Η επιδημία του κορωνοϊού θα μπορούσε να στερήσει τις αεροπορικές εταιρίες επιβατικών πτήσεων από έσοδα έως 113 δισεκ. δολάρια φέτος, όπως προειδοποίησε σήμερα φορέας του κλάδου, ποσό που είναι υπερτριπλάσιο της πρόβλεψης που έκανε πριν από μόλις δύο εβδομάδες καθώς ο ιός συνεχίζει να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο.
Η προειδοποίηση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) ήρθε την ώρα που η βρετανική περιφερειακή αεροπορική εταιρία Flybe αποτέλεσε το πρώτο μεγάλο θύμα της μείωσης στη ζήτηση που προκάλεσε η κρίση. Παράλληλα, η Norwegian Air ανακάλεσε τις προβλέψεις της για τη φετινή κερδοφορία, ενώ η αμερικανική εταιρία χαμηλού κόστους Southwest προέβλεψε πλήγμα 200-300 εκατ. δολαρίων στα λειτουργικά έσοδα πρώτου τρίμηνου.
«Υπάρχουν πολλές αεροπορικές εταιρίες που έχουν σχετικά περιορισμένα περιθώρια κέρδους και υψηλό χρέος και ένα σοκ στις ταμειακές ροές, όπως αυτό, θα μπορούσε σίγουρα να οδηγήσει ορισμένες σε πολύ δύσκολη κατάσταση», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της IATA Μπράιαν Πιρς σε εκδήλωση στη Σιγκαπούρη.
Αεροπορικές εταιρίες σε όλο τον κόσμο σπεύδουν να μειώσουν πτήσεις και να περικόψουν δαπάνες και προειδοποιούν για πλήγμα στα κέρδη τους, καθώς ο νέος ιός που ξεκίνησε από την Κίνα εξαπλώνεται, αυξάνοντας τους φόβους για πανδημία που μπορεί να βυθίσει την παγκόσμια οικονομία σε ύφεση.
Σε μια ένδειξη των δυσκολιών που η κατάσταση αυτή δημιουργεί για τις αεροπορικές εταιρίες, αεροσκάφος της Turkish Airlines επέστρεψε, ύστερα από εντολή που δόθηκε, στην Κωνσταντινούπολη χωρίς επιβάτες από τη Σιγκαπούρη αφού επιβάτης που έφθασε με το ίδιο αεροσκάφος την Τρίτη βρέθηκε θετικός στον ιό.
Η IATA προέβλεψε ότι το πλήγμα που θα υποστούν οι αεροπορικές εταιρίες επιβατικών πτήσεων σε απώλεια εσόδων από την κρίση θα είναι μεταξύ 63 δισεκ. και 113 δισεκ. δολαρίων φέτος, ανάλογα με την εξέλιξη του ιού. Στις 20 Φεβρουαρίου, είχε προβλέψει πλήγμα 29 δισεκ. δολαρίων.
Ο ιός που προκαλεί την ασθένεια COVID-19 έχει στοιχίσει τη ζωή σε πάνω από 3.000 ανθρώπους και έχει προσβάλει δεκάδες χιλιάδες άλλους, κυρίως στην Κίνα. Αλλά τώρα έχει εξαπλωθεί σε πάνω από 60 άλλες χώρες, οδηγώντας στην επιβολή περιορισμών στα ταξίδια και όχι μόνο.
Η κατάρρευση της Flybe ήρθε μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες ύστερα από τη συμφωνία διάσωσης μεταξύ των ιδιοκτητών της και της βρετανικής κυβέρνησης.
Παρά τη δέσμευσή της να βελτιώσει τις συνδέσεις σε περιφερειακό επίπεδο, η βρετανική κυβέρνηση υπαναχώρησε από τη συμφωνία αυτή λόγω του μεγέθους του πλήγματος στη ζήτηση από την επιδημία του ιού.
Η κατάρρευση της εταιρίας, που εδώ και καιρό αντιμετωπίζει ζημίες, δεν θέτει μόνο περίπου 2.400 θέσεις εργασίες σε κίνδυνο, αλλά μπορεί να δημιουργήσει και σοβαρά προβλήματα σε κάποια περιφερειακά αεροδρόμια. Η Flybe μετέφερε περίπου 8 εκατ. επιβάτες τον χρόνο σε 81 αεροδρόμια και ανήκε σε κοινοπραξία των Virgin Atlantic, Stobart Group και Cyrus Capital. Η κατάρρευσή της ήρθε μία ημέρα αφού ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Μάικλ Ο’Λίρι δήλωσε στο Reuters ότι είναι «αναπόφευκτο» ότι η κρίση θα οδηγήσει σε χρεοκοπίες αεροπορικών εταιριών.
Του Γιάννη Αγγελάκη Η ευεξία μετατρέπεται σε κάτι πολύ ευρύτερο, σε μία διαδικασία επίτευξης της…
Το ντοκιμαντέρ «Για την Κρήτη και την ελευθερία. Πορεία προς την Ένωση», παραγωγή του Εθνικού…
Με την εορταστική περίοδο να πλησιάζει, τα SYN.KA super markets διοργανώνουν τον χριστουγεννιάτικο διαγωνισμό "SANTA…
Τις συστάσεις τους για τη μετάβαση της Ελλάδας στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, με στρατηγική που θα προσδώσει…
Είτε θέλουμε να το πιστέψουμε, είτε όχι, χειμώνιασε! Και η ηλεκτρική κουβέρτα είναι η καλύτερή μας…
Η Ελλάδα προχωρά στην απόσυρση ρωσικής προέλευσης αντιαεροπορικών συστημάτων, μεταξύ των οποίων τα S-300, αντικαθιστώντας…
This website uses cookies.