Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.: ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ – Τα «Σχέδια» της Κυβέρνησης για τον Εκπαιδευτικό

Μέσα από τις εντεταλμένες δημοσιεύσεις σε Μ.Μ.Ε., διαμορφώνεται μεθοδευμένα από καιρό η ενοχοποίηση και απαξίωση του εκπαιδευτικού και ετοιμάζεται η κοινωνία όχι μόνο να αποδεχθεί σαν αναγκαία, αλλά και να επιβραβεύσει ως «δίκαια» και «απαραίτητα» όλα τα μέτρα που ορίζει η Τρόικα και επιχειρεί να επιβάλλει η Τρικομματική Μνημονιακή Κυβέρνηση.

Μέτρα που, επικαλούμενα την επιχειρούμενη «αναβάθμιση» και «εξυγίανση» της Παιδείας, αποκαλύπτεται ότι στοχεύουν μονοσήμαντα στις ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, μέσα από εννέα (9) απλά και «προφανούς σκοπιμότητας» επί μέρους βήματα.

Βήμα 1ο: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ του εκπαιδευτικού μέσω της εφαρμογής του Ενιαίου Μισθολόγιου – Βαθμολόγιου από το Νοέμβριο του 2011 αλλά και τη συνεχή επιβάρυνσή του με επιπλέον φόρους, χαράτσια, εισφορές κλπ. Ο Υπουργός Παιδείας δηλώνει κατόπιν ότι «κατανοεί το πρόβλημα και το Υπουργείο Παιδείας φρόντισε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί, κυρίως της επαρχίας, να πηγαίνουν να τρώνε στις φοιτητικές λέσχες ή σε στρατιωτική λέσχη αν υπάρχει κοντά κάποιο στρατόπεδο» !!! Για να ζεσταθούνε; Αφού δεν μπορούν να έχουν θέρμανση στο σπίτι ας μένουν περισσότερες ώρες στο σχολείο… Αλλά και εκεί δεν υπάρχει θέρμανση !! Για το λόγο αυτό «προνόησε» να είναι οι τάξεις μικρές και να έχουν από 30 μαθητές η κάθε μια ! Καθηγητές και μαθητές ας εμπνέονται από την εικόνα του Κυρίου, που γεννήθηκε σε φάτνη αλόγων και ζεσταινόταν από τα …χνώτα τους …

Βήμα 2ο: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του εκπαιδευτικού, ο οποίος «κηρύχθηκε» ένοχος για όλα τα κακώς κείμενα της Παιδείας, στοχοποιήθηκε και η Κυβέρνηση προχωρά …«δημοκρατικά» στην υλοποίηση των ήδη ειλημμένων αποφάσεων της, μέσω προσχηματικής «διαβούλευσης» …επτά ημερών, χωρίς όμως τον διάλογο με τους Φορείς που είχε προαναγγείλει …

Βήμα 3ο: ΣΥΓΧΝΩΝΕΥΣΕΙΣ και ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ σχολικών μονάδων, που κατά τη διάρκεια ακόμη της υποβολής σχετικών προτάσεων από τους Δήμους, τους Φορείς της Εκπαίδευσης και τους Υπηρεσιακούς παράγοντες (σύμφωνα πάντα με τα όσα όριζε η εγκύκλιος του Υπουργείου), ο Υπουργός Παιδείας «προσδιόρισε» με δηλώσεις του στο 10% των υφισταμένων σχολείων, δηλαδή «προέβλεψε» συγχώνευση – κατάργηση περίπου 1.500 σχολείων, επιπλέον όσων έκλεισαν την περσινή σχολική χρονιά.

Βήμα 4ο: ΑΥΞΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ κατά 2 – 3 ώρες την εβδομάδα, με σκοπό να λυθεί και το πρόβλημα των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό !

Βήμα 5ο: ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ εκπαιδευτικών που θα προκύψουν από τα προηγούμενα βήματα.

Βήμα 6ο: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ εκπαιδευτικών σε περιπτώσεις υπεραριθμίας με απόφαση πλέον του ιδίου του Υπουργού Παιδείας «…από Διεύθυνση σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης, από σχολείο σε σχολείο σε όλη την επικράτεια ανεξαρτήτως βαθμίδας εκπαίδευσης και οργανικής θέσης» για «…το συμφέρον της εθνικής οικονομίας και την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος και με δαπάνη του Δημοσίου…» (βλ. πρόσφατη αντικατάσταση του στοιχείου α΄ της παρ. 1 του Κεφαλαίου β΄ του άρθρου 16 του ν. 1566/1985) !!

