17.8 C
Chania
Sunday, December 7, 2025

Πίνακας ζωγραφικής έγινε ο κρητικός αγρότης της κινητοποίησης των Αθηνών

Ημερομηνία:

Ο κόσμος, φαίνεται, βρήκε στην κινητοποίηση των αγροτών κάποια έμπνευση. Πολλές φωτογραφίες έγιναν viral, ειδικά κάποιες στην οποία πρωταγωνιστούσαν κρητικοί αγρότες. Στις εικόνες συμπυκνώνονται θετικά στερεότυπα, αν και η μία φωτογραφία που είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο, ήταν ένα πορτραίτο.

Ο Στάθης Στιβακτάκης, ο μελισσουργός από τα Βορίζια του νομού Ηρακλείου, από τη μία στιγμή στην άλλη, είδα τη φωτογραφία του να γίνεται viral με τους περισσότερους να σχολιάζουν την άγρια ομορφιά του βλέμματός του.

Ο νεαρός αγρότης που συμμετείχε στις κινητοποιήσεις στην Αθήνα έμεινε έκπληκτος και αυτός από το μέγεθος της δημοσιότητας που έλαβαν οι φωτογραφίες αν και δηλώνει ότι δεν πρόκειται να παρατήσει τον τόπο του ή τη δουλειά του. Για αυτό δηλώνει ότι θα συνεχίσει τον αγώνα για τα δίκαια των αγροτών.

Όμως, το παρουσιαστικό του Στάθη Στιβακτάκη εντυπωσίασε και μάλιστα ένας γνωστός ζωγράφος, ο Λάζαρος Πάντος προχώρησε και έφτιαξε ένα πορτραίτο του με τον τίτλο “Nέος από την Κρήτη”.

Δείτε το πορτραίτο:

12277281_10207945293621020_2075772898_n

Ποιος είναι ο Λάζαρος Πάντος

Ο Λάζαρος Πάντος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1976 – 1979) και στη Royal Academy of Fine Arts του Λονδίνου (1979 – 1981). Μαθήτευσε τα χρόνια 1985 – 1986 κοντά στον Γιάννη Τσαρούχη.

Μετά τις σπουδές του στη ζωγραφική επικέντρωσε το ενδιαφέρον του στο φωτογραφικό ρεαλισμό. Μελέτησε επί τρία χρόνια τα πορτρέτα του Φαγιούμ και χρησιμοποίησε τη συγκεκριμένη τυπολογία και τεχνική για σειρά “σύγχρονων” προσωπογραφιών.

Κατά τη δεκαετία του ’80 προσέγγισε τη ζωγραφική της ευρωπαϊκής Αναγέννησης και του Caravaggio, όπως επίσης και των Οριενταλιστών. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.

Όπως αναφέρει η ιστορικός τέχνης Χαρά Θεοχάρους «η ανθρώπινη φιγούρα στα έργα του Πάντου, προβάλλει με το ρυθμό, τον τρόπο και τις συμπε¬ριφορές μιας ατομικότητας με σαφή ταυτότητα. Για την ακρίβεια στην απόδοση του ψυχισμού, ο ζωγράφος μετασχηματίζει τα ερεθίσματά του σε χρωμοπλαστικές εκφράσεις, ισορροπώντας τη φόρμα, τονίζοντας τη δύναμη και τον εσωτερικό παλμό της για να δημιουργήσει σχήματα εξπρεσιονιστικά και αφαιρετικά συχνά σύνολα. Δίνει πνοή σε λεπτές αντιδράσεις και κινήσεις μεταδίδοντας τη ζωντάνια της ύπαρξης των μορφών και τις δονήσεις του εσωτερικού τους κόσμου».

11707461_10206024454622686_6044321094173149401_n

 

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