ΕΛΛΑΔΑ

Ο επί 40 χρόνια σταθμάρχης του Βόλου μιλάει: «Ξέρουμε πού είναι ο ντελιβεράς, αλλά όχι τα τρένα»

«Θα επέτρεπαν σε κάποιον εργαζόμενο στον πύργο ελέγχου αεροδρομίου να εργάζεται ασταμάτητα χωρίς μια μέρα ξεκούρασης;». Χθες ο 61χρονος Γιώργος Αποστολέρης είχε θλίψη και θυμό. Σταθμάρχης επί 40 συναπτά χρόνια, από το ’82 έως τον Σεπτέμβριο του 2022 που βγήκε στη σύνταξη, θυμάται να εργάζεται τους τελευταίους επτά μήνες χωρίς ρεπό γιατί δεν υπήρχε αντικαταστάτης. «Κάθε μέρα του κάθε μήνα πήγαινα στον σταθμό στις 3 το πρωί και έφευγα στις 2.30 το μεσημέρι. Αντεξα γιατί αγαπούσα αυτή τη δουλειά, αλλά ποιος μπορεί να κάνει το ίδιο χωρίς να έχει μια μέρα να βλέπει τα παιδιά του;». Ανατριχιάζεις και μόνο στη σκέψη: Ποιο μπορεί να ήταν το κόστος τόσης κόπωσης;

Ο έμπειρος σιδηροδρομικός είχε μείνει και χθες εντελώς άυπνος. Συνάδελφοι του είχαν τηλεφωνήσει λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Τρίτης με τα τραγικά νέα από τη Λάρισα. Ηξεραν ότι θα ήθελε να ξέρει.

Το δυστύχημα συνέβη δίπλα στο «σπίτι» του, σε ράγες που γνώριζε απέξω κι ανακατωτά. Ο Αποστολέρης ήταν ο τελευταίος σταθμάρχης Βόλου. Με την αποχώρησή του ο ιστορικός σταθμός έμεινε χωρίς μόνιμο προσωπικό, για πρώτη φορά στα 138 χρόνια λειτουργίας του. Οι εναπομείναντες υπάλληλοι μεταφέρθηκαν στη Λάρισα για να καλυφθούν ανάγκες λόγω των έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

«Ο σταθμάρχης δεν είναι ένα απλό επάγγελμα. Δεν δίνει απλώς ένα σινιάλο και φεύγει», λέει στην «Κ». «Σχολάει μόνο όταν το τρένο φτάσει στον τερματικό σταθμό. Εχει τεράστια ευθύνη, γι’ αυτό είναι ο άρχων του σταθμού, κανείς δεν είναι από πάνω του. Ο σταθμάρχης, όμως, είναι κι αυτός άνθρωπος όπως εσείς», συμπληρώνει. «Οπως κι εσείς μπορεί να κάνετε ένα λάθος, έτσι κι αυτός. Αλλα λάθη μπορεί να έχουν την πολυτέλεια να αντιστραφούν και άλλα, δυστυχώς, όχι. Αν συνέβη αυτό στην προκειμένη περίπτωση, είναι κάτι τραγικό. Δεν θέλω να βάλω βάμμα ιωδίου πάνω στην πληγή, αλλά κανείς δεν θέλει να έχει 40 και πλέον νεκρούς στη συνείδησή του από μια λάθος επιλογή».

«Ηλεκτρική καρέκλα»

Οπως λέει, και στον ίδιο έχει συμβεί να αφαιρεθεί τη λάθος στιγμή, να σηκώσει το τηλέφωνο και να απασχοληθεί με ένα υπηρεσιακό πρόβλημα. «Ομως ήταν λάθη που αντιστράφηκαν. Το χθεσινό δεν αντιστράφηκε γιατί υπάρχει πίεση προς το σύστημα. Εμείς οι σιδηροδρομικοί γνωρίζουμε πώς έγινε, το θέμα, όμως, είναι ότι θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί εάν η πολιτεία είχε σταθεί κυρία απέναντι στον σιδηρόδρομο. Γιατί δεν φταίει μόνο ο ανθρώπινος παράγοντας. Δεν είναι δυνατόν μόνο από έναν υπάλληλο να κρίνεται η ασφαλής κυκλοφορία των τρένων. Κάθεσαι σε ηλεκτρική καρέκλα. Δεν ξέρεις αν όταν σχολάσεις θα πας σπίτι σου ή στον εισαγγελέα ή στη φυλακή».

Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν θα μπορούσε ένα τέτοιο δυστύχημα να συμβεί στην Ελβετία ή στη Γερμανία, ακριβώς γιατί έχουν εγκαταστήσει συστήματα τηλεδιοίκησης. «Και στο εξωτερικό βλέπεις δεκάδες τρένα να περνούν από κάθε σταθμό, στην Ελλάδα κυκλοφορούν μόλις 5 Intercity μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης όλο το 24ωρο».

Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν μετατέθηκε στον Βόλο, βρήκε στον σταθμό εποπτικό πίνακα της κυκλοφορίας των τρένων τον οποίο είχαν εγκαταστήσει οι Γερμανοί το ’41 (εκτίθεται στο Σιδηροδρομικό Μουσείο της πόλης). «Σήμερα δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Ξέρουμε πότε ο ντελιβεράς είναι στα 200 μέτρα από το σπίτι μας, αλλά όχι πού βρίσκονται τα τρένα».

Σύμφωνα με το Γιώργο Αποστολέρη, οι κυβερνήσεις θα πρέπει να βρεθούν δίπλα στο τρένο. «Τώρα είναι εναντίον. Δεν υποστήριξαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Και δεν μιλάω πολιτικά, μιλάω υπηρεσιακά. Δεν υπάρχει προσωπικό, δεν υπάρχει υποστήριξη. Μετρήστε πόσοι εργάτες γραμμής υπήρχαν το ’90 και πόσοι το ’20. Πόσοι μηχανοδηγοί, πόσοι σταθμάρχες. Δεν σημαίνει ότι επειδή ήρθε το κομπιούτερ θα αντικαταστήσουμε τις θέσεις εργασίας, γιατί… δεν ήρθε το κομπιούτερ!».

Ο κ. Αποστολέρης θρηνεί για τους εννέα συναδέλφους του που χάθηκαν στην τραγωδία των Τεμπών. «Για μένα ήταν συγγενείς, οικογένεια. Οι άνθρωποι που τους σηματοδοτείς και τους εύχεσαι χρόνια πολλά, τους ρωτάς τι κάνει το παιδί σου, τους λες καλή ξεκούραση. Το δέσιμο είναι ιδιαίτερο μεταξύ μας. Ούτε μπορώ να δεχθώ αβρόχοις ποσί τον θάνατο τόσων επιβατών. Η 1η Μαρτίου δεν σηματοδοτεί την άνοιξη, αλλά μια εθνική τραγωδία».

kathimerini.gr

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Γρίπη των πτηνών: «Ισχυρά στοιχεία» δείχνουν ότι ο ιός πέρασε για πρώτη φορά από τα θηλαστικά στον άνθρωπο

Οι επιστήμονες φοβούνται ότι η γρίπη των πτηνών πέρασε για πρώτη φορά από τα θηλαστικά στους ανθρώπους,…

1 hour ago

Με κατάνυξη ο Επιτάφιος Θρήνος στη Μονή Γουβερνέτου | Φωτός

Παρουσία πλήθους πιστών και με κατάνυξη πραγματοποιήθηκε ο Επιτάφιος Θρήνος στη Μονή Γουβενέτου. Το μεσημέρι…

4 hours ago

Μονή Αγκαράθου: Τα πρόβατα περνούν κάτω από τον Επιτάφιο για ευλογία! | Βίντεο

Κατάνυξη και ευλάβεια το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής στην περιφορά του Επιταφίου στην Ιερά Μονή Αγκαράθου. Επισκέπτες από…

4 hours ago

Δείτε τι λένε οι ειδικοί για την πρόωρη ανθοφορία των ελαιόδεντρων στην Κρήτη

Με ταχείς ρυθμούς εξελίσσεται η πρόωρη φετινή ανθοφορία των ελαιοδέντρων σε όλες τις ελαιοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας, αλλά και των άλλων Μεσογειακών…

4 hours ago

Εκατοντάδες Χανιώτες στον Επιτάφιο Θρήνο στη Μητρόπολη Χανίων | Φωτός

Με έκδηλη την συγκίνηση και παρουσία, πολιτικών και στρατιωτικών Αρχών και πλήθους ευσεβούς λαού τελέσθηκε…

4 hours ago

Πέθανε η ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου στα 76 της χρόνια – Οι ρόλοι που την έκαναν αξέχαστη

Την τελευταία της πνοή άφησε ανήμερα του Μεγάλου Σαββάτου η αγαπημένη ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου. Το θλιβερό…

4 hours ago

This website uses cookies.