Ο Εμμανουήλ Κελαϊδής σχετικά με τη βελτίωση του Αερολιμένα Χανίων

  1. Με καθυστέρηση δέκα (10) ετών, άρχισαν να προχωρούν δειλά – δειλά οι διαδικασίες για την τυχόν αναβάθμιση του Κρατικού Αερολιμένα Χανίων (ΚΑΧ).
  2. Και τα μεν έτη 2002-2006, ήταν έτη συνεργασίας και διαμόρφωση των οριστικών απαιτήσεων και συνεννοήσεων μεταξύ ΥΠΑ και ΓΕΑ, και την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, που τελικά ήταν αυτό του ΕΣΠΑ 2007-2013 (2015 τώρα), αλλά από το 2006 και μετά η  καθυστέρηση ήταν και είναι απαράδεκτη.
  3. Παρά ταύτα , ενώ όλα ήταν έτοιμα και το έργο θα δημοπρατείτο τέλος 2009, αρχές 2010, τώρα βλέπουμε ότι ούτε αυτό είναι έτοιμο να γίνει αλλά εκδόθηκε μια απόφαση ανάθεσης «Σύνταξη μελέτης, κόστους – οφέλους και αίτηση χρηματοδότησης του Μεγάλου Έργου ΕΣΠΑ στο Α/Δ Χανίων» που έχει προθεσμία πέντε (5) μηνών, να παραδοθεί η μελέτη. Δηλαδή το 2012 θα την έχουμε και εάν κριθεί ότι ικανοποιεί τη βασική συνθήκη «κόστους-οφέλους» θα προχωρήσει στα αρμόδια όργανα (Εθνικά και Ε.Ε.) για έγκριση χρηματοδότησης, δημοπράτησης, υλοποίησης, παραλαβής και χρήσης.
  4. Τα παραπάνω σημαίνουν ότι ενώ το αεροδρόμιο αντιμετωπίζει, εδώ και δέκα (10) χρόνια, σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, αλλά κυρίως ασφάλειας των πτήσεων, λόγω της παλαιότητος του Πύργου Ελέγχου των Πτήσεων (ΠΕΠ) και της έλλειψης σύγχρονων ραδιοβοηθημάτων εμείς είμαστε ακόμα σε διαδικασίες για να δούμε εάν συμφέρει και τότε θα αποφασίσουμε/συναποφασίσουμε (Ε.Ε.) εάν γίνει και τι από όλα του προγράμματος (Επέκταση του αεροσταθμού συνολικής επιφανείας 17.000 τερτ. μέτρων σε τρία επίπεδα, κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου Πτήσεων 1.500 τετρ. μέτρα, αναδιαρρύθμιση και αναβάθμιση των χώρων του υφιστάμενου σταθμού, κατασκευή αμαξοστασίου, κατασκευή υποστέγου απορριμμάτων και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου)
  5. Από το 2004 είχα προτείνει (Α.Π. 1/27-04-2004 του Γραφείου μου) να αναζητηθεί χρηματοδότηση από το ΝΑΤΟ για το Πύργο Ελέγχου, δεδομένου ότι και ο υφιστάμενος είναι υποδομή ΝΑΤΟ, έργο που τώρα θα ήταν προ πολλού σε λειτουργία, με σύγχρονη σχεδίαση, νέα ποιο κατάλληλη, ίσως, θέση, εξοπλισμό και επιχειρησιακή χρήση.
  6. Αντιλαμβάνομαι τις παλλινοδείες τόσο της προηγούμενης, όσο και της τωρινής Κυβέρνησης διότι ούτε αυτοί ήξεραν και ούτε οι τωρινοί ξέρουν, με τα χάλια που έχουμε στην οικονομία, πως θα λειτουργήσουν αύριο οι Αερολιμένες. Άλλο όμως αυτό το υπαρκτό θέμα και άλλο η ασφάλεια των πτήσεων, ολιγωρία διαχρονικά απαράδεκτη των ηγεσιών τόσο της Π.Α. όσο και της ΥΠΑ.
  7. Μετά τα παραπάνω και δεδομένου ότι τα θέματα «Ασφάλειας των Πτήσεων» δεν υπόκεινται στη βάσανο «κόστους-οφέλους» παρά μόνο «προλαβαίνω ή μη το αεροπορικό ατύχημα» δηλαδή σώζω ή μη, ανθρώπινες ζωές, ας σοβαρευτούμε επί τέλους και ας αναλάβουν οι αρμόδιοι Κυβερνητικοί και Υπηρεσιακοί Παράγοντες (Υπουργοί Μεταφορών και Αμύνης και Προϊστάμενοι ΥΠΑ και ΠΑ) πρωτοβουλίες να προχωρήσει άμεσα ή το σύνολο του Έργου ή άλλως τουλάχιστον αυτό που αφορά το Πύργο Ελέγχου των Πτήσεων (ΠΕΠ) και τα ραδιοβοηθήματα του αεροδρομίου. Άλλωστε τα έσοδα που έχουμε από τη χρήση του αεροδρομίου από τις Εταιρείες υπεραρκούν για να γίνουν τα έργα. Ας λειτουργήσει η ανταποδοτικότητα.
  8. Κανείς δεν μπορεί να αγνοεί πλέον το πρόβλημα συνολικά, και οι ευθύνες των αρμοδίων είναι μεγάλες, που εύχομαι να μην χρειαστεί να επιμεριστούν.
  9. Ας γνωρίζει η τοπική κοινωνία των Χανίων ότι ο Αερολιμένας εισπράττει τα Τέλη Εκμεταλλεύσεως του Αεροδρομίου (Τ.Ε.Α.) που ετησίως είναι πάνω από 20.000.000 ευρώ και που έχουν προορισμό τη λειτουργία και την ανάπτυξη των ευκολιών του Κρατικού Αερολιμένα Χανίων, ποσά που υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του Αερολιμένα, και που μας ανήκουν ανταποδοτικά.

Εμμανουήλ Ν. Κελαϊδής
Πτέραρχος ε.α. – Πολ.  Μηχανικός
Πολιτευτής Χανίων

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Με αφορμή το ρεκόρ νεκρών από τροχαία στα Χανιά, οι ιστορικές καταβολές της έκφρασης “θυσία στον Μολώχ της ασφάλτου”

Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…

38 mins ago

Επίθεση Ανδρουλάκη προς την κυβέρνηση: Εξοντωτικές οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα Υγείας

Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…

1 hour ago

Τάιλερ ΜακΜπέθ: «Ο Στέφανος Κασσελάκης θα γίνει μια μέρα ο επόμενος πρωθυπουργός»

Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…

1 hour ago

Η Άννα Βίσση χόρεψε σούστα και πεντοζάλι με τον Όμιλο Βρακοφόρων Κρήτης!

Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…

1 hour ago

“Το Αυγό”: Μεγάλη έρευνα του Bloomberg για την παγκόσμια βιομηχανία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής με ειδική αναφορά στο σκάνδαλο στα Χανιά | Βίντεο

Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…

2 hours ago

Εικόνες ντροπής στη Serie B: Οπαδοί της Γιούβε Στάμπια χαιρέτησαν ναζιστικά στο γκολ του δισέγγονου του Μουσολίνι

Εικόνες ντροπής εκτιλύχθηκαν σε ματς της ιταλικής Serie B καθώς μερίδα οπαδών της Γιούβε Στάμπια, πανηγύρισαν με…

2 hours ago

This website uses cookies.