ΕΛΛΑΔΑ

Ο κορωνοϊος άλλαξε τον τρόπο που καταναλώνουμε: Έξι στους 10 πλέον ψωνίζουν από e-shop

Όχι μόνο έχει αυξηθεί το ποσοστό των καταναλωτών που αξιοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και όσοι το χρησιμοποιούν, ξοδεύουν περισσότερα σε αυτά! Από την άλλη, στη μεγάλη μείωση της κατανάλωσης, όπως αποτυπώνεται και μέσα από τα μάτια των καταναλωτών, προβάλουν ως σημαντικό βοήθημα και διέξοδος και τα ηλεκτρονικά καταστήματα!

Πρόκειται για μερικά από τα ιδιαιτέρως ενδιαφέροντα αποτελέσματα και συμπεράσματα που προκύπτουν από την τακτική διερεύνηση των καταναλωτών της Περιφέρειας της Αθήνας, από την Pulse RC σε συνεργασία και για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητήριου Αθηνών.

Η έρευνα αποτυπώνει αξιόλογες διαφοροποιήσεις στην διάθεση, στις επιλογές και στις καταναλωτικές συνήθειες – όπως καταγράφονται μέσα από την οπτική των ίδιων των καταναλωτών – λόγω της πανδημίας και των οικονομικών συνεπειών της, στο τέλος του 2020 και στην αυγή του 2021!

Οι μισοί συνταξιούχοι στο… ίντερνετ

Σχεδόν όλοι οι Έλληνες (το 89%) χρησιμοποιούν πλέον τακτικά το Ίντερνετ (από «κάποιες φορές την εβδομάδα» έως «κάθε μέρα» – η συντριπτική πλειονότητα: 77%)!

Ενδιαφέρουσα είναι η διαπίστωση ότι οι μισοί συνταξιούχοι (και οι μισοί της ηλικιακής ομάδας «60 ετών και άνω») μπαίνουν στο Ίντερνετ κάθε μέρα (και πάνω από 7 στους 10, μπαίνουν τακτικά)!

Οι 6 στους 10 από αυτούς (58%), πλέον, αξιοποιούν και τα ηλεκτρονικά καταστήματα / e-shop, παραγγέλνοντας/αγοράζοντας προϊόντα και υπηρεσίες! Σε όλες τις ηλικιακές ομάδες (εκτός της «60 και άνω») και σε όλους τους εργαζόμενους, το αντίστοιχο ποσοστό είναι «πλειοψηφικό»!

Αποκαλυπτική είναι η χρονοσειρά του ερωτήματος αυτού (χρονική εξέλιξη: «πριν από την πανδημία», τον «Απρίλιο 2020» και τον «Δεκέμβριο 2020»), όπως προκύπτει από τις τακτικές έρευνες του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών: από 40% πριν από την πανδημία, στο 58% σήμερα, μιάμιση φορά επάνω: +18%!

Μόνο οι «άνετοι» ξοδεύουν περισσότερα

Όσον αφορά με το αν οι Έλληνες ξοδεύουν τώρα (την περίοδο της πανδημίας) και σε σύγκριση με πριν από την εμφάνιση του νέου κορωνοϊού, περισσότερο ή λιγότερο, προκύπτει ότι (και στις τρεις βασικές κατηγορίες που μετρήθηκαν: «αγορές-ψώνια», «αποταμίευση», «ασφάλειες») οι περισσότεροι μείωσαν τα χρήματα που ξοδεύουν!

Μόνο το 11% αύξησε τα χρήματα που ξοδεύει για «αγορές και ψώνια» – ενώ το 31% τα κράτησε σταθερά

Μόνο το 21% αύξησε την «αποταμίευσή» του – ενώ το 31% την διατήρησε στα ίδια επίπεδα

Μόλις το 6% αύξησε τα χρήματα που διαθέτει για «ασφάλειες και ασφαλιστικά προγράμματα» – ενώ το 34% τα κράτησε σταθερά

Πάντως, ακόμα και αυτά τα μικρά σχετικά ποσοστά αυξήσεων προέρχονται κυρίως από τους συμπολίτες μας που χαρακτηρίζουν την οικονομική τους κατάσταση ως «Άνετη» (και λιγότερο ως «Μέτρια»), ενώ μεταξύ αυτών που χαρακτηρίζουν την οικονομική τους κατάσταση ως «Δύσκολη» το συντριπτικό ποσοστό καταγράφει μειώσεις!

Ποια καταναλωτική συνήθεια σημείωσε αύξηση

Μια από τις λίγες «καταναλωτικές συνήθειες» που καταγράφει σημαντική αύξηση είναι οι παραγγελίες και αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα, επιβεβαιώνοντας το αποτέλεσμα του αρχικού γενικού ερωτήματος! Το 56% (όλων όσοι παραγγέλνουν / αγοράζουν από e-shop), δήλωσαν ότι αύξησαν («κάπως» ή «πολύ») τις ηλεκτρονικές παραγγελίες τους.

Γενικό Συμπέρασμα: Όχι μόνο έχει αυξηθεί το ποσοστό των καταναλωτών που αξιοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και όσοι το χρησιμοποιούν, ξοδεύουν περισσότερα σε αυτά!

