ΤΟΠΙΚΑ

«Πάρε το μηχανάκι και θα σου βγάλουμε αργότερα δίπλωμα»: Πρώτο ποσοστικά η Κρήτη σε όλη την Ελλάδα

«Του δώσαμε το μηχανάκι για μάθει να οδηγεί για λίγο μόνος του. Ηταν στα άμεσα σχέδιά μας να του βγάλουμε δίπλωμα. Αλλωστε ο ίδιος μας είχε υποσχεθεί πως δεν θα πάει μακριά και θα φοράει κράνος. Πού να πάμε τώρα στα δικαστήρια».

Με αυτή τη δικαιολογία εμφανίστηκε ο πατέρας ενός νεαρού στον διευθυντή της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αθηνών στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, ταξίαρχο Σωτήρη Καλταμπάνη. Ο νεαρός σε έλεγχο της Τροχαίας αποδείχθηκε πως δεν είχε δίπλωμα οδήγησης. Προτίμησε δηλαδή με την παρακίνηση των γονέων του να πιάσει τιμόνι παρακάμπτοντας τη νομοθεσία. «Και αν ο γιος σας είχε τροχαίο, τότε τι θα συνέβαινε;», του απάντησε ο ταξίαρχος, με τον πατέρα να ανταπαντά γρήγορα και σύντομα. «Ηταν πολύ προσεκτικός, σας διαβεβαιώ».

79.549 παραβάσεις το 2024

Σημειώνοντας πως δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι νέοι παραβάτες συχνά υιοθετούν την κακή οδηγική συμπεριφορά των γονιών τους, ο κ. Καλταμπάνης τονίζει στην «Κ» πως η οδήγηση χωρίς δίπλωμα είναι μία σιωπηλή απειλή στους ελληνικούς δρόμους που μόνο βλέποντας τους αριθμούς κατανοεί κανείς το μέγεθός της. «Ενδεικτικά στους χθεσινούς ελέγχους στην Αθήνα διαπιστώθηκαν 49 παραβάσεις οδηγών για μη κατοχή διπλώματος», εξηγεί.

Σε ετήσιο επίπεδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., το 2024 βεβαιώθηκαν 79.549 παραβάσεις για στέρηση ικανότητας άδειας οδήγησης (στους οποίους συμπεριλαμβάνονται όσοι δεν έχουν καθόλου άδεια αλλά και όσοι οδηγούν ενώ τους έχει αφαιρεθεί στο παρελθόν). Το νούμερο αυτό είναι κατά 16,6% αυξημένο σε σχέση με το 2023 όπου βεβαιώθηκαν 68.200 παραβάσεις και 34,15% από το 2022 όπου βεβαιώθηκαν 59.297 παραβάσεις.

339 παραβάσεις από οδηγούς σχολικών

Για το 2024 οι περισσότεροι οδηγοί χωρίς δίπλωμα ήταν κάτοχοι μοτοσικλέτας (42.038), και στη συνέχεια Ι.Χ. (29.959) και μοτοποδηλάτου (5.147). Εντύπωση προκαλεί και ο αριθμός των οδηγών σχολικών λεωφορείων που παραβίασαν τη νομοθεσία, οι οποίοι ανήλθαν στους 339.

Ως προς το τελευταίο ο κ. Καλταμπάνης σημείωσε πως η πλειονότητα των οδηγών σχολικών λεωφορείων έχουν δίπλωμα, απλά δεν το έχουν ανανεώσει (σ.σ. πρέπει να ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια).

Περισσότερες παραβάσεις σε Αττική, Κρήτη και Θεσσαλονικη

Αξιοσημείωτες είναι και οι περιοχές με τις περισσότερες παραβάσεις για μη κατοχή διπλώματος από τις γενικές αστυνομικές διευθύνσεις. Πρώτη είναι αναμενόμενα η Αττική (30.026), δεύτερη η Κρήτη (8.112), τρίτη η Θεσσαλονίκη (7.398) και τέταρτη η Δυτική Ελλάδα (5.338). Λαμβάνοντας όμως υπόψη τον πληθυσμό κάθε περιοχής, η Κρήτη είναι πρώτη σε παραβάσεις.

Στην ερώτηση τι δείχνει αυτή η αύξηση στην συγκεκριμένη παράβαση και ποια είναι τα πιθανά αίτια, ο διευθυντής Τροχαίας Αττικής τονίζει πως βασικός λόγος είναι αυτή η κουλτούρα «ωχαδελφισμού» και αδιαφορίας εφαρμογής του νόμου που παραμένει και είναι πιο έντονη κυρίως στην επαρχία.

«Πολλοί λένε στο παιδί τους “Πάρε το μηχανάκι και θα σου βγάλουμε αργότερα δίπλωμα”. Γι’ αυτό άλλωστε και οι περισσότεροι παραβάτες είναι κάτω των 30 και το ποσοστό αυξάνεται ραγδαία στους 25 ετών και κάτω», αναφέρει προσθέτοντας πως και το οικονομικό είναι ένας παράγοντας, αλλά όχι ο πρώτος.

Πιο αυστηρή ποινή με τον νέο ΚΟΚ

Σύμφωνα με τον τωρινό ΚΟΚ σε περίπτωση που κάποιος οδηγεί χωρίς ισχύουσα άδεια ή η άδειά του έχει αφαιρεθεί ή ανακληθεί για οποιονδήποτε λόγο, τότε οδηγείται στο αυτόφωρο και το πρόστιμο είναι 100 ευρώ. Ομοίως αν κάποιος οδηγεί όχημα (εκτός φορτηγών) και η άδειά του έχει λήξει, επιβάλλεται πρόστιμο και αφαίρεση άδειας με αποστολή της στην αρμόδια Διεύθυνση Συγκοινωνιών.

Η ποινή αναμένεται να αλλάξει με τον νέο ΚΟΚ και να γίνει διοικητική. Ετσι σε περίπτωση μη κατοχής διπλώματος το πρόστιμο θα είναι 350 ευρώ, θα αφαιρούνται για 30 ημέρες η άδεια οδήγησης και τα στοιχεία κυκλοφορίας οχήματος καθώς και θα προβλέπεται ποινή φυλάκισης.

kathimerini.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ο αγώνας δρόμου για την κυριαρχία στην αγορά των ανθρωπόμορφων ρομπότ

Η Unitree, μία κινεζική εταιρεία που κατασκευάζει ανθρωποειδή ρομπότ παρουσίασε το νέο της μοντέλο G1…

14 hours ago

Συμβάσεις χιλιάδων ευρώ μεταξύ Δημοσίου και εταιρειών, που ίδρυσαν γαλάζια παιδιά, μισθοδοτούμενα από την Blue Skies και εργαζόμενα σε ΝΔ – Μαξίμου

«Δεν κατέχουμε θέσεις στο Δημόσιο, ούτε εργαζόμαστε σε γραφεία υπουργών και κυρίως, η εταιρεία που…

14 hours ago

Ουκρανία: Έτοιμος για άνευ όρων εκεχειρία ο Ζελένσκι – Ο Τραμπ απειλεί με κυρώσεις τον Πούτιν

Παρότι μία συμφωνία για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία φαινόταν πιο πιθανή από ποτέ – κυρίως,…

14 hours ago

Οι αντιεξουσιαστές προχώρησαν σε επανακατάληψη του κτιρίου του Ευαγγελισμού

Σε νέο επανακατάληψη του κτιρίου του Ευαγγελισμού προχώρησαν αντιεξουσιαστές, λίγα μόλις 24ωρα μετά την κατάληψη…

14 hours ago

Πάπας Φραγκίσκος: Πέρασε στην αιωνιότητα ο «ποιμένας» των φτωχών – Πάνω από 400.000 άνθρωποι στο ύστατο χαίρε

Παγκόσμιοι ηγέτες και πιστοί καθολικοί είπαν σήμερα το ύστατο χαίρε στον «πάπα των φτωχών», σε μια…

14 hours ago

Η φτώχεια και η ακρίβεια δεν αντιμετωπίζονται με… ελεημοσύνες και φιλοδωρήματα

Του Γιάννη Μυλόπουλου * Αντιμετωπίζεται η φτώχεια και η ακρίβεια που μαστίζουν το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, με…

18 hours ago