Στις 4 Απριλίου του 2013 ψηφίστηκε επί της αρχής και επί των άρθρων στην ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο «Διαμόρφωση Φιλικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις». Στο νομοσχέδιο προστέθηκε με την μορφή τροπολογίας το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και σύστασης της Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων (ΑΕΔΙΠΑ). Η εν λόγω τροπολογία αποτελεί ψηφίδα στο παζλ της προωθούμενης ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μεταξύ των οποίων και του αεροδρομίου Χανίων. Η νομοθετική αυτή παρέμβαση, που έγινε, κατά τον κ. Χατζηδάκη, στο όνομα της ανάδειξης των τοπικών αεροδρομίων σε τοπικούς «πόλους ανάπτυξης», παραμελεί παντελώς τόσο τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών για ασφαλείς και φτηνές μεταφορές όσο και τον οικονομικό ρόλο που διαδραματίζουν τα αεροδρόμια μέσα από την συμβολή τους στη μεταφορά εμπορευμάτων και στον τουρισμό.
Με την παρέμβαση του, κατά τη διάρκεια της κατ’ άρθρο ψήφισης του νομοσχεδίου, ο βουλευτής Χανιών κ. Γ. Σταθάκης επέκρινε τους χειρισμούς της κυβέρνησης γύρω από το ζήτημα, εστιάζοντας την κριτική του σε τέσσερα ζητήματα. Πρώτων, στο γεγονός ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, σε αντίθεση με όσα υποστήριξε η κυβέρνηση, δεν αποτελεί πάγια πρακτική στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες. Αντιθέτως, εφαρμόζεται μόνο σε χώρες που, όπως και η Ελλάδα, έχουν μνημόνια εξαιτίας της ιδεολογικής εμμονής των πολιτικών δυνάμεων που τα εφαρμόζουν με αποτέλεσμα να προκρίνεται ως προτεραιότητα η δημοσιονομική εξυγίανση μέσα από την άκρατη ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας.
Δεύτερον, οι ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων δεν γίνονται με τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών και ούτε λειτουργούν προς το συμφέρον της τουριστικής οικονομίας των εν λόγω περιοχών. Τα περιφερειακά αεροδρόμια κατά κανένα τρόπο δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό και αντίθετα προσφέρουν φθηνότερες υπηρεσίες από ιδιωτικά αεροδρόμια όπως το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Για την περίπτωση του αεροδρομίου Χανιών ο κ. Σταθάκης αναφέρθηκε στην επικείμενη επέκταση του υποδεικνύοντας το ότι η προγραμματισμένη χρηματοδότηση της θα ευνοήσει τελικά τον ιδιώτη επενδυτή ο οποίος θα αναλάβει τη διαχείριση του. Επιπλέον, η πρόσφατη μεταφορά του κέντρου δραστηριοτήτων της RYAN AIR στα Χανιά αποδεικνύει ότι η δημόσια διαχείριση των αεροδρομίων κατά κανένα τρόπο δεν εμποδίζει την λειτουργάς τους ως τοπικούς πόλους ανάπτυξης.
Τέλος, ο βουλευτής Χανιών αναφέρθηκε και στη μέθοδο με την οποία η κυβέρνηση επέλεξε να προωθήσει την διάλυση της Υ.Π.Α. μέσα από τροπολογία σε νομοσχέδιο με τελείως διαφορετικό πνεύμα και περιεχόμενο. Το γεγονός αυτό εκ των πραγμάτων περιορίζει το περιθώρια κοινοβουλευτικής συζήτησης επί του θέματος και την ικανότητα των εμπλεκόμενων φορέων να καταθέσουν τις διαφωνίες τους. Η διαδικασία αυτή δεν συμβάλει στην μέγιστη διαφάνεια γύρω από το ζήτημα και αποτελεί ολίσθημα από τις βέλτιστο τρόπο με τον οποίο οφείλουν να διεξάγονται οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες.
Πούτιν απέκλεισε το ενδεχόμενο να παραταθεί η σύμβαση για την μεταφορά ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας έως το τέλος…
Του Γιώργου Ρήγα Αν κοιτάξει κανείς ψυχρά την κατάσταση μετά το πέρας 14 μηνών από…
Από 100.000 ευρώ μοίρασε σε 12 τυχερούς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), στο πλαίσιο της…
Της Νατάσας Στασινού Τα επόμενα 25 χρόνια το χρήμα θα αλλάξει χέρια. Περίπου 100 τρισεκατομμύρια δολάρια μεταβιβάζονται…
Καταδικάζει ο ΟΗΕ την κλιμάκωση της έντασης ανάμεσα στους Χούθι και το Ισραήλ, χαρακτηρίζοντας «εξαιρετικά…
Επιστροφή στο 1993 θύμισε η απόφαση της κυβέρνησης να εφαρμόσει τεκμήρια για τον προσδιορισμό των…
This website uses cookies.