Categories: ΘΕΣΕΙΣ

Ο εμπαιγμός με τον ΒΟΑΚ συνεχίζεται

Επισκέφτηκε την Κρήτη ο Υπουργός Υποδομών κουβαλώντας μαζί του δύο μεγάλα «δώρα» για την Κρήτη:

  1. ότι ο ΒΟΑΚ θα γίνει
  2. ότι ο ΒΟΑΚ θα γίνει χωρίς διόδια

Πρόσθεσε δε ότι «κανονικά θα έπρεπε να μπουν διόδια και να πληρώνουν οι χρήστες αλλά στην Κρήτη υπάρχει ιδιαιτερότητα» δηλαδή μας κάνουν και χάρη.

Ανέφερε δε και ταχύτατα χρονοδιαγράμματα για μελέτες σκοπιμότητας μέχρι τον Μάιο και τέτοια ωραία.

Δεκαετίες τώρα γιατί δεν τι έκαναν και μάλιστα με τέτοιες ταχύτητες;

Και σκέφτεται ο Κρητικός ότι πέντε Κοινωτικά Πλαίσια Στήριξης (ΚΠΣ-ΕΣΠΑ κλπ) υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια όπου πακτωλός δισεκατομμύρια € εισέρευσαν για κατασκευή δημόσιων έργων (100% δημόσια συγχρηματοδότηση).

Τα κόμματα και οι πολιτικοί παράγοντες της Κρήτης διαχρονικά παρουσίασαν μνημειώδη ανικανότητα να προωθήσουν την ανακατασκευή του πλέον επικίνδυνου Εθνικού δρόμου της Ελλάδας.

Έχουν τεράστιες πολιτικές ευθύνες οι οποίες δεν πρέπει να ξεχνιούνται.

Τώρα τα ίδια περίπου πρόσωπα έρχονται να μας πουν ότι θα μας κάνουν και χάρη που θα εντάξουν τον ΒΟΑΚ χωρίς διόδια.

Θα τον φτιάξουν λέει με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕ π).

Με τι άραγε αντάλλαγμα θα δοθεί αν δοθεί αυτό το δάνειο;

Νομίζω ότι όλα αυτά είναι τερτίπια, χάντρες και καθρεφτάκια.

Έχω την άποψη ότι πολίτες και φορείς της Κρήτης θα πρέπει να αγωνισθούμε για άμεση ένταξη και χρηματοδότηση των αναγκαίων μελετών και έργων για τον ΒΟΑΚ στα νέα Κοινοτικά Χρηματοδοτικά Μέσα τα οποία θα ισχύουν από το 2015 και μετά για επτά χρόνια.

Δηλαδή η χρηματοδότηση των αναγκαίων μελετών και έργων για τον ΒΟΑΚ να προέρχεται από Δημόσια συγχρηματοδότηση 100% (Ευρωπαϊκή Κοινότητα και Δημόσιες Επενδύσεις της Ελλάδας).

Κάποιοι βεβαίως θα σπεύσουν να ρωτήσουν:

  1. είναι θεσμικά και νομικά εφικτό;
  2. υπάρχουν τα χρήματα (ποσοστό συμμετοχής) της Ελλάδας.

Οι απαντήσεις και στα δύο ερωτήματα φαίνεται ότι είναι θετικές προκύπτουν δε από δημόσιες δηλώσεις υψηλόβαθμων δημόσιων λειτουργών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και της Ελλάδας.

Για το πρώτο ερώτημα χρήσιμη είναι η δήλωση του Ευρωπαϊκού Επιτρόπου Γιοχάνες Χαν ο οποίος ερωτώμενος σχετικά από Έλληνα Ευρωβουλευτή έδωσε τις εξής απαντήσεις:

Το Στρατηγικό Πλαίσιο για την πολιτική των μεταφορών είναι Εθνική Πρόταση.

Τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, από Ευρωπαϊκή Κοινότητα και κράτος μέλος, αποφασίζονται αποκλειστικά από τις Εθνικές Αρχές, δηλαδή η Ελλάδα αποφασίζει ποια έργα θα κατασκευαστούν με Δημόσια συγχρηματοδότηση.

Γιατί λοιπόν η Ελλάδα δεν πρότεινε για συγχρηματοδότηση τον ΒΟΑΚ αλλά κάποιο άλλο δρόμο σε κάποιο άλλο μέρος της Ελλάδας.

Δεν έχει αδικηθεί η Κρήτη τόσα χρόνια;

Για το δεύτερο ερώτημα την απάντηση δίδει ο Ελεγκτής Δημόσιας Διοίκησης κ Ρακινζής ο οποίος δημόσια δηλώνει (και δεν διαψεύσθηκε) ότι σε υποθέσεις παραβάσεων δημόσιων λειτουργών η Βουλή (δηλαδή η συγκυβέρνηση) όλους τους απαλλάσσει από ευθύνες, του ζητούν να μην υποδεικνύει συγκεκριμένες φορολογικές δράσεις νομικών και φυσικών προσώπων ή εμπλεκόμενους δημόσιους λειτουργούς σε υποθέσεις διαφθοράς.

Ας μαζέψουν λοιπόν τα χρήματα από αυτούς που δεν πληρώνουν επί δεκαετίες και τότε βέβαια λεφτά υπάρχουν, άλλωστε το ποσοστό συμμετοχής της Ελλάδας σ’ αυτά τα έργα είναι ελάχιστο.

Κατά τη γνώμη μου όλοι στην Κρήτη θα πρέπει να αγωνισθούμε και να απαιτήσουμε άμεση ένταξη για χρηματοδότηση όλων των αναγκαίων μελετών και έργων που αφορούν το ΒΟΑΚ με συγχρηματοδότηση 100% από Ευρωπαϊκή Κοινότητα και Δημόσιες Επενδύσεις. Η Κρήτη και οι Κρητικοί το αξίζουν όχι ως χάρη αλλά ως υποχρέωση του κράτους απέναντι σε μια περιοχή της Ελλάδας η οποία προσφέρει στην χώρα πάρα πολλά σε όλα τα επίπεδα προσφοράς και κυρίως στον οικονομικό τομέα.

Κουκουράκης Κωστής

Πρώην Δήμαρχος Ιναχωρίου

Δημοτικός Σύμβουλος Κισσάμου

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

1 hour ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

1 hour ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

1 hour ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

2 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

2 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

2 hours ago

This website uses cookies.