Με κείμενο που έστειλε και στην εφημερίδα μας ο κ. Μιχάλης Παπαβασιλείου, Αντιπρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων ν. Χανίων τάσσεται υπέρ της κατασκευής γηπέδου γκολφ στα Χανιά.
Στο κείμενό του αναφέρει τα εξής:
Η αναβάθμιση του τουριστικου προϊόντος υπαγορεύει την δημιουργία μεγάλων έργων. Εργων τα οποία είναι αδιανόητο να υλοποιηθούν χωρίς την σύμπνοια τοπικών δημόσιων φορέων και ιδιωτικου τομέα. Σε χθεσινη συνεντευξη του ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ αναφέρει οτι πρεπει να σταματήσουμε να μετράμε αφίξεις και στοχος μας να ειναι ο ποιοτικός τουρισμός. Στα πλαίσα αυτά ενα γήπεδο του γκολφ ειναι συντελεστικός παράγοντας τουριστικής αναβάθμισης. Σχεδόν όλες οι ανταγωνιστικές προς τον Νομό Χανίων τουριστικές περιοχές διαθέτουν ενα τέτιο εργο. Κέρκυρα, Χαλκιδική, Ροδος, Ηρακλειο, και τέλος γκολφ Πορτο Ελούντα.
Αναρωτιέμαι τι περισσότερο εχουν αυτές οι περιοχές απο τον εκπληκτικής ομορφιάς Νομό Χανίων. Ενα Νομό που διαθέτει νέο σύγχρονο Διεθνές αεροδρόμιο, το πρώτο φυσικό λιμάνι στη χώρα, τις δύο από τις καλίτερες παραλίες στον κόσμο: Ελαφονήσι και Μπάλο, το διεθνούς φήμης (Ευρωπαϊκό Μονοπάτι Ε4) φαράγγι στης Σαμαριάς, το μεγαλύτερο Ενετικο λιμανι της Μεσογείου με το κυβερνείο της Κρητικής Πολιτείας, Αρχαιολογικό μουσείο και τόσα άλλα. Ας πάρουμε όμως μια γεύση απο τα γκολφ της χωρας μας. Το γκολφ της Κέρκυρας (18 οπών) άνοιξε το 1973 όπως και αυτο της Χαλκιδικής (18 οπών) στο Πόρτο Καρρας. Ιδρυτής και οραματιστής του ηταν ο οξυδερκής επιχειρηματίας Γιαννης Καρρας ο οποίος άρχισε την επένδυση το 1969. Ειναι αδιαμφισβήτητο οτι την αίγλη της η Χαλκιδική την οφείλει σε ενα μεγάλο μέρος στο συγκρότημα και κυρίως στο γκολφ και την εκπληκτικη μαρίνα του. Το γήπεδο της Ροδου (18 οπων) ανοιξε το 1993 και της Ελούντας (9 οπών) το 1996.
Γύρω απο αυτές τις επενδύσεις δημιουργούνται αλλε μικρότερες συνεπικουρώντας αυτά τα μεγάλα εργα, όπως ξενοδοχειακές μονάδες, γκουρμέ εστιατορια, clubs, εμπορικά καταστήματα κλπ. Είναι μιας ήπιας μορφής επένδυση που απαραιτήτως σέβεται το περιβάλλον, γινεται αναπόσπαστο μέρος του και η ιδια η επενδυση συνεχώς δραστιριοποιείται για την φυσική του διατήρηση.
Μια τέτοια επένδυση θα δώσει πολλά points στο brand του Νομού Χανίων στο διεθνες τουριστικό στερέωμα. Ειναι καιρός πια να σταματήσουμε τις κοντόφθαλμες μελλοντικές σκέψεις για τον τουρισμό και να θέσουμε τα θεμέλια όσο πιο βαθιά μπορούμε για την βιώσιμη διαχείρηση του τουριστικου προϊόντος “ΕΣΑΕΙ”.
Πρέπει να σημειωθει ότι αυτού του ειδους οι τουρίστες ( οπως και οι σκαφατοι) ειναι υψηλών βαλαντίων ανέρχονται περίπου στα 70 εκ. παγκοσμίως και ταξιδευουν όλο τον χρόνο που σημαίνει άμβλυνση της εποχικότητας. Στατιστικά έχει αποδειχθεί ότι όπου δημιουργήθηκαν γήπεδα γκολφ έχουμε την προσέλκυση ακριβού τουριστικού προϊοντος εν αντιθέσει με τον μαζικό φθηνο τουρισμό που δημιουργεί προβλήματα και οι επιχειρηματίες των τουριστικών περιοχών ανασυντάσσονται αποκλείοντας τουριστικους πρακτορες και θέτουν νέους κανόνες διαχείρησης του τουριστικου προϊόντος τους ετσι ωστε να προστατέψουν τις περιοχές τους.
Θα πρέπει φυσικά μια τέτοια επένδυση να είναι σχεδιασμένη σε διεθνή πρότυπα έτσι ώστε να πληροι τις προδιαγραφές και απαιτήσεις των golfers οι οποίοι αν και έχουν πολλαπλές και δύσκολες καμμια φορά απαιτήσεις δεν φείδονται των χρημάτων για το χόμπυ τους. Ενα τέτοιο project δεν είναι απαραίτητο εξαρχής να απλωθεί στα εκταρια των μεγάλων γηπέδων, ούτε να συναγωνισθεί απαραίτητα τα 15 εκ. του γκολφ Ηρακλείου. Ενα σοβαρό σχήμα πολυμετοχικότητας απο ντόποιους και ξένους επιχειρηματίες που μπορεί τον συντονισμό να αναλαβει η νεα διοίκηση του καθύλην αρμόδιου φορέα, που είναι το Επιμελητήριο Χανίων σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς του Δημοσίου, μπορούν να υλοποιησουν ενα τέτοιο εργο.