της ερημοποίησης της, και χωρίς μάλιστα σοβαρή τεκμηρίωση, δεν μπορεί να έχει σχέση με τη λογική.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για την κατασκευή του χρειάζεται να ξεριζωθούν πάνω από 200.000 ελαιόδεντρα, από τα πιο παραγωγικά του νησιού, και να μετατραπεί σε λατομείο το μοναδικό τοπίο της ενδοχώρας του. Θα χρειαστεί να αποψιλωθεί η χλωρίδα και η πανίδα μιας τεράστιας περιοχής, 22.000 στρεμμάτων, να καθαιρεθούν βουνά και λόφοι όγκου τουλάχιστον 10,7 εκατομμυρίων κυβικών!
Κατα τη λειτουργία του αεροδρομίου στο κλειστό λεκανοπέδιο που σχεδιάζεται να εγκαταστεθεί, προβλέπεται ότι, θα υποβαθμιστεί η ποιότητα και να αχρηστευτούν, από την αέρια διασπορά της βαριάς ρύπανσης, γη υψηλής παραγωγικότητας, το νερό και τα εξαιρετικά αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα μιας τεράστιας, για τα μέτρα της Κρήτης, περιοχής της ενδοχώρας της, εμβαδού πάνω από 110.000 στρέμματα!
Οι κάτοικοι των γύρω οικισμών, που (σύμφωνα με την Μ.Π.Ε.) θα βρίσκονται σε αποστάσεις λίγων εκατοντάδων ή μερικών δεκάδων μέτρων (!) από το προτεινόμενο αεροδρόμιο, θα αναγκαστούν, λόγω των συνθηκών, αλλά και εξαιτίας της απώλειας των οικονομικών πόρων από την παραγωγή της γης τους, να μετακινηθούν και να μεταναστεύσουν.
Αλήθεια, σε πιο σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας μας μπορούν όλα αυτά να ενταχθούν;
Είναι η πιο σπάταλη λύση, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του σημερινού αεροδρομίου Ηρακλείου, αλλά, συνεχίζουν “στα τυφλά”, χωρίς να τεκμηριώνουν και να δικαιολογούν τις αποφάσεις τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν μελετήθηκε ούτε αποδείχτηκε ποτέ με κανένα τρόπο η σκοπιμότητα της κατασκευής του και η βιωσιμότητα του. Το νέο αεροδρόμιο δεν είναι δημόσιο έργο. Σχεδιάζεται να κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, ενώ ο σημερινός επισφαλής προϋπολογισμός της δημοπράτησης του, των 850 εκατομμυρίων ευρώ, υπολογίζουμε ότι θα διπλασιαστεί με τις απαραίτητες μελλοντικές επεκτάσεις του, αλλά και για την κατασκευή των, απαραίτητων για τη λειτουργία του, συνοδών έργων ( εγκαταστάσεις, δίκτυο δρόμων, αγωγός ανεφοδιασμού σε καύσιμα κλπ.).
Βέλτιστη λύση η αναβάθμιση και επέκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου. Μαζί με μας, οι περιβαλλοντικές και οικολογικές οργανώσεις και σύλλογοι της Κρήτης, του δικτύου ΟΙΚΟΚΡΗΤΗ της Ελλάδας (ΠΑΝΔΟΙΚΟ), πολιτιστικοί και επαγγελματικοί συλλόγοι, ειδικοί επιστήμονες και πολυάριθμοι συμπολίτες μας, εδώ και χρόνια, αμφισβητούν έντονα τη σκοπιμότητα της κατασκευής και την βιωσιμότητα του. Τεκμηριωμένα, υποστηρίζουν ότι θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα, από αυτά που υποτίθεται ότι θα αντιμετωπίσει, αντιδρούν στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι, και προτείνουν ως βέλτιστη λύση, την αναβάθμιση και επέκταση του σημερινού αεροδρομίου Ηρακλείου και τη συνδυαστική λειτουργία των τριών αεροδρομίων του (Χανιά, Ηράκλειο, Σητεία).