Βήμα 7ο: ΑΡΣΗ της ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ των εκπαιδευτικών σύμφωνα με το από 12-11-2012 έγγραφο που διαβίβασε το Υπουργείο στη Βουλή ότι «Οι εκπαιδευτικοί που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι, εφόσον αυτές οι θέσεις υφίστανται» !!!

Βήμα 8ο: ΑΡΓΙΑ των εκπαιδευτικών που δεν θα αποδεχθούν τη μετάθεσή τους από τον Υπουργό Παιδείας, ακόμα και όταν αυτή συνεπάγεται τη διάλυση της οικογένειάς τους … Με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που αφορούν τη Δημόσια Διοίκηση, η κυβέρνηση άλλαξε άρδην το ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ των Δημοσίων Υπαλλήλων. Πέραν του ότι εισάγει σε μαζική βάση το μέτρο της αργίας, καταργεί ουσιαστικά το τεκμήριο της αθωότητας του υπαλλήλου και κραδαίνει μια ανεξέλεγκτα αιωρούμενη δαμόκλειο σπάθη πάνω από τα κεφάλια των υπαλλήλων, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα ακόμα και για πολιτικές διώξεις !

Βήμα 9ο: ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ εκπαιδευτικών.

Απ’ όλα τα παραπάνω καθίσταται προφανής ο στόχος, όχι μόνο της καταπάτησης – κατάργησης και λεηλάτησης κάθε εργασιακού δικαιώματος, αλλά και της καταρράκωσης της ίδιας της τιμής και της υπόληψης του εκπαιδευτικού – πολίτη.

Τώρα μπορεί να «παίζει» κυβερνητική διαφήμιση, ανάλογη της αντίστοιχης τηλεοπτικής, με «πρωταγωνιστή» τον εκπαιδευτικό στο: «Είσαι καθηγητής; Πάμε ΣΤΟΙΧΗΜΑ;» !!

Καλούμε την Κυβέρνηση να μην το «πάει» αυτό το ΣΤΟΙΧΗΜΑ, για να μη βρεθούμε ως πολίτες αυτής της Χώρας στη δυσάρεστη θέση να διαπιστώσουμε ότι εξευτελίζοντας και ποδοπατώντας τον Εκπαιδευτικό, βλάπτουμε κατ’ αρχήν την Εκπαίδευση, στη συνεχεία την ΠΑΙΔΕΙΑ, και τέλος το ΜΕΛΛΟΝ της Πατρίδας μας και την προσδοκία των ΠΑΙΔΙΩΝ μας για ένα καλύτερο αύριο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Το ΦΙΑΣΚΟ (δυστυχώς) συνεχίζεται …

Για μια φορά ακόμα οι εκπαιδευτικοί βιώνουν την ανάλγητη και απαράδεκτη εμμονή της Κυβέρνησης και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, προκειμένου να δοθεί το μήνυμα στην Τρόικα της καθολικής συμμόρφωσης της χώρας με την εφαρμογή των αναφερομένων στο πολυνομοσχέδιο (Μνημόνιο 3), ως προς την «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου» και ιδιαίτερα την «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού». Η αξιολόγηση αυτή θα αποτελέσει το μέσο – εργαλείο για την επιβολή των νεοφιλελεύθερων μνημονιακού τύπου αναδιαρθρώσεων που σχετίζονται με τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, τις αναγκαστικές μεταθέσεις, την άρση της οργανικότητας και της μονιμότητας, τη διαθεσιμότητα και στην συνεχεία τις απολύσεις.