Οι κατηγορίες που αύξησαν τις παραγγελίες

Από τις τέσσερις βασικές κατηγορίες που μετρήθηκαν στην έρευνα, τα προϊόντα που καταγράφουν την μεγαλύτερη αύξηση παραγγελιών μέσα από ηλεκτρονικά καταστήματα είναι οι «ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές» (όπου συναντάμε και ορισμένα από τα πιο άρτια και οργανωμένα e-shop στην χώρα μας αλλά και διεθνώς).

Σε χαμηλότερα ποσοστά αύξησης βρίσκουμε τα «ρούχα και παπούτσια» (απόρροια ίσως και της μεγαλύτερης δυσκολίας στην παραγγελία ρούχων από απόσταση), τα «τρόφιμα και ποτά» (τα αντίστοιχα φυσικά καταστήματα παραμένουν ανοιχτά) και το «έτοιμο φαγητό και καφέ» (που είχαν ήδη αξιόλογες ηλεκτρονικές παραγγελίες λόγω και των αντίστοιχων ειδικευμένων εφαρμογών).

Από τα πιο ενδιαφέροντα αποτελέσματα της έρευνας, καταγράφονται στους επαναλαμβανόμενους δείκτες ικανοποίησης και αξιολόγησης της «ποικιλίας – ποιότητας» και της «ποιότητας εξυπηρέτησης» από τα ηλεκτρονικά καταστήματα – e-shop, όπως αυτά διερευνώνται στις τακτικές έρευνες του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

Αν και το πλήθος το πελατών τους, όπως και οι παραγγελίες αυτών, αυξήθηκαν εντυπωσιακά την περίοδο της πανδημίας, η ικανοποίηση και η αξιολόγησή τους επιδεινώθηκαν σημαντικά!

Η «κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών από την ποικιλία και την ποιότητα των ειδών» διατηρεί θετικό ισοζύγιο αξιολόγησης (46% υψηλή ικανοποίηση έναντι 14% χαμηλής).

Η «ικανοποίηση από την ποιότητα εξυπηρέτησης» όμως (ίσως κυρίως λόγω των προβλημάτων μεταφοράς και παράδοσης) καταγράφει σχεδόν ισοπαλία υψηλής και χαμηλής αξιολόγησης (28% – 25%)!

Σημαντικό πλήγμα στην αγορά

Η αγορά, οι επαγγελματίες και οι επιχειρηματίες έχουν δεχτεί σημαντικότατο πλήγμα από την πανδημία και τις οικονομικές συνέπειές της. Στη μεγάλη μείωση της κατανάλωσης, όπως αποτυπώνεται και μέσα από τα μάτια των καταναλωτών – και παράλληλα με κάθε άλλη υποστηρικτική προσπάθεια – προβάλουν ως σημαντικό βοήθημα και διέξοδος και τα ηλεκτρονικά καταστήματα!

Οι προοπτικές είναι εντυπωσιακές, όχι μόνο στην τρέχουσα περίοδο της πανδημίας, αλλά εξίσου και μετά! Τα επιμελητήρια μπορούν να έχουν αξιόλογο ρόλο και λόγο σε αυτή την κατεύθυνση.

Πρέπει όμως να αντιμετωπιστούν και τα σοβαρά προβλήματα που ανέκυψαν κατά τη «βίαιη» ενηλικίωση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, μέσα σε – κατά γενική ομολογία – πρωτόγνωρα δύσκολες συνθήκες.

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

1.237 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας στην Κρήτη – Διπλασιασμός μέσα σε ένα χρόνο

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, ο «Σύνδεσμος…

10 hours ago

Ακόμη μία θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα: 2.000 θάνατοι από πολυανθεκτικά μικρόβια – Μεγάλος κίνδυνος νέας πανδημίας αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών

Αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών στην κοινότητα τότε είναι πολύ πιθανό να έρθει μια νέα φονική πανδημία, ενώ…

10 hours ago

Διπλωματικός συναγερμός στη «σκιά» του Oreshnik και φόβοι για νέα κλιμάκωση μετά τα σενάρια για αποστολή Γαλλικών και Αγγλικών στρατευμάτων στην Ουκρανία

Σε διπλωματικό συναγερμό βρίσκονται ΝΑΤΟ, ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Τουρκία, μετά την επικίνδυνη κλιμάκωση του…

10 hours ago

Γάζα: Στους 44.235 οι νεκροί από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς – «Κόλαση» η κατάσταση για τους άμαχους

Το ισραηλινό κράτος-δολοφόνος συνεχίζει τη γενοκτονική του πολιτική σε βάρος του παλαιστινιακού λαού που μέχρι…

10 hours ago

Υπόθεση Πελικό: Η εισαγγελία ζήτησε να επιβληθεί η μέγιστη ποινή στον σύζυγό της – 20 χρόνια κάθειρξη

Ποια ποινή θα πρέπει να επιβληθεί στον Ντομινίκ Πελικό, τον άνδρα ο οποίος επί περίπου 10…

10 hours ago

Η απίστευτη αιτία που οι Millennials και οι νέοι της Γενιάς Ζ αρρωσταίνουν τόσο συχνά

Είναι γεγονός: Οι νεαροί Millennials (άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1995) και η γενιά…

10 hours ago

This website uses cookies.