Με την πρόταση της αναβάθμισης και επέκτασης του σημερινού αεροδρομίου Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης”, συμφωνούν, εκτός από τοπικούς, ακόμα και οι κορυφαίοι εκπρόσωποι των επιχειρηματιών του τουρισμού και των αερομεταφορών, Παρά του ότι, υποτίθεται ότι θα ωφεληθούν περισσότερο από όλους από την κατσκευή του νέου αεροδρομίου, υποστηρίζουν ότι, λόγω αύξησης του μεταφορικού κόστους, θα γυρίσει μπούμεργκ στις αερομεταφορές και τον τουρισμό του νησιού.
Για το έργο αυτό μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι έτοιμες, προωθημένες και εγκεκριμμένες μελέτες που υπάρχουν, και τώρα πλέον, μπορεί να αξιοποιηθεί η όμορη έκταση 800 στρεμμάτων, της αεροπορικής μονάδας που διατίθεται ύστερα την πρόσφατη μετεγκατάσταση της.
Με πολύ μικρότερη οικονομική δαπάνη, χωρίς περιβαλλοντικό κόστος και κοινωνικές συνέπειες, απαλλάσεται η Νέα Αλικαρνασσός και το Ηράκλειο από τα σημερινά προβλήματα που προκαλούνται από τη λειτουργία του.
Ταυτόχρονα δημιουργείται ένα αεροδρόμιο με πολλαπλάσια και πολλαπλά οφέλη και δυνατότητες και με το σημαντικό πλεονέκτημα της αξιοποίησης, εξαιτίας της θέσης του, του δικτύου μεταφορών του νησιού (αεροδρόμια, λιμάνια και οδικό δίκτυο), που μπορεί να ανταποκριθεί, και με το παραπάνω, στις ανάγκες αερομεταφορών του Ηρακλείου και της Ανατολικής Κρήτης για πολλές δεκαετίες.
Προσθέστε τη φωνή σας, στο ψήφισμα των πολιτών. Ήδη υπογράφεται σε σχετικά έντυπα και αναρτήθηκε πρόσφατα στο διαδίκτυο.
Απευθύνεται στην ελληνική κυβέρνηση, την Περιφέρεια Κρήτης και τον Δήμο Μινώα Πεδιάδας, με το αίτημα να σταματήσουν οι διαδικασίες για την εγκατάσταση του τεράστιου αεροδρομίου στο Καστέλλι, στην αγροτική ενδοχώρα της Κρήτης, και το κάλεσμα να στηρίξουν έργα και δράσεις στην κατεύθυνση της βιώσιμης οικονομίας και ανάπτυξης για το νησί της Κρήτης, με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον, βασισμένη στα ποιοτικά πλεονεκτήματα του τόπου μας.
Αυτή είναι η πιο κρίσιμη στιγμή: Η Ελληνική Κυβέρνηση ετοιμάζεται να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης, με τον μοναδικό εργολάβο που συμμετείχε στον πρόσφατο διαγωνισμό.
Αυτή ίσως είναι η τελευταία μας ευκαιρία. Μπορούμε όλοι μαζί να σώσουμε τον τόπο μας για τις μελλοντικές γενιές!
Παρακαλούμε ενημερωθείτε και συνυπογράψετε και διαδώστε το ψήφισμα των πολιτών Πεδιάδας- Μονοφατσίου της Κρήτης, που αναρτήθηκε πρόσφατα στο Avaaz:
-μέσω της ιστοσελίδας της Πρωτοβουλίας πολιτών, για τη διάσωση, προβολή και αειφόρα ανάπτυξη της Πεδιάδας:
http://aerodromiostokastelli.blogspot.gr/
-είτε απευθείας στη διεύθυνση:
https://secure.avaaz.org/el/petition/Elliniki_Kyvernisi_Perifereia_Kritis_Dimo_Minoa_Pediadas_Na_stamatisoyn_oi_diadikasies_gia_neo_aerodromio_sto_Kastelli
Με την αλληλεγγύη σας, μπορούμε να τα καταφέρουμε.
Ζητούμε τη βοήθεια σας στον αγώνα μας και θα χαρούμε ιδιαιτέρως να σας ενημερώσουμε σχετικά.
Πρωτοβουλία πολιτών για τη διάσωση, προβολή και αειφόρα ανάπτυξη της Πεδιάδος