Η όλη διαδικασία στήθηκε πονηρά μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, για να περάσουν οι αποφάσεις πιο ανώδυνα χωρίς τις ιδιαίτερες αντιδράσεις των εμπλεκομένων φορέων της Εκπαιδευτικής Κοινότητας. Υπουργικός – Κυβερνητικός (;) τελικός σκοπός είναι η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος και όχι η κατάθεση σχετικού Νομοσχεδίου για ψήφιση στη Βουλή, με προφανή στόχο την αποφυγή της συζήτησης και την ενδεχόμενη εκδήλωση αντιδράσεων των Πολιτικών Κομμάτων…

Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, επέλεξε να σχεδιάσει και να αποφασίσει μονομερώς για το μέλλον των εκπαιδευτικών, κρυπτόμενο πίσω από τη διορισμένη «Επιτροπή Εργασίας» – Σύνταξης της πρότασης, ένα σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου με διαδικασίες «express». Ήταν απόλυτη επιλογή του Υπουργείου να επενδύσει στην έλλειψη:

  • Της συμμετοχής των εμπλεκομένων Φορέων,
  • Του πλουραλισμού των απόψεων των ενδιαφερομένων,
  • Της πλειοψηφικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών, και
  • Του στοιχειωδώς επαρκούς χρόνου για διαβούλευση.

Έφερε το θέμα της αξιολόγησης για συζήτηση το 2Ο 15νθημερο του Αυγούστου, αφού είχε ορίσει με αδιαφανείς διαδικασίες την Επιτροπή εισήγησης της πρότασης αξιολόγησης με το 94246/1-8-2012 έγγραφό του. Στις 1-10-2012 εξέδωσε Δελτίο Τύπου με θέμα «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου και του έργου των Εκπαιδευτικών – Το ερωτηματολόγιο», που ανάρτησε στον διαδικτυακό του τόπο καλώντας τους εκπαιδευτικούς να συμπληρώσουν ανώνυμα το ερωτηματολόγιο σε χρονική προθεσμία μιας εβδομάδας … Στις 12-11-2012 η «Επιτροπή» κατέθεσε το πόρισμα – πρόταση για ένα σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στις 13-11-2012, και καθόρισε χρόνο διαβούλευσης επίσης … μια εβδομάδα.

Όλο αυτό το βιαστικό και κακοστημένο παιχνίδι υφαρπαγής της «άποψης» των Φορέων της Εκπαίδευσης από πλευράς Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, ένα και μόνο σκοπό εξυπηρετεί, τη συνενοχή και δημοκρατική νομιμοποίηση της εξόντωσης του πιο υγιούς κομματιού της ελληνικής κοινωνίας, της εκπαίδευσης, μέσα από την υποβάθμιση και κατηγοριοποίηση του Δημόσιου Σχολείου με την κατάργηση – συγχώνευση σχολικών μονάδων, την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, τη μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, τη μείωση των αποδοχών των εκπαιδευτικών, το μηδενισμό των διορισμών, την επιβολή αναγκαστικών μεταθέσεων, διαθεσιμοτήτων και απολύσεων.

Το Υπουργείο με την πολιτική μιας γρήγορης, πρόχειρης και κακοστημένης θεατρικής παράστασης στο θέμα της «Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών» δεν πείθει κανέναν, γιατί:

  • Δεν υπήρξε ουσιαστικός και σε εύλογα χρονικά περιθώρια διάλογος με τους Φορείς της Εκπαίδευσης,
  • Δεν υπήρξε πλειοψηφική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου (που ήταν μικρότερη του 10%, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το ίδιο το Υπουργείο).
  • Δεν πείθει ακόμη, για τις καλές του προθέσεις περί διασφάλισης της ποιότητας στην εκπαίδευση, αφού οδηγούμαστε σε συρρίκνωση των σχολείων κατά έως 25% και ταυτόχρονη αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη,
  • Δεν πείθει το Υπουργείο ούτε με τους διαφαινόμενους αξιολογητές (Περιφερειακούς Διευθυντές, Διευθυντές Διευθύνσεων, Σχολικούς Συμβούλους, Διευθυντές Σχολείων) αφού έχουν κριθεί μόνο για τη θέση ευθύνης που κατέχουν και όχι ως αξιολογητές.

Εμμένουμε

στις θέσεις μας ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ στο σύνολό της και ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΦΙΑΣΚΟΥ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, όπως τις διατυπώσαμε στο Δ.Τ.009/2-10-2012, με θέμα: «ΝΑΙ στην Αξιολόγηση – ΟΧΙ στο φιάσκο», και

καλούμε

όλους τους εκπαιδευτικούς και τους φορείς τους να μη συμμετέχουν στη προσχηματική, εκβιαστική και κατεπείγουσα διαβούλευση εβδομαδιαίας διάρκειας, γιατί αποσκοπεί στη δημιουργία συνενόχων και άλλοθι στην άσκηση μιας πολιτικής που στοχοποιεί άδικα τον εκπαιδευτικό, θίγει τα εργασιακά του δικαιώματα, πλήττει την εκπαίδευση και εγκαθιδρύει αυταρχικές σχέσεις εξουσίας.

Ζητούμε

επαρκή χρόνο για τη διαμόρφωση εκείνων των προτάσεων, που μετά από διαβούλευση και συναίνεση, θα οδηγούν σε διαδικασίες αξιολόγησης αποδεκτές από την εκπαιδευτική κοινότητα και θα συνδράμουν στην ουσιαστική διασφάλιση της ποιότητας της εκπαίδευσης, και

προτρέπουμε

το Υπουργείο Παιδείας να ξεκινήσει την αυτοαξιολόγησή του στο όνομα της βελτίωσης του «παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου» που επαγγέλλεται. Κριτήρια θα μπορούσαν να αποτελούν οι ελλείψεις βιβλίων (σχολ. έτος 2011-12), οι ελλείψεις εκπαιδευτικών (σχολ. έτος 2012-13), οι συνεχείς περικοπές των πιστώσεων (βλ. άλλα 295 εκατ. ευρώ από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για το 2013), η κοινωνική απαξίωση και η οικονομική εξαθλίωση του χωρίς επιμόρφωση εκπαιδευτικού, η αδυναμία – αποτυχία αναβάθμισης της Τ.Ε.Ε. (για τρίτο συνεχόμενο τώρα χρόνο), τα απαρχαιωμένα αναλυτικά προγράμματα, τα ακατάλληλα βιβλία, οι ανύπαρκτες υποδομές, τα πεπαλαιωμένα κτίρια, ο ξεπερασμένος τεχνολογικά εργαστηριακός εξοπλισμός, τα ανύπαρκτα σύγχρονα μέσα διδασκαλίας (ακόμη έρχονται στα σχολεία μας οι διαδραστικοί πίνακες) και εποπτικό – εκπαιδευτικό υλικό, οι πολυπληθείς και κρύες τάξεις, κλπ.

Ως προς το περιεχόμενο του «προς διαβούλευση» κειμένου της Επιτροπής, επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε αναλυτικότερα, για να αποδείξουμε ότι στήθηκε κυριολεκτικά «στο γόνατο» και είναι παντελώς ανεφάρμοστο.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

“Οι Απαράδεκτοι”… Υποστηρίζουν τη Διαμαντοπούλου | Φωτός

Ένα διαφορετικό βίντεο προεκλογικής εκστρατείας για τις εσωκομματικές εκλογές στο ΠΑΣΟΚ, δημοσίευσε στο Twitter η υποψήφια πρόεδρος του κόμματος, Άννα…

3 hours ago

Τώρα αμερικάνοι συνταξιούχοι και στο Κουμ – Καπί;

Υπάρχει μία τάση τα τελευταία χρόνια που διαρκώς γίνεται πιο ισχυρή. Είναι η τάση ανθρώπων…

3 hours ago

Ο Παύλος Πολάκης ξεκινά σήμερα από τα Χανιά την προεκλογική του εκστρατεία για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ

Την πρώτη του συγκέντρωση ως υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ εξήγγειλε την Τρίτη ο Παύλος Πολάκης. Ο βουλευτής…

5 hours ago

Συνεχίζεται το άγριο «κράξιμο» στους Γλύξμπουργκ που στον προγάμο τους χόρευαν τη «Δραπετσωνα» της φτωχολογιάς

Δεν έχει τέλος το άγριο «κράξιμο» στους Γλύξμπουργκ. Τα social media έχουν πάρει φωτιά με χρήστες…

6 hours ago

Σε κλίμα συγκίνησης τα εγκαίνια του μνημείου για τα θύματα των εργατικών δυστυχημάτων στον Κρουσώνα

Ένα όραμα των συνδικαλιστών της Κρήτης και Ρόδου έγινε πράξη σήμερα Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου στην…

6 hours ago

This website uses cookies.