Η άποψή μας για το θέμα της δημιουργίας μαρίνας στα όρια του Δήμου Χανίων, θα πρέπει να προκύπτει μετά από συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Αυτή είναι η τακτική που θα ακολουθούμε για όλα τα θέματα που θα προκύπτουν στο Δήμο. Δεν είμαστε αυτοί που θα αποφασίζουν για τους πολίτες χωρίς τους πολίτες. Ωστόσο αν επιμένετε να πάρουμε τώρα θέση, γνωρίζοντας ότι ήδη κάποιοι φορείς έχουν τοποθετηθεί υπέρ της δημιουργίας μαρίνας στο Κούμ-Καπί, η θέση μας είναι η δημιουργία μαρίνας στον κόλπο της Σούδας. Για τη διαμόρφωση της άποψής μας, λάβαμε σοβαρά υπόψη μας τη μελέτη που έγινε από το Πολυτεχνείο Κρήτης για το θέμα αυτό.
Η θέση της μαρίνας στο λιμάνι της Σούδας είναι η πιο ελκυστική σε σχέση με τις άλλες τρεις (Νέα Χώρα-Κούμ-Καπί-Αγία Κυριακή), για τους παρακάτω λόγους:
- Η Σούδα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα φυσικά λιμάνια της Μεσογείου. Έτσι δεν θα χρειαστούν επιπλέον έξοδα για τη δημιουργία προσήνεμου μόλου, που απαιτείται και στις τρεις άλλες περιοχές. Από τα συγκριτικά στοιχεία τα λιμενικά έργα προστασίας για το Κούμ-Καπί είναι τα πιο πολυδάπανα (περίπου 12.400.000 ευρώ, ενώ της Νέας Χώρας 11.900.00 και της Αγίας Κυριακής 10.900.000). Προφανώς τέτοια έργα δεν απαιτούνται στο λιμάνι της Σούδας.
- Το λιμάνι της Σούδας αποτελεί ήδη την θαλάσσια πύλη εισόδου, με φιλοξενία όχι μόνο των πλοίων της γραμμής, αλλά και κρουαζιερόπλοιων. Η πρόσβαση από το λιμάνι στην πόλη των Χανίων και ιδιαίτερα στην παλιά πόλη γίνεται απρόσκοπτα.
- Δεν έχει χαρακτήρα αναψυχής και δεν υπάρχουν αρχαιολογικοί χώροι ή μνημεία που να προσβάλλονται από τη χωροθέτηση του έργου. Αντίθετα το Κούμ-Καπί είναι μια περιοχή αμιγούς κατοικίας, με ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στο παραλιακό μέτωπο χώρων αναψυχής. Είναι στα όρια της παλιάς πόλης και η δημιουργία μαρίνας θα αλλοιώσει αισθητά την εικόνα της περιοχής. Κάτι τέτοιο ήδη συμβαίνει με τη μαρίνα που υπάρχει μέσα στο παλιό λιμάνι. Ο λιμενοβραχίονας που θα υψώνεται, θα καλύψει το οπτικό πεδίο. Επίσης μετά την κατασκευή του βιολογικού και την διακοπή απόρριψης των λυμάτων στη θάλασσα, χρησιμοποιείται ευρέως και από λουόμενους περισσότερο στο ανατολικό τμήμα.
- Προσφέρονται τμήματα ξηράς για δημιουργία χερσαίων χώρων, ενώ η λιμενολεκάνη υποδοχής των σκαφών είναι ήδη διαμορφωμένη, με αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους κατασκευής και από αυτή την άποψη. Αντίθετα στο Κούμ-Καπί δεν διατίθενται χερσαίοι χώροι.
- Η απόσταση από το αεροδρόμιο αλλά και την εθνική οδό, είναι πολύ μικρή και γίνεται περιφερειακά, χωρίς να μπαίνουμε στην πόλη των Χανίων. Αντίθετα το Κούμ-Καπί βρίσκεται κοντά στο κέντρο της πόλης, γεγονός που καθιστά δύσκολη την πρόσβαση στο έργο.
- Η μελέτη Ρογκάν & Συνεργάτες Α.Ε προβλέπει για το λιμάνι της Σούδας τη φωρτοεφόρτωση επικίνδυνων φορτίων, κάτι που θα καθιστούσε τη δημιουργία μαρίνας στην περιοχή αμφίβολη. Ωστόσο οι κάτοικοι της περιοχής έχουν αντισταθεί στη χρήση του λιμανιού της Σούδας για φωρτοεκφόρτωση επικίνδυνων υλικών, με τελευταία την αντίδρασή τους στην εγκατάσταση υγρών καυσίμων στο Πλατάνι